red speed burrs

Ben70
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

red speed burrs

Berichtdoor Ben70 » ma 13 feb 2023, 16:50

Ik heb me een beetje verdiept in de Red speed burrs voor een compak E8

ze zijn te koop tussen de 200 euro in Duitsland inclusief btw. en in Nederland 200 ex btw

er schijnen meerdere uitvoeringen van te zijn de espresso variant en de multi variant

men heeft het over het indraaien van de schijven? en mindere opbrengst per seconde

mijn huidige standaard schijven geven (83mm)19 gram in 4,15 seconde volgens het display op de molen

de schijven gaan 800kg mee. de redspeed 5000, die 800 kg. red ik niet en die 5000 al helemaal niet

wat is dan het voordeel voor een privé gebruiker?
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Pti
Berichten: 3270
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: red speed burrs

Berichtdoor Pti » ma 13 feb 2023, 18:06

Dat is dus het mooie, de schijven worden meestal licht bijgewerkt voordat ze gecoat worden. Dat scheelt inmalen wat in een thuissituatie bestwel een PITA kan zijn. Daarna maakt de coating behalve voor levensduur he-le-maal niets meer uit.

Ben70
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: red speed burrs

Berichtdoor Ben70 » ma 13 feb 2023, 18:32

Dat is dus het mooie, de schijven worden meestal licht bijgewerkt voordat ze gecoat worden. Dat scheelt inmalen wat in een thuissituatie bestwel een PITA kan zijn. Daarna maakt de coating behalve voor levensduur he-le-maal niets meer uit.
Dus alle (priet) praat over smaak winst na het indraaien is flauwekul ,dat indraaien daar fronste ik altijd al mijn wenkbrauwen bij
want ik kan me daar niets bij voorstellen met zon harde coating
Rocket Appartamento Compak E8

Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: red speed burrs

Berichtdoor gilleko B. » di 14 feb 2023, 11:40

Ergo: redspeed schijven gaan je hele leven, en nog daarna. Krijg wel een onbestemd gevoel als mijn laatste resten zijn gereduceerd tot wormenkoek of koolstofas, zo'n gluiperige schijf nog gewoon lekker zijn gang kan gaan.




Ben70
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: red speed burrs

Berichtdoor Ben70 » di 14 feb 2023, 11:56

Ergo: redspeed schijven gaan je hele leven, en nog daarna. Krijg wel een onbestemd gevoel als mijn laatste resten zijn gereduceerd tot wormenkoek of koolstofas, zo'n gluiperige schijf nog gewoon lekker zijn gang kan gaan.

Afbeelding
je kunt je ook laten resumeren. zeer aantrekkelijke methode (oplossing)
Rocket Appartamento Compak E8

Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron