Pannen en wat doe je er mee

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Pannen en wat doe je er mee

Berichtdoor mutsje » zo 25 dec 2016, 22:59

Gisteren kwamen ze binnen, mijn nieuwe koekenpannen. Twee maal debuyer de be, 26 en 28 cm rond. En een Debuyer natural (dunner). Als eerste het inbranden, olie en zout en hierna zijn de koekenpannen klaar voor gebruik. Vrouw vind ze ietsje te zwaar maar ja goed voor je spierballen zeg maar. Je slaat er een inbreker mee dood en kan vervolgens gerust een ei mee bakken. Heb alleen nog twee crepes pannetjes met antiaanbak laag. Rest gaat allemaal weg.
Afbeelding
Afbeelding
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Pannen en wat doe je er mee

Berichtdoor Spironski » ma 26 dec 2016, 01:51

Ik heb er ook drie. Fijne, onverwoestbare pannen, na jaren op gas nog altijd volledig vlak. Het gewicht vind ik erg meevallen, mijn gietijzeren koekenpan is een stuk zwaarder. Warmtegeleiding vind ik goed, maar niet geweldig. Maar ze kosten niet eens een fortuin, dus dat vind ik te vergeven.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: Pannen en wat doe je er mee

Berichtdoor mutsje » ma 26 dec 2016, 09:55

Als je nagaat hoelang een gemiddelde pan met anti aanbak laag mee gaat a zeg 15 euro , heb je de stalen koekenpannen er in 3 jr uit en kan je daarna nog jaren plezier ervan beleven.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Pannen en wat doe je er mee

Berichtdoor bobbee » ma 26 dec 2016, 10:12

Leuk spul, ik heb er ook 1 van deBuyer. De crêpe pan maar weet de diameter niet meer.
Verder alles gietijzer en RVS, ook geen pannen met antiaanbaklaag hier. De pannen van Ronneby Bruk zijn trouwens ook geweldig en in het bijzonder de grillpan maar die is nog wat zwaarder dan die je nu hebt, zal je vrouw niet accepteren ben ik bang. Ben er zelf echt fan van, heb ze al 10 jaar en gaat nog wel 100 jaar mee en bakt/grilt echt geweldig door de scherpe randen van het patroon.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pti en 6 gasten

cron