Nespresso delonghi cups?

jamjam

Nespresso delonghi cups?

Berichtdoor jamjam » ma 14 aug 2017, 23:15

Ik ben nieuwsgierig naar leden die een Nespresso delonghi hoe ze het gebruiken en welke cups ze gebruiken.

Ik ben een cappucino drinker. Als ik koffie drink wil een goede grote mok hebben. niet dat ik mijn koffie in één slok op is.
Wij gebruiken koffiemokken van 150 ml ongeveer. Ik heb dus de instelfunctie voor de cappucino zodanig ingesteld dat er 1/3 koffie uit komt uit komt en vervolgens rest melk uit de melkschuimer.

En hiervoor heb ik dus diverse merk cups gebruik. Maar de koffie blijft als of het slootwater is. waterig en niet lekker.

Ben dus benieuwd naar gebruikers die ook dit toestel gebruiken.
welke cups merk gebruik je en welke smaak?
heb je de functie hoeveelheid aangepast?

pichichi

Re: Nespresso delonghi cups?

Berichtdoor pichichi » ma 14 aug 2017, 23:31

Ik ben nieuwsgierig naar leden die een Nespresso delonghi hoe ze het gebruiken en welke cups ze gebruiken.

Ik ben een cappucino drinker. Als ik koffie drink wil een goede grote mok hebben. niet dat ik mijn koffie in één slok op is.
Wij gebruiken koffiemokken van 150 ml ongeveer. Ik heb dus de instelfunctie voor de cappucino zodanig ingesteld dat er 1/3 koffie uit komt uit komt en vervolgens rest melk uit de melkschuimer.

En hiervoor heb ik dus diverse merk cups gebruik. Maar de koffie blijft als of het slootwater is. waterig en niet lekker.

Ben dus benieuwd naar gebruikers die ook dit toestel gebruiken.
welke cups merk gebruik je en welke smaak?
heb je de functie hoeveelheid aangepast?
Snelle conclusie: je zet bijna 50ml met 5,5 gram koffie (of er nou lungo of niet op staat) en doet er tegen de 100ml melk bij... Het eerste gedeelte levert al een ondiep slootje op en vervolgens worden er koeien(melk) IN de sloot gekieperd. Met 7 gram koffie (en da's eigenlijk al krap) zet je volgens "de regels" in principe nog niet eens de helft van die 50.

Probeer eens twee cupjes en dan die melk. Zal al iets schelen. Over smaak blijft echter te twisten... ;)
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

R&B

Berichtdoor R&B » di 15 aug 2017, 07:55

Ik heb zelf wat metingen gedaan aan nespressocups mbt de hoeveelheid koffie die erin zit. Er zijn varianten waar tot 7g in het cupje zit, zie hiervoor mijn eerdere posts mbv de zoekfunctie. (Al jaren geleden)

In ieder geval de groene fortisio lungo, intensiteit 7, bevat 7g.
Verder doet Nestlé iets met de koffie waardoor de EY veel hoger is.

Ook is de intensiteit naar mijn idee meer gekoppeld aan het smaakprofiel dan dat de koffie daadwerkelijk "sterker" is?
De kazaar bijvoorbeeld is vooral erg bitter, wat dan het idee van een sterker bakkie geeft.

Ik weet niet wat voor varianten ze tegenwoordig hebben.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

jamjam

Berichtdoor jamjam » zo 20 aug 2017, 09:26

Wat het lastig maakt is dat ik de instel hoeveelheid koffie en melk nog niet op de juiste stand heb kunnen instellen voor een normale koffiemelk. En nog eens de juiste geschikte cups qua merk en smaak.
Vervolgens welke melk gebruiken. Halfvolle of volle melk? En dan lang houdbare melk of niet

Dit maakt het lastig waar ik moet beginnen. Heb ik een paar de instel hoeveelheid aangepast maar was niet lekker.

Terug naar “Machines voor servings, pads en cups”