Oltmans Van Dis

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 898
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Oltmans Van Dis

Berichtdoor Joste » za 04 sep 2021, 21:58

Dit soort gesprekken op dit niveau zijn een zeldzaamheid geworden op de nederlandse televisie. Ook bij Zomergasten niet te verwachten.
Kijk jij nog televisie?
Ik vind het ronduit schofferend wat ik op de nederlandse tv voorgeschoteld krijg.Kwaliteit is dermate belabberd dat ik het gevoel krijg dat het ze zelf ook niks meer interesseert.
Enige wat ik nog af en toe kijk zijn NDR en WDR. Maken nog programma's die de moeite waard zijn .
Op weekbasis zit ik op minder dan een uur.
Ik kijk nog wel televisie, maar het is veelal teleurstellend. De commerciële zenders doe ik mijzelf niet aan. En verder is het behelpen. Ben nu in Italië, waar de infantiliteit op tv werkelijk dusdanig is dat het weer lachwekkend wordt.

Door dit alles kijk ik met name nog on demand. En ook op de publieke zenders maak ik mij inmiddels echt zorgen over het journalitieke gehalte van veel programma's.
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Oltmans Van Dis

Berichtdoor fransg » za 04 sep 2021, 22:39

Gefeliciteerd!
Zulke dingen laten “de media” schieten!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Oltmans Van Dis

Berichtdoor Dirk Jan » zo 05 sep 2021, 10:13

Grappig, hadden mijn vrouw en ik gisteren ook een gesprek over.
Ik kijk al jaren geen televisie meer, hooguit af en toe een half uur The Voice Of Holland (ja, lag maar). Ik lees liever een boek of luister muziek.
Mijn vrouw keek graag De Wereld Draait Door. Dat deed ik de eerst jaren ook regelmatig. Maar na twee of drie seizoenen vond ik dat het tijd werd voor wat ik een 'doorontwikkeling' noem. En dat gebeurde niet echt. Wel vakmanschap, begrijp me goed, maar ik kende het ritueel wel, wilde iets vernieuwends erin. Dat vind ik eigenlijk ook de taak van zo'n productiebedrijf: doorontwikkelen en niet zoveel jaren cashen met zo'n programma. Dat vind ik overigens van meerdere programma's. Hoewel ik dat cashen natuurlijk ook wel snap, er moet brood op de plank. Maar dan ben je mij kwijt.
En nu DWDD er niet meer is en ze op zoek gaan naar een nieuwe formule valt er een gat (hoor ik van mijn vrouw). Nu moet er in eens een hele grote stap gezet worden en dat gaat veel moeilijker. In mijn ogen komt dat doordat ze dus jaren stil hebben gestaan.
Mijn vrouw zegt dat ik dat niet zo 'zwaar' moet zien. Het is gewoon vermaak en zie het dan ook zo. Nou, dan ga ik wel wat anders doen.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Oltmans Van Dis

Berichtdoor gilleko B. » zo 05 sep 2021, 12:28

Kleurrijke karakters, wel enórme ego's ook ;-)
Mee eens, maar ik vind dat egootje van Peter nog enger dan van Hiddema. De uitspraak Max M. Was een buitengewoon getalenteerd man die zich bewust was van het feit dat je af en toe moet laten bedienen door nuttige idioten die je het gevoel moet geven dat ze voortdurend omringd worden door een gevoel van warmte. Zo uit de losse pols vind ik dat wel een hele mooi. Vervolgens af te blussen met de uitspraak, oh die man die tegenover mij zit en steeds interrumpeert, heettie Peter? Hij mocht Peter R. niet.

Afbeelding





Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Oltmans Van Dis

Berichtdoor fransg » ma 18 okt 2021, 17:40


Ik heb geen tv, al bijna 15 jaar niet.
Nu moet ik bekennen dat ik sinds vanmiddag een televisietoestel heb.

Mijn nieuwe vriendin hoeft thuis geen espresso-apparatuur maar wil wel graag bij mij tv kunnen kijken op een scherm dat wat groter is dan haar iPhone dus ik heb er een gekocht.

Niet iedereen weet dat maar het zijn geen grote Cathode Straal beeldbuizen meer -- eigenlijk zijn alle tv's tegenwoordig plat.

Ook opmerkelijk: hoewel het tv ontvang kastje dat ik al vele jaren van XS4ALL in een keukenkast had liggen het niet blijkt te doen (was nooit aan geweest, blijft nu hangen in een update cyclus en ik krijg een nieuwe) kan men tegenwoordig gewoon Netflix kijken op zoiets en ook Youtube. Ook iets dat bijna niemand weet.

Of ik moet de laatste zijn die erachter komt, dat kan natuurlijk ook ;-)

Het mager kreng geeft ijl geluid maar met een geluidsbar eronder is het ineens best goed te doen als ik een live optreden van Medeski Martin & Wood speel.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Oltmans Van Dis

Berichtdoor gilleko B. » ma 18 okt 2021, 18:05

Gefeliciteerd met de aankoop! Je kan er ook een virtuele open haard op laten weergeven auditief voorzien van knisperend hout. Het berenvel voor die open haard moet je geloof ik zelf kopen, tenzij je dat bij de onderhandeling ten tijde van de aankoop dat slim erbij bedongen hebt. Misschien ga je het nog eens echt leuk vinden.




Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Oltmans Van Dis

Berichtdoor fransg » ma 18 okt 2021, 18:18

;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: Oltmans Van Dis

Berichtdoor Frup » ma 18 okt 2021, 20:21

Ik lees momenteel ‘Ik kom terug’ van van Dis. Mooi boek.
Wat er op TV te zien is tegenwoordig, vind ik, één grote treurnis en vaak van bedroevend niveau.
Nu wij (eindelijk) ook mee mogen doen met glasvezel, hebben wij de satellietschotel ingeruild voor zo’n KPN kastje.
Daar zijn we wel tevreden over. Het knappend haardvuur is inderdaad leuk! Je zou het er warm van krijgen.
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 898
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Oltmans Van Dis

Berichtdoor Joste » ma 18 okt 2021, 22:34

Tje Frans, je blijft ons verrassen! Een smart tv nog wel! Niet te veel kijken hoor!
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Oltmans Van Dis

Berichtdoor swimmer » di 19 okt 2021, 10:09

Medeski Martin & Wood zijn fantastisch! Ik geniet vooral van hun samenspel met John Scofield :D
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron