Kinu M68

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Kinu M68

Berichtdoor Erik82 » za 05 aug 2017, 11:33

En inderdaad in essentie heb je twee soorten makers, malers die voldoen en malers die niet voldoen.
Daar heb je groot gelijk in. Alleen jammer dat je zo vaak posts leest van mensen die ontevreden zijn over een maler die burr rub lijkt te hebben maar waar in de praktijk niks van te merken is. Nou weet ik dat wij erg kunnen zijn op details maar als het resultaat goed is dan is er blijkbaar niks mis mee.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Kinu M68

Berichtdoor cremalover » zo 06 aug 2017, 07:57

Dat is niet waar. Kijk naar de Lido van OE. Er is veel geklaag over burr rub wanneer er geen bonen in de maler zitten maar tijden het malen centreren de schijven zich vanzelf en is het maalsel erg goed. Dat is ook de gehele redenatie en onderdeel van het ontwerp vanuit Doug. Die burr rub is in dat geval dan ook totaal geen issue.
Ik heb die Lido niet gevolgd.Maar zichzelf centrerende schijven?En die centreren zich dan op de honderste milimeter?Want dat is tegenwoordig bij topmalers het streven als ik de fora erop na lees.
Ik trek dat in twijfel.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Kinu M68

Berichtdoor cremalover » zo 06 aug 2017, 07:59

Dat is niet waar. Kijk naar de Lido van OE. Er is veel geklaag over burr rub wanneer er geen bonen in de maler zitten maar tijden het malen centreren de schijven zich vanzelf en is het maalsel erg goed. Dat is ook de gehele redenatie en onderdeel van het ontwerp vanuit Doug. Die burr rub is in dat geval dan ook totaal geen issue.
Ik heb die Lido niet gevolgd.Maar zichzelf centrerende schijven?En die centreren zich dan op de honderste milimeter?Want dat is tegenwoordig bij topmalers het streven als ik de fora erop na lees.
Ik trek dat in twijfel.
dubbel.

RikC
Berichten: 148
Lid geworden op: zo 15 jan 2017, 21:57

Re: Kinu M68

Berichtdoor RikC » wo 18 okt 2017, 12:42

Ik heb een vraagje aan de ervaringsdeskundigen die een M68 hebben of hebben kunnen gebruiken: Ik zit er aan te denken om over een tijdje er een aan te schaffen om de keuze te hebben tussen een schijven (m'n Atom) en groot konisch.

Maar daarnaast wil ik wel eens filter malen. Daar staat niet zoveel over geschreven anders dan een enkele post op Kaffee-Netz van iemand wiens espresso apparaat kapot was (V60 beviel goed en maalt heel snel zei ie). Hoe doet de M68 het bij filter t.o.v. de Commandante, M47?
Espressomachine: Linea Mini, Malers: etzMAX, Comandante

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Kinu M68

Berichtdoor Erik82 » wo 18 okt 2017, 14:24

Grote conische schijven zijn niet erg goed voor filter (erg veel fines). Daar staan ze om bekend. De kleinere varianten zoals in de Commandante of de M47 zijn vele malen beter.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

RikC
Berichten: 148
Lid geworden op: zo 15 jan 2017, 21:57

Re: Kinu M68

Berichtdoor RikC » wo 18 okt 2017, 15:32

Kijk, top, naar zo'n soort onderbouwing was ik even op zoek!
Espressomachine: Linea Mini, Malers: etzMAX, Comandante

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Kinu M68

Berichtdoor bvds » vr 08 jun 2018, 08:19

Kijk na een tijdje afwezigheid komt de Kinu M68 binnenkort weer terug.

De nieuwe versie (v4) is op een aantal punten herzien. Meest opvallend is de "vacuüm pomp".

De prijs komt op 999 euro uit. Geen koopje maar gezien de prijzen van een HG One, Helor Stance of Bravo Debut "on par".

https://kinugrinders.com/index.php?page ... guage=none
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14927
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Kinu M68

Berichtdoor fransg » vr 08 jun 2018, 11:14

Da's een mooie voor op reis bijvoorbeeld!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
namor
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:27

Re: Kinu M68

Berichtdoor namor » vr 08 jun 2018, 11:59

wat voor mooie ding, zeg! ik heb die ook levend gezien echt een kunst voorwerp.

Halfjaar terug heb ik serieuze poging gedaan om zo een te kopen, maar bij Kinu waren ze nog ermee bezig en wisten nog niet wanneer die op de plank komt... dus ging niet door....
Nu kreeg ik een kleine Kinu en ik ben heel gelukkig ermee. Ik denk eigenlijk dat het heel mooi mooi is dat toen heb ik die grote niet kunnen kopen.
Persoonlijk drink ik vooral espresso (meestal een paar achter elkaar). Mijn vrouw drinkt macchiato (2 achter elkaar), zoontje espresso of cappu.... er is best veel mallen achter elkaar.
Verder hebben wij constant gasten thuis die ook vooraal voor espresso of cappuccino gaan.... het is niet leuk voortdurend staan te draaien... ook langzaam. Daarom staan mijn twee grote elektrische malers vol geladen en aan. In 3.7 sec heb ik 18gr espresso maling van prima kwaliteit.
Als ik een 'afwijkende' koffie wil, die niet in grote elektrische maler zit, of ik andere maling moet hebben voor La Pavoni of voor filter of voor aeropress dan neem ik met onwijs veel plezier kleine Kinu. Op reis Kinu is ook super handig, ik denk dan kleine Kinu is ook makkelijker meenemen dan die grote.
Voor mij handmaler is voor 'uitzondering' gebruik, dwz 1 of max 2 keer per dag. Voor die doeleinden vind 1k euro voor (Kinu 68) is te veel... kwaliteitsverschil in bakje tussen mijn grote Compak en Kinu68 zou ik toch niet proeven denk ik.

Maar als ik morgen lotterij win dan veranderd het alles.... ik ga die meteen bestellen :)
Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, TM Sculptor 064S, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Kinu M68

Berichtdoor GuidovW » vr 08 jun 2018, 16:43

.......

Maar als ik morgen lotterij win dan veranderd het alles.... ik ga die meteen bestellen :)

Ha, ha, +1! :lol:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten

cron