HiFi

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15107
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: HiFi

Berichtdoor fransg » za 21 okt 2023, 22:27

sommige dingen staan wel aangekondigd maar zonder specs, hoe kan dat / wat houdt dat in?
Stroomkabel phono versterker:
Stroomkabel CD-Dac:
Stroomkabel USB-Dac:
Stroomkabel versterker:
Scheidingstrafo:
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

raze88
Berichten: 44
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 17:34

Re: HiFi

Berichtdoor raze88 » zo 03 dec 2023, 17:02

Leuk, een threat over hifiAfbeelding
Ook hier erg verslaaft aan muziek en wat past daar beter bij dan een goede espressoAfbeelding

Set:
Focal Sopra 2,
Michi X5,
Lumin D2 met SBooster,
Ariston RD40 met mission arm en Ortofon Red element,
Atlas hyper bekabeling,
Ruimte akoestisch aangepakt met zware gordijnen en akoestische panelen.

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door raze88 op do 07 dec 2023, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: HiFi

Berichtdoor bobbee » zo 03 dec 2023, 18:16

Leuk, een threat over hifiAfbeelding
Ook hier erg verslaaft aan muziek en wat past daar beter bij dan een goede espressoAfbeelding

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gaaf!!!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1506
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: HiFi

Berichtdoor Dirk Jan » zo 03 dec 2023, 19:17

Staat dit in een eigen kamer of in de huiskamer?
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

raze88
Berichten: 44
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 17:34

Re: HiFi

Berichtdoor raze88 » zo 03 dec 2023, 19:19

Staat in de woonkamer. Juiste vrouw weten te vinden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: HiFi

Berichtdoor omeCo » zo 03 dec 2023, 19:51

Staat in de woonkamer. Juiste vrouw weten te vinden Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
In mijn geval stond ze voor een voldongen feit. Eerste date bij mij thuis meteen ‘indrukwekkende’ muziek aangezet. Ze was impressed. Zei ze.

Later vertelde ze eens dat ze de muziek helemaal niks vond (Roger Waters - Amused To Death).
Toch is ze gebleven Afbeelding

raze88
Berichten: 44
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 17:34

HiFi

Berichtdoor raze88 » zo 03 dec 2023, 22:05

Staat in de woonkamer. Juiste vrouw weten te vinden Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
In mijn geval stond ze voor een voldongen feit. Eerste date bij mij thuis meteen ‘indrukwekkende’ muziek aangezet. Ze was impressed. Zei ze.

Later vertelde ze eens dat ze de muziek helemaal niks vond (Roger Waters - Amused To Death).
Toch is ze gebleven Afbeelding
Dat ze de muziek ook nog mooi vinden zou helemaal perfect zijn maar ik klaag absoluut nietAfbeelding ik ben al lang blij dat ik alle vrijheid heb ik de hobby’s (muziek, bbq en koffie).

Moet wel zeggen dat ze het steeds meer kan waarderen en we steeds vaker samen naar “verbeteringen” zoeken om weer een stapje omhoog te komen. Zowel met bbq als met de muziek. Koffie moet ze niets van wetenAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: HiFi

Berichtdoor bvds » di 05 dec 2023, 12:29

Audio en koffie gaan inderdaad heel goed samen. Je kunt eindeloos tweaken, gewoon genieten of een combinatie hiervan...

Speel zelf met veel genoegen met een Lindemann Limetree streamer, Merason Frerot DAC, LFD Zero versterker en Totem Sttaf speakers. Verder bekabeling van Art Speak, een sBooster lineaire voeding en een English Electric EE1 ethernet filter. Alles uitgekozen op mijn persoonlijke voorkeur. Niks blind getest dus vast en zeker met een dikke portie psychoakoestiek ;)

20231205_122817.jpg
20231205_122206.jpg
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

HiFi

Berichtdoor omeCo » do 07 dec 2023, 00:45

Hifi blijft voor mij een wonderlijke hobby. Het begint met liefde voor muziek. Dat wil je zo goed mogelijk als je portemonnee kan missen en je oren kunnen horen, laten klinken. Maar dan ben je een eind op weg met mooie apparatuur en ben je op zoek naar verdere verbetering. Gaat het dan nog over de liefde voor muziek of gaat het dan (ook) over wat anders. Raakt een mooi stuk muziek, een mooi gezongen lied je meer als je het beluistert met betere apparatuur?

Zomaar een nachtelijke mijmering, denkend aan de tijd dat ik ‘s avonds laat nog genoot van de muziek op mijn wekkerradio van audiosonic.
Laatst gewijzigd door omeCo op do 07 dec 2023, 00:45, 1 keer totaal gewijzigd.

raze88
Berichten: 44
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 17:34

Re: HiFi

Berichtdoor raze88 » do 07 dec 2023, 09:36

Raakt een mooi stuk muziek, een mooi gezongen lied je meer als je het beluisterd met betere apparatuur?
Leuke lastige vraag. Mijn mening: Ja en nee. Wanneer een set de juiste emotie over kan brengen is dit voldoende. Wat de juiste emotie is verschilt per persoon. Voor mij is dat het kippenvel moment of wanneer een stem of stuk echt binnen komt ipv het alleen te horen. Komende van een wat "goedkopere" set met buizenversterker naar wat ik nu heb was klank technisch een behoorlijke stap vooruit maar wel een stap waarbij voor de emotie verloren is gegaan en slechtere opnames irriteren meer (alle microdetails hoor je). Dit heeft erg lang geduurd voordat ik die match tussen speakers, apparatuur en ruimte weer gevonden had en zit nog steeds niet op het niveau van de vorige set met de buizen versterker. Voor mij hoeft een betere set je dus niet meer te raken, wanneer die set volledig in balans is naar jou smaak dan kan het zeker wel.

Voor mij veel emotie maar klonk op de vorige set mooier omdat de mindere opname kwaliteit nu meer opvalt:

Kippenvel op de nieuwe set door meer detail, diept, plaatsing en dieper laag:


Op beide erg mooi:


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten