Vietnamese spam

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Vietnamese spam

Berichtdoor R&B » di 30 mei 2017, 09:54

Met enige regelmaat komt er Vietnamese spam voorbij, zowel als nieuwe topics als berichten in topics. De plaatsers van de spam zijn geregistreerde leden.
Zie hier een recent geval:
viewtopic.php?p=82363#p82363" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoewel het weer een beetje over zn top heen lijkt; zijn hier geen structurelere oplossingen voor?
:? :?:



Ps. Het meldsysteem werkt ook niet lekker mee (SQL-error)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15047
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Vietnamese spam

Berichtdoor fransg » di 30 mei 2017, 10:09

Bobbee is er druk genoeg mee alles te deleten wanneer hij die spam tegenkomt. Maar kennelijk is het met de forumsoftware niet mogelijk een betere wal op te werpen tegen spammers om zich te registreren
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Vietnamese spam

Berichtdoor bobbee » di 30 mei 2017, 10:40

Ik kan berichten mobiel direct verwijderen. Maar omdat ik ook graag zo'n gebruiker wil verwijderen en een ip ban opleg moet ik dat met laptop doen. Ik heb niet altijd tijd daarvoor en laat daarom berichten staan tot ik het op kan pakken. Anders kan ik zo'n gebruiker niet gemakkelijk meer terugvinden.

Ik zal eens overleggen met Martijn of er misschien een 2 staps verificatie kan komen of zo'n I'm not a robot vinkje. Of misschien kunnen we bepaalde talen blokkeren. Verder dan Nederlands, Duits en Engels komen we toch niet. Voor de netheid kan Spaans en Frans er ook nog bij. De rest kan geblokkeerd worden.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15047
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Vietnamese spam

Berichtdoor fransg » di 30 mei 2017, 10:46

misschien kunnen we bepaalde talen blokkeren. Verder dan Nederlands, Duits en Engels komen we toch niet. Voor de netheid kan Spaans en Frans er ook nog bij. De rest kan geblokkeerd worden.
Slim!!

Spaans en Frans mag wat mij betreft ook weg hoor, we zijn Brussel niet. Puur Nederlands vind ik mooi zat.

Eventueel een filter dat mensen met taalfouten een maand blokkeert maar dat gaat misschien ook weer te ver.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Vietnamese spam

Berichtdoor bobbee » di 30 mei 2017, 10:48

Slim!!

Spaans en Frans mag wat mij betreft ook weg hoor, we zijn Brussel niet. Puur Nederlands vind ik mooi zat.

Eventueel een filter dat mensen met taalfouten een maand blokkeert maar dat gaat misschien ook weer te ver.
Dat is is ook toevallig! Ik zat net aan die taalfout blokkade te denken! Maar dan een ban van 2 weken, jij gaat wel meteen heel ver met een maand inderdaad!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Vietnamese spam

Berichtdoor HanR » di 30 mei 2017, 11:50

Wel voor de zekerheid even nagaan of het verplicht is de Friese taal toe te staan.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Vietnamese spam

Berichtdoor bobbee » di 30 mei 2017, 12:38

Fries laten we toe, nog geen spam voorbij zien komen in het Fries.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Vietnamese spam

Berichtdoor @3aan » di 30 mei 2017, 13:44

Ze beginnen zelf al met BAN als opening?!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
John'47
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 28 okt 2016, 14:48

Vietnamese spam

Berichtdoor John'47 » di 30 mei 2017, 15:44

In het kader van de Brexit ook geen Engels meer?
En de Duitsers hebben nog steeds mijn vaders fiets

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Vietnamese spam

Berichtdoor R&B » di 30 mei 2017, 17:47

Goede ideeen!
Het lijken ook andere karakters in dat Vietnamees. Als dat geblokkeerd wordt ben je misschien ook al een eind?
Ik vermoed wel dat het een mens is, daar zijn er best veel van inzetbaar in een land als Vietnam. Een simpele captcha is dan misschien niet afdoende?
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron