Goed maar vooral zo stil mogelijk

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Goed maar vooral zo stil mogelijk

Berichtdoor bobbee » do 04 jan 2018, 07:47

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

piponld
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 20:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: Goed maar vooral zo stil mogelijk

Berichtdoor piponld » ma 08 jan 2018, 06:44

Afgelopen vrijdag bij FransG geweest om daar de Compak E8 (en de E5,E6) te aanschouwen/te beluisteren. Zoals ik in mijn start van dit draadje al aangeef is het vooral de E8 die mij aantrekt. Mooi, snel redelijk in db's (tenminste in mijn oren) als je m vergelijkt met de Mazzer.
Daarna de Londinium bewondert en t kan verkeren.....overstag gegaan en zelf een Londinium R besteld bij Reiss. Na wat heen en weer mailen met vragen de knoop doorgehakt en deze prachtige machine aangeschaft.
De keuze vd maler is nu nog belangrijker en vooralsnog staan er twee op de kanshebbers lijst;
Compak E8 en
Eureka Olympus 74 HS mythos burrs

De E8 heb ik mogen aanschouwen en horen de Eureka nog niet.
Espresso gear: Londinium R || Mazzer mini electronic A met SJ schijven & Compak E8 OD on its way

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Goed maar vooral zo stil mogelijk

Berichtdoor bobbee » ma 08 jan 2018, 09:01

Geweldig!! Vee plezier!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Goed maar vooral zo stil mogelijk

Berichtdoor Erik82 » ma 08 jan 2018, 13:14

Goede keuze. Die Londinium is erg mooi en werkt voortreffelijk.

Als je van lichtere brandingen houdt is de Olympus met Mythos schijven vele malen beter op smaak dan de E8. Met donkerder gebrande bonen maakt het weining uit.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

piponld
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 20:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: Goed maar vooral zo stil mogelijk

Berichtdoor piponld » ma 08 jan 2018, 19:24

Dank jullie wel, ja ben he le maal happy met de komende Londinium en kijk enorm uit naar het eerste kopje overheerlijke espresso.

Qua maler ga ik gewoon mijn hart volgen en schaf ik een Compak E8 aan. Denk dat met deze combi het vooral aan mijn skills gaat liggen qua espresso. Machine en maler kunnen meer dan het baasje 8-)
Espresso gear: Londinium R || Mazzer mini electronic A met SJ schijven & Compak E8 OD on its way

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Goed maar vooral zo stil mogelijk

Berichtdoor Erik82 » di 09 jan 2018, 07:50

Sowieso geen verkeerde keuze. Met die set gaat het inderdaad niet aan het materiaal liggen wat altijd fijn is. Nu kun je maximaal genieten.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

klootwyk
Berichten: 125
Lid geworden op: di 27 okt 2009, 07:29

Re: Goed maar vooral zo stil mogelijk

Berichtdoor klootwyk » vr 12 jan 2018, 11:10

Ik heb dan wel geen ervaring met de E8, maar ik ben tot nu toe uitermate tevreden met de Olympus...

Ik wil je niet in verwarring brengen verder hoor... :)

Maar als je toch veel geld gaat wegbrengen loont het mischien de moeite om beidden in het echt te hebben gezien.
Ik ben met je eens dat apparatuur zeker ook een klik moet geven, zodat je met een glimlach elke keer er mee bezig bent!

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Goed maar vooral zo stil mogelijk

Berichtdoor cremalover » vr 12 jan 2018, 11:53

Ik gebruik tijdens het malen oordoppen.Heb je voor een tientje en ben je bij je keuze gelijk af van de beperkende factor geluid .

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Goed maar vooral zo stil mogelijk

Berichtdoor bobbee » vr 12 jan 2018, 12:38

Olympus 75E tin heeft natuurlijk wel de mooie mythos schijven en dat voor 950 euro nieuw. Tis maar dat je het weet.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

piponld
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 20:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: Goed maar vooral zo stil mogelijk

Berichtdoor piponld » za 13 jan 2018, 10:49

Olympus 75E tin heeft natuurlijk wel de mooie mythos schijven en dat voor 950 euro nieuw. Tis maar dat je het weet. Afbeelding

Bobbee die prijs zie je waar?
Espresso gear: Londinium R || Mazzer mini electronic A met SJ schijven & Compak E8 OD on its way


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten

cron