Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor bobbee » vr 04 mei 2018, 20:17

Bij de nieuwe versie van de kinu M47 is het nulpunt al vastgezet. Ook zijn er kleine klikjes en heeft de afstelschroef een rubber ringetje om die te borgen.
Met andere woorden, hij kan niet opnieuw worden gekalibreerd? 0 is bij mij 9 geworden (-1). Las laatst al dat het bij iemand 8 was.

Als ik kijk naar de bouwwijze, lijkt het mij sterk dat je hem opnieuw zou kunnen kalibreren. Vandaar dat ik er nog even op terug kwam.

Verstuurd vanaf mijn Crystal met Tapatalk
Je hebt het streepje nu op 9? Dan moet je het top schroefje die de boel borgt helemaal losdraaien, en de maalgraad instelling zover indraaien tot het niet meer kan. Dan het top gedeelte met dat streepje eruit tillen en het streepje op de 0 zetten. Alles weer terugplaatsen en klaar. De nieuwe kinu hebben een vast 0 punt. De cijfer indeling is maar een indexering. Het vaste 0 punt kan op elk getal worden gezet.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
psd
Berichten: 13
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 16:48
Locatie: Groningen Stad
Contacteer:

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor psd » do 10 mei 2018, 20:07

De gemalen koffie is best statisch. Hoe is dat bij jullie. En kan je er iets tegen doen, heb gelezen licht inspryen met water. Begint dan niet het bloomen al?

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor GuidovW » do 10 mei 2018, 20:13

De gemalen koffie is best statisch. Hoe is dat bij jullie. En kan je er iets tegen doen, heb gelezen licht inspryen met water. Begint dan niet het bloomen al?
Dat verschilt per boon, maar herken ik.
Sprayen met water werkt heel goed, een paar druppels is voldoende.
Het bloomen begint niet: je maakt de bonden vochtig, niet het maalsel.

Probeer het maar eens.
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor bobbee » do 10 mei 2018, 20:20

De gemalen koffie is best statisch. Hoe is dat bij jullie. En kan je er iets tegen doen, heb gelezen licht inspryen met water. Begint dan niet het bloomen al?
Beetje water sprayen kan inderdaad op de ongemalen bonen. Bloomen begint door de werking van heet water op het maalsel dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
Ikzelf ben gestopt met sprayen, een paar tikken tegen de maler volstaan om het statische maalsel los te krijgen.


‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
namor
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:27

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor namor » wo 23 mei 2018, 10:30

Twee weken terug ben ik ook eigenaar van M47 geworden, kreeg als cadeautje :) Helaas door eoa en tijdgebrek ben nog niet naar toe gekomen om uitproberen. Molen zit er uiteraard prachtig uit en zeer robuust. Ik heb een paar keer weggooi boontjes gemald, maar moet nog uitzoeken welke standen moet ik gaan gebruiken. Naast Kinu kreeg nog aeropress... dus nog een zorg meer behalve espresso en filter ;)

Ik ga komende week ermee aan de slaag en kom ongetwijfeld met vragen. ... ik heb al er een :)
Moet ik beginnen met het mallen of eerst kijken/snappen hoe Kinu in elkaar zit en molentje uit elkaar halen?
Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, TM Sculptor 064S, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor bobbee » wo 23 mei 2018, 12:50

Leuk!

Heb je mijn eerste post gelezen?

Verstuurd vanaf mijn Mi Note 2 met Tapatalk

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor GuidovW » wo 23 mei 2018, 17:46

Twee weken terug ben ik ook eigenaar van M47 geworden, kreeg als cadeautje :) Helaas door eoa en tijdgebrek ben nog niet naar toe gekomen om uitproberen. Molen zit er uiteraard prachtig uit en zeer robuust. Ik heb een paar keer weggooi boontjes gemald, maar moet nog uitzoeken welke standen moet ik gaan gebruiken. Naast Kinu kreeg nog aeropress... dus nog een zorg meer behalve espresso en filter ;)

Ik ga komende week ermee aan de slaag en kom ongetwijfeld met vragen. ... ik heb al er een :)
Moet ik beginnen met het mallen of eerst kijken/snappen hoe Kinu in elkaar zit en molentje uit elkaar halen?

Jij bent verwend!
Jarig? :D :idea:
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 338
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor FrancisPavoni » wo 23 mei 2018, 21:37

Geinig, ik had er ook eentje voor mijn verjaardag gekregen, viel helaas na twee keer gebruiken op de grond.. Deuk in behuizing was het gevolg waardoor het opvangbakje niet goed meer paste.
Contact opgenomen met Kinu en maler opgestuurd. Niet te repareren maar kon voor een schappelijk bedrag een nieuwe krijgen..
Helaas viel de communicatie daarna stil en wacht ik nog steeds op antwoord van Kinu.. Meer dan een maand geleden inmiddels.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor bobbee » wo 23 mei 2018, 22:00

Geinig, ik had er ook eentje voor mijn verjaardag gekregen, viel helaas na twee keer gebruiken op de grond.. Deuk in behuizing was het gevolg waardoor het opvangbakje niet goed meer paste.
Contact opgenomen met Kinu en maler opgestuurd. Niet te repareren maar kon voor een schappelijk bedrag een nieuwe krijgen..
Helaas viel de communicatie daarna stil en wacht ik nog steeds op antwoord van Kinu.. Meer dan een maand geleden inmiddels.
Dat is balen dat je hem hebt laten vallen!
Maar is het nu dan niet tijd om er even een mailtje achteraan te sturen, naar Kinu?

Verstuurd vanaf mijn Mi Note 2 met Tapatalk

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 338
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor FrancisPavoni » do 24 mei 2018, 00:01

Het is natuurlijk erg knullig maar als je het opvangbakje verwijderd hebt is de kinu dankzij de niet instant afneembare hendel behoorlijk topzwaar. Koppel dat aan een tafel die gaat trillen door een vibratiepomp in een espressoapparaat en de molentjes vliegen je om de oren.

Inmiddels meerdere mails achteraan gestuurd... Ik denk overigens dat het goed komt maar enigszins vreemd is het wel.


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron