Aanschaf Solis IQ Digital 1612

CafféEspresso
Berichten: 11
Lid geworden op: do 30 nov 2017, 10:32

Aanschaf Solis IQ Digital 1612

Berichtdoor CafféEspresso » do 30 nov 2017, 10:49

Dag beste koffieliefhebbers,

Ik stel me even voor. Ben verslingerd aan een goede kop koffie. recent ben ik me echt gaan toeleggen op de selectie van een goede boon. Gebruik nu vooral Diemme, Jolly caffe en New York. Werk reeds geruime tijd met een percolator à la Bialetti.
Maalde mijn bonen met een 'malertje' van Severin. Rommel dus want de koffie kwam er elektrisch geladen uit en sprong alle kanten op.
Tijd dus voor een beter maler. Heb vandaag de Solis IQ Digital 1612 ontvangen. Mijn ervaringen met dit toestel zet ik hier wel even te grabbel. Voorlopig doe ik nog verder met m'n percolator maar op termijn voorzie ik wel een degelijke espressomachine aan te schaffen. Vandaar dat ik dit forum uitermate handig vind om me grondig te informeren. Alle tips zijn dus steeds welkom.

Erik82
Berichten: 2859
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Aanschaf Solis IQ Digital 1612

Berichtdoor Erik82 » do 30 nov 2017, 11:10

Welkom. Grootste tip die ik heb ik je Solis maler retour sturen. Die gaat hoogstwaarschijnlijk onvoldoende zijn voor elke espressomachine. Je had veel beter voor die prijs een Bezzera BB005 of Eureka Mignon kunnen kopen want die gaan het wel goed doen. Helaas een miskoop en juist die is de basis voor de rest van je avontuur.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
2linker
Berichten: 49
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 19:09
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Aanschaf Solis IQ Digital 1612

Berichtdoor 2linker » do 30 nov 2017, 11:19

Ik vermoed dat je percolatorkoffie behoorlijk beter gaat smaken met de nieuwe molen!
Ik ben wel nieuwsgierig naar de bonen die je gebruikt. Zijn dat versgebrande bonen? Ik ben een beginner in vergelijking met de pro's hier op dit forum, maar ik proef enorm verschil tussen versgebrande bonen en bonen van supermarkten of van Simon Levelt.
Dus mocht je nog niet op verse bonen zitten, dan kun je daar nog een grote smaakstap maken!
Filter: Lido E/Aeropress
Espresso: Niche Zero (was Macap MXA)/La Pavoni Stradivari
Functioneel: DeLonghi Magnifico S

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Aanschaf Solis IQ Digital 1612

Berichtdoor bobbee » do 30 nov 2017, 11:37

Welkom op het forum.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

CafféEspresso
Berichten: 11
Lid geworden op: do 30 nov 2017, 10:32

Re: Aanschaf Solis IQ Digital 1612

Berichtdoor CafféEspresso » do 30 nov 2017, 12:49

Welkom. Grootste tip die ik heb ik je Solis maler retour sturen. Die gaat hoogstwaarschijnlijk onvoldoende zijn voor elke espressomachine. Je had veel beter voor die prijs een Bezzera BB005 of Eureka Mignon kunnen kopen want die gaan het wel goed doen. Helaas een miskoop en juist die is de basis voor de rest van je avontuur.
Bedankt voor deze tip. Heb sowieso nog 30 dagen om retour te sturen. Wat zijn dan de mindere punten aan deze maler?

CafféEspresso
Berichten: 11
Lid geworden op: do 30 nov 2017, 10:32

Re: Aanschaf Solis IQ Digital 1612

Berichtdoor CafféEspresso » do 30 nov 2017, 12:58

Ik vermoed dat je percolatorkoffie behoorlijk beter gaat smaken met de nieuwe molen!
Ik ben wel nieuwsgierig naar de bonen die je gebruikt. Zijn dat versgebrande bonen? Ik ben een beginner in vergelijking met de pro's hier op dit forum, maar ik proef enorm verschil tussen versgebrande bonen en bonen van supermarkten of van Simon Levelt.
Dus mocht je nog niet op verse bonen zitten, dan kun je daar nog een grote smaakstap maken!
Ik ben er zeker van dat ik nu al wel een verbetering zal proeven. De aankoop van de bonen doe ik recent via koffiecentrale. Als beginner is het vooral zoeken naar steeds dat betere.Vers gebrande bonen zal zeker de volgende stap zijn.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: RE: Re: Aanschaf Solis IQ Digital 1612

Berichtdoor bobbee » do 30 nov 2017, 18:26

Ik ben er zeker van dat ik nu al wel een verbetering zal proeven. De aankoop van de bonen doe ik recent via koffiecentrale. Als beginner is het vooral zoeken naar steeds dat betere.Vers gebrande bonen zal zeker de volgende stap zijn.
Goed hoor, goed om te gaan ervaren wat een koffiemaler doet en daarna de volgende stap.
Bij koffiecentrale verkopen ze ook geselecteerde vers gebrande koffie dacht ik. Misschien ooit een keertje het overwegen waard. Dat van die vers gebrande bonen is namelijk 1 van de grootste stappen naar goede koffie.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Erik82
Berichten: 2859
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Aanschaf Solis IQ Digital 1612

Berichtdoor Erik82 » vr 01 dec 2017, 10:05

Welkom. Grootste tip die ik heb ik je Solis maler retour sturen. Die gaat hoogstwaarschijnlijk onvoldoende zijn voor elke espressomachine. Je had veel beter voor die prijs een Bezzera BB005 of Eureka Mignon kunnen kopen want die gaan het wel goed doen. Helaas een miskoop en juist die is de basis voor de rest van je avontuur.
Bedankt voor deze tip. Heb sowieso nog 30 dagen om retour te sturen. Wat zijn dan de mindere punten aan deze maler?
We kunnen eerder beginnen over wat de betere punten zijn en dat is dat de maler er leuk uitziet voor een beginner. Solis staat nou niet bekend om zijn kwalitatief goede koffieproducten. De maler gaat gewoon niet goed genoeg maalsel geven voor espressso.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

CafféEspresso
Berichten: 11
Lid geworden op: do 30 nov 2017, 10:32

Re: Aanschaf Solis IQ Digital 1612

Berichtdoor CafféEspresso » vr 01 dec 2017, 13:16

Welkom. Grootste tip die ik heb ik je Solis maler retour sturen. Die gaat hoogstwaarschijnlijk onvoldoende zijn voor elke espressomachine. Je had veel beter voor die prijs een Bezzera BB005 of Eureka Mignon kunnen kopen want die gaan het wel goed doen. Helaas een miskoop en juist die is de basis voor de rest van je avontuur.
Bedankt voor deze tip. Heb sowieso nog 30 dagen om retour te sturen. Wat zijn dan de mindere punten aan deze maler?
We kunnen eerder beginnen over wat de betere punten zijn en dat is dat de maler er leuk uitziet voor een beginner. Solis staat nou niet bekend om zijn kwalitatief goede koffieproducten. De maler gaat gewoon niet goed genoeg maalsel geven voor espressso.
Tja looks spelen voor mij minder mee, dus laat ik voorlopig dat toestel mooi in de doos en gaat hij retour. Heb wat zitten napluizen en die Solis lijkt mij verdacht veel op de Breville BREBCG800XL. Lijkt ook wat op Gastroback. Of wordt er gewoon 1 toestel onder diverse namen op de markt gebracht? Ik denk dat het dan eerder de Mignon gaat worden. Review hiervan gezien en blijkbaar zou hij fijner malen dan de Sette 270.

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: RE: Re: Aanschaf Solis IQ Digital 1612

Berichtdoor HanR » vr 01 dec 2017, 17:50


Bedankt voor deze tip. Heb sowieso nog 30 dagen om retour te sturen. Wat zijn dan de mindere punten aan deze maler?
We kunnen eerder beginnen over wat de betere punten zijn en dat is dat de maler er leuk uitziet voor een beginner. Solis staat nou niet bekend om zijn kwalitatief goede koffieproducten. De maler gaat gewoon niet goed genoeg maalsel geven voor espressso.
Tja looks spelen voor mij minder mee, dus laat ik voorlopig dat toestel mooi in de doos en gaat hij retour. Heb wat zitten napluizen en die Solis lijkt mij verdacht veel op de Breville BREBCG800XL. Lijkt ook wat op Gastroback. Of wordt er gewoon 1 toestel onder diverse namen op de markt gebracht? Ik denk dat het dan eerder de Mignon gaat worden. Review hiervan gezien en blijkbaar zou hij fijner malen dan de Sette 270.
Heel goed gezien. Dat zijn identieke machines.
Globaal Solis voor het noord-westen van Europa, Gastroback voor het midden- en zuiden en Breville voor de rest van de wereld.


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten

cron