Man en huisdier

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Man en huisdier

Berichtdoor Dirk Jan » zo 16 mei 2021, 11:53

Omdat dit topic nog niet echt bestaat.
In mijn geval "man en hond".
Bijna heel mijn leven honden om mij heen gehad. Op de boerderij stond ik in de box en de hond bewaakte mij. Een Duitse herder bleek later, maar ik heb altijd gedacht dat het een Keeshond was. Toen we geen boer meer waren maar nog wel op de boerderij woonden hebben we een paar aanlopertjes gehad. Op mijn12de samen met mijn vader een pup uitgezocht bij een fokker waar een ongepland nestje was. Timmie, een beetje een Bouvier gemengd met een windhond. Hij is 18 jaar geworden. Zelf woonde ik toen al op kamers in Leiden en Amsterdam. Hond paste toen niet in mijn leven. Op mijn 45 ste weer een hond, een Friese Stabij-pup genaamd Jip. Die is 7 jaar oud geworden, overleden aan epilepsie. Twee maand later in 2008 een nieuw Stabij-pup: Binke. https://photos.app.goo.gl/Rg1NfPqDqM6DEKEK9 Die is eind augustus vorig jaar overleden, oud en op. Tja en wat doe je dan? Weer een hond? Een grote of een kleinere? Uit het asiel? Een herplaatser binnen de Stabijvereniging? Daar moest even over nagedacht worden. Maar het is uiteindelijk gewoon weer een pup geworden uit dezelfde lijn als mijn vorige twee Stabijs. En hij geeft / heeft veel plezier!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Man en huisdier

Berichtdoor fransg » zo 16 mei 2021, 11:57

Wat een vrolijk figuurtje!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Man en huisdier

Berichtdoor Dirk Jan » zo 16 mei 2021, 12:00

Yep, en een klein acrobaatje :)
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6427
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Man en huisdier

Berichtdoor cremalover » zo 16 mei 2021, 12:01

Ik ben ook met honden opgegroeid.
De eerste kwam toen ik 4 was .Daarna nooit meer zonder honden geweest. Heb er nu 6.Heb er ook al heel wat begraven natuurlijk.
Op twee na zijn het altijd asielhonden etc geweest.
In de eerste minuut van de video zie je wat ik nu heb.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6427
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Man en huisdier

Berichtdoor cremalover » zo 16 mei 2021, 12:01

Yep, en een klein acrobaatje :)
Leuk. :)

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Man en huisdier

Berichtdoor gilleko B. » za 22 mei 2021, 20:03

Verdomd mijn buurman heeft 1 half jaar terug zo'n stapij. Ik hou het bij katten.Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Man en huisdier

Berichtdoor Dirk Jan » za 22 mei 2021, 20:12

Een kat / poes heeft personeel, een hond een baas. ;)
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Man en huisdier

Berichtdoor gilleko B. » za 22 mei 2021, 21:41

Een kat / poes heeft personeel, een hond een baas. ;)
Precies!

Afbeelding


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Man en huisdier

Berichtdoor fransg » zo 23 mei 2021, 11:30

Ik had met een vriendin een soort 'co-ouderschap' van de smeltend lieve en vrolijke kat Carlos, tot het onverbeterlijk speelse dier meende op de vierde verdieping bij buren in één sprong bovenop de gladde ronde buis van het hekje van het balkon te kunnen springen (mijn vriendin had daar een net gespannen zodat hij er nooit vanaf kon vallen, de boven buren hadden dat niet). Hij lazerde er direct vanaf, kwam zeer ongelukkig op de stoep terecht, ging hemelen.







LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Man en huisdier

Berichtdoor Dirk Jan » zo 23 mei 2021, 12:48

Prachtig!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron