Eureka Atom W 75 vs Malhkonig e65 GBW

Rosanne
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: Eureka Atom W 75 vs Malhkonig e65 GBW

Berichtdoor Rosanne » wo 13 mar 2024, 18:11

Ik heb de e65 GBW afgelopen week thuis op proef gehad en als ik eerlijk ben vond ik hem een beetje tegenvallen. Looks en bouwkwaliteit zijn, voor zover ik ze kan beoordelen, fantastisch. Maalsel ook goed, maar ik had eigenlijk een veel groter verschil verwacht met mijn toch al 5-6 jaar oudere Eureka Olympus maler. Misschien heb ik te hoge verwachtingen maar vond de stap in prijs niet opwegen tegen de stap in kwaliteit.
Wat handig dat je hem op proef kon gebruiken! Was dat via de Mahlkonig importeur?
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

kraaijcheck
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 15:53

Re: Eureka Atom W 75 vs Malhkonig e65 GBW

Berichtdoor kraaijcheck » wo 13 mar 2024, 18:12

Nee via een leverancier in Nijmegen waarmee ik regelmatig contact heb. Superfijn idd dat hij even op proef kon, toch een flinke investering zo’n molen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

kraaijcheck
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 15:53

Re: Eureka Atom W 75 vs Malhkonig e65 GBW

Berichtdoor kraaijcheck » vr 15 mar 2024, 18:38

Ik krijg er morgen eentje binnen voor een goede vriend van mij, ik ben benieuwd. De weegtechniek heeft zich als erg goed bewezen op de Libra, dus we gaan zien hoe goed het werkt op de véél snellere Atom75. Technisch gezien is het natuurlijk gewoon "nogsteeds" de atom 75 dus daar verwacht ik geen verrassingen, dat is gewoon een bewezen topper.
Al wat ervaringen die je kunt delen?
We hebben een maandagmorgen model ontvangen die terug moet naar Italië voor onderzoek. Gelukkig "gewoon" bij de Nederlandse importeur besteld, dus er is gelijk een andere onderweg. Qua smaak en gebruik werkt alles zoals je mag verwachten, presteert hetzelfde als de gewone atom, maar bij deze mankeerde er juist iets aan de weeginrichting. Die gaf afwijkende gewichten ondanks calibratie, dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen...
Inmiddels al wat nieuwe ervaringen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

kraaijcheck
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 15:53

Re: Eureka Atom W 75 vs Malhkonig e65 GBW

Berichtdoor kraaijcheck » za 16 mar 2024, 08:05

Fijn als jullie nog wat creatief mee willen denken Ik heb gisteren mijn ECM Synchronika verkocht en wacht tot mijn zwarte La Marzocco Linea Mini R binnen is.

Ik twijfel nog of ik mijn maler ook wil upgraden. Heb nu de Eureka Olympus met grote 75mm schijven erin. Zou graag een maler willen die (bijna) net zo snel is, mét hopper, zo min mogelijk retentie (voor malers met hopper), robuuste bouwkwaliteit en super fluffy maalsel

En voor ernaast evt een betaalbare maar goede single dose optie zodat ik met wat verschillende bonen kan spelen. Mijn vrouw ziet dat niet zitten dus vandaar een goede andere molen ernaast.

Ik kan gewoon mijn Eureka houden en er een single dose naast zetten, de Varia VS3 werd mij oa aangeraden. Maar zou het ergens ook wel leuk vinden om naast mijn nieuwe La Marzocco een nieuwe maler te zien die dus wel een stap vooruit moet zijn. GBW is leuk maar geen must heb ik gemerkt na mijn proefweek van de Mahlkonig e65GBW.

Wat denken jullie als je bovenstaande leest?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15107
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Eureka Atom W 75 vs Malhkonig e65 GBW

Berichtdoor fransg » za 16 mar 2024, 08:24

Wat denken jullie als je bovenstaande leest? Afbeelding
Ik denk dat je het heel goed voor mekaar hebt en dat je beschikt over een gezonde koopkracht
;-)

Het leukste is vaak om de aanschaffen een beetje over het jaar te verdelen dus dan zou je eerst uitgebreid van je nieuwe machine kunnen genieten en zoals je al deed af en toe een andere maler proberen, op bezoek bij een mede-hobbyist of bij de leverancier.

Genieten van alle keuzes die nog kunnen worden gemaakt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Barre Koffie
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 15 mar 2023, 21:54

Re: Eureka Atom W 75 vs Malhkonig e65 GBW

Berichtdoor Barre Koffie » za 16 mar 2024, 09:01

Df64v ernaast? Mooi in antraciet. Vroeg of laat ga je toch single dosen omdat je verschillende soorten koffie wil ontdekken. Ik ben er inmiddels helemaal aan gewend.

kraaijcheck
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 15:53

Re: Eureka Atom W 75 vs Malhkonig e65 GBW

Berichtdoor kraaijcheck » za 16 mar 2024, 09:02

Df64v ernaast? Mooi in antraciet. Vroeg of laat ga je toch single dosen omdat je verschillende soorten koffie wil ontdekken. Ik ben er inmiddels helemaal aan gewend.
Ik wel, maar mijn vrouw niet Afbeelding Zal dus hybride moeten zijn Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

xukxuk
Berichten: 2
Lid geworden op: di 24 okt 2023, 21:59

Re: Eureka Atom W 75 vs Malhkonig e65 GBW

Berichtdoor xukxuk » za 16 mar 2024, 11:02


Fijn als jullie nog wat creatief mee willen denken Afbeelding Ik heb gisteren mijn ECM Synchronika verkocht en wacht tot mijn zwarte La Marzocco Linea Mini R binnen is.

Ik twijfel nog of ik mijn maler ook wil upgraden. Heb nu de Eureka Olympus met grote 75mm schijven erin. Zou graag een maler willen die (bijna) net zo snel is, mét hopper, zo min mogelijk retentie (voor malers met hopper), robuuste bouwkwaliteit en super fluffy maalsel Afbeelding

En voor ernaast evt een betaalbare maar goede single dose optie zodat ik met wat verschillende bonen kan spelen. Mijn vrouw ziet dat niet zitten dus vandaar een goede andere molen ernaast.

Ik kan gewoon mijn Eureka houden en er een single dose naast zetten, de Varia VS3 werd mij oa aangeraden. Maar zou het ergens ook wel leuk vinden om naast mijn nieuwe La Marzocco een nieuwe maler te zien die dus wel een stap vooruit moet zijn. GBW is leuk maar geen must heb ik gemerkt na mijn proefweek van de Mahlkonig e65GBW.

Wat denken jullie als je bovenstaande leest? Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hi kraaijcheck

Jouw wensen komen volgens mij redelijk overeen met de mijne (zie ook mijn voorstel topic dat ik zojuist heb aangemaakt). Lijkt de Etzmax T je niet wat?

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5644
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Eureka Atom W 75 vs Malhkonig e65 GBW

Berichtdoor gilleko B. » za 16 mar 2024, 11:14

Fijn als jullie nog wat creatief mee willen denken Afbeelding Ik heb gisteren mijn ECM Synchronika verkocht en wacht tot mijn zwarte La Marzocco Linea Mini R binnen is.

Ik twijfel nog of ik mijn maler ook wil upgraden. Heb nu de Eureka Olympus met grote 75mm schijven erin. Zou graag een maler willen die (bijna) net zo snel is, mét hopper, zo min mogelijk retentie (voor malers met hopper), robuuste bouwkwaliteit en super fluffy maalsel Afbeelding

En voor ernaast evt een betaalbare maar goede single dose optie zodat ik met wat verschillende bonen kan spelen. Mijn vrouw ziet dat niet zitten dus vandaar een goede andere molen ernaast.

Ik kan gewoon mijn Eureka houden en er een single dose naast zetten, de Varia VS3 werd mij oa aangeraden. Maar zou het ergens ook wel leuk vinden om naast mijn nieuwe La Marzocco een nieuwe maler te zien die dus wel een stap vooruit moet zijn. GBW is leuk maar geen must heb ik gemerkt na mijn proefweek van de Mahlkonig e65GBW.

Wat denken jullie als je bovenstaande leest? Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb naast de Etzmax Medium GBW de Eureka Olympus HS gehouden. Die op single dosing geënte malers zullen zeker qua snelheid niet opwegen tegen die Olympus, die van nature al heel en heel snel maalt. Maar een niche of Etzmax erbij is zinvolle aanvulling. Voor een of meerdere latte's gebruik ik doorgaans de Eureka, voor exquise espresso's de Etzmax. Zitten naast nadelen ook erg veel voordelen aan de Eureka Olympus.

Afbeelding



Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5644
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Eureka Atom W 75 vs Malhkonig e65 GBW

Berichtdoor gilleko B. » za 23 mar 2024, 12:51

Blijf Etzinger ook maar een eigenzinnig bedrijf vinden. Ze reageren wel vlotjes op hun mails.

Vraag me af hoe 'commercieel' ze daadwerkelijk zijn. Frans heeft wel eens foto's laten zien dat die meneer Etzinger niet om centjes verlegen zit, maar ze zouden makkelijk veel meer kunnen verkopen met wat meer aandacht zou je zeggen. Misschien verkopen ze liever hun kennis/productie onder de naam van Baratze of La Marzocco. De enige productontwikkeling die ik de afgelopen jaren gezien heb zijn wat handmalers. In die zin bijna het tegenovergestelde van Eureka.

Beide zijn goede producten hoor. Ik zou de nieuwe Atom W75 en Etzmax ook wel eens naast elkaar willen zien (misschien moet Frans, Gilleko of ik eens bij PTI langsgaan)? De Atom lijkt op het eerste oog een betere uitdager voor de Etzmax, gericht op de thuisgebruiker.
Als je al over een (bijna) perfect produkt beschikt, dat bovendien niet je tot je core business behoort, hoef je ook minder te doen aan productontwikkeling daarmee of in ieder geval de communicatie daarover vermoed ik. 1 molen die uitstekend clumpvrij maalsel produceert, hoef je geen breed palet aan, mogelijk exotisch vormgegeven, molens aan te bieden waardoor koopklieren extra worden geprikkeld.

Afbeelding




Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten

cron