Ervaringen met A Modo Mio?

RemcovH

Ervaringen met A Modo Mio?

Berichtdoor RemcovH » do 20 feb 2014, 12:44

Hallo allemaal,

ik heb alweer een vraagje: Heeft iemand van jullie ervaringen met de A Modo Mio capsulemachine van Lavazza?

Mijn nichtje gaat voor het eerst in haar eentje wonen en ik wil ze graag een koffiezetapparaat kado geven. Ze zei al dat ze het liefst een capsulemachine wil (waarom precies weet ik ook niet). Nu zit ik te twijfelen of het een Dolce Gusto of een A Modo Mio (http://www.lavazzamodomio.nl/) wordt.
Een Nespresso apparaat is wel erg aan de dure kant, dat is dus geen optie voor mij.

Hebben jullie al ervaring met een van de apparaten? Of kennen jullie nog andere alternatieven?
Over de Dolce Gusto heb ik hier op het forum al een aantal ervaringen gelezen, maar misschien zit er iemand tussen, die mij kan vertellen welke van die twee apparaten beter is?
Ik wil wel tot 80 Euro uitgeven en natuurlijk wil ik een machine kopen, die lekker lang meegaat.

Alvast bedankt!

Groeten,
Remco
avatar gemaakt via www.sp-studio.de

Erik82

Re: Ervaringen met A Modo Mio?

Berichtdoor Erik82 » do 20 feb 2014, 13:06

Die capsulemachines zullen allemaal niet heel lang meegaan omdat het plastic apparaten zijn. Beide zullen in staat zijn tot het maken van een matige espresso. Bij de Dolce Gusto zul je meer keuze hebben aan koffievarianten. Voor 80 euro heb je ook al wel de simpelste Nespresso machine en heb je waarschijnlijk wat meer keuze in aanbod van koffie. De capsules zijn echter bij allemaal wel duur en dat gedeelte gaat je uiteindelijk het meeste kosten.
Strietman CT1, LWW EG-1.
Tevens Kalita Wave Kettle, Kalita Wave 155 RVS, Hario V60's, Aeropress en Bodum Cafetiere

RemcovH

Berichtdoor RemcovH » vr 21 feb 2014, 15:04

Bedankt voor je reactie, Erik!

Mijn nichtje wil absoluut een capsulemachine, ook al weet ze dat de koffie dan wel duurder is. Ik denk dat ik maar voor een Dolce Gusto ga. Daar heb je dan vele variaties en die koffie lijkt me redelijk te smaken. Ik persoonlijk vind Lavazza koffie wel wat lekkerder, maar ik drink ook liever espresso en gewone koffie dan cappuccino met weetikwat voor smaken . ;-)

R&B

Berichtdoor R&B » za 22 feb 2014, 16:04

Bij dolce gusto ligt de nadruk meer op instant "verschillende smaakjes dranken" terwijl het bij Nespresso vooral om de koffie gaat.
Uiteraard kan je ook met nespresso allerlei koffie-dranken maken, maar dan moet je zelf met de melk aan de gang. ;)

Dat gezegd hebbende vind ik de koffie uit nespresso beter dan uit Dolce Gusto, zeker de melkvarieteiten smaken veel beter met verse melk dan met de UHT gecondenseerde melk van dolce gusto (of wat er ook in die capsules zit).
Ook biedt het nespresso "platform" meer capsules van andere merken, die van de Lidl waren voor mij een positieve verassing en duidelijk goedkoper (itt DE en velour noir).

Qua prijs ontlopen ze elkaar niet enorm veel; €58 (DG) vs. €72 (N)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

RemcovH

Berichtdoor RemcovH » ma 24 feb 2014, 11:03

Bedankt voor jouw antwoord, R&B!

Ik heb het even opgezocht. In de Dolce Gusto zit melkpoeder.
Ik zelf hou ook meer van verse melk in mijn Cappuccino, maar goed. Mijn nichtje was dolblij met de DG machine en dat was gewoon alles wat ik wilde. :)

TheRoman

Berichtdoor TheRoman » vr 23 jun 2017, 22:18

Ervaring met zowel AMM (A Modo Mio) als Nespresso als Dolce Gusto. Voor ristretto of espresso ga ik zeker naar Nespresso. Snel en constante kwaliteit, vooral voor de kleinere cups. Hangt wel sterk af welk apparaat je hebt, zou voor een echte gaan zoals Krups/Citiz en niet een Chinees merk (die zie ik steeds vaker, niet te zuipen, brrr).

Voor lungo, cortado, macchiato, cappuccino is Dolce Gusto een betere keus, omdat die meer smaak uit de grotere cups haalt. Zit ook meer koffie in en de cups zijn groter, waardoor je meer oppervlakte per korrel krijgt.

Bij de Lavazza hangt het heel sterk af wie de cupjes produceert. Hun eigen cups zijn erg goed en namaken blijkt toch lastig.
https://www.koffiecupster.nl/lavazza-a- ... ternatief/

Qua smaak zijn er voor Nespresso en Dolce Gusto veel alternatieven overigens. Ik ben zelf tevreden over Perrucci van koffiecupster.nl:
https://www.koffiecupster.nl/nespresso- ... ternatief/
https://www.koffiecupster.nl/dolce-gust ... ternatief/

Terug naar “Machines voor servings, pads en cups”