Goed maar vooral zo stil mogelijk

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Goed maar vooral zo stil mogelijk

Berichtdoor Erik82 » za 13 jan 2018, 18:55

Op smaak wel maar op consistentie zal de E8 veel beter zijn. Wat dat betreft is groter beter en geeft gewoon veel meer gemak.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Goed maar vooral zo stil mogelijk

Berichtdoor HanR » za 13 jan 2018, 19:00

Voorkeur hier ligt op volle zachte smaak , warm en wat zoetig en wat minder op de zuur/fruit achtige. Beetje vettige chocolade zeg maar.

Heb nu (foutje bedankt) van Fascino 4 kg Emporio binnen en die is me even te stevig /bitter qua smaak.
Die Emporio kan een foutje/misser zijn. Was altijd mijn standaard espresso blend vanwege een klein zuurtje.
De laatste keer een kilo gehad die volledig aangebrand was.
Kan dus een toevalstreffer zijn.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Goed maar vooral zo stil mogelijk

Berichtdoor fransg » za 13 jan 2018, 19:07

Het verschil moet bij de branderij toch wel zijn opgevallen. Het profiel moet beduidend ander zijn geweest en de kleurmeting moet zeer afwijkend zijn uitgevallen. Toch heeft iemand besloten die kilo's in te pakken en te factureren bij de klant. Niet goed.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Goed maar vooral zo stil mogelijk

Berichtdoor bvds » za 13 jan 2018, 19:45

Op smaak wel maar op consistentie zal de E8 veel beter zijn. Wat dat betreft is groter beter en geeft gewoon veel meer gemak.
dat moet Frans weten. die heeft ze immer naast elkaar gebruikt. hij wil vast wel zijn mening geven ;)
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Goed maar vooral zo stil mogelijk

Berichtdoor HanR » za 13 jan 2018, 19:57

Het verschil moet bij de branderij toch wel zijn opgevallen. Het profiel moet beduidend ander zijn geweest en de kleurmeting moet zeer afwijkend zijn uitgevallen. Toch heeft iemand besloten die kilo's in te pakken en te factureren bij de klant. Niet goed.
Niet om Fascino te verdedigen, maar het zou beleid kunnen zijn.
Pas ook een kilo Sidamo van ze gehad. Ook zodanig gebrand dat bijna al het fruit/frisheid er uit was.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Goed maar vooral zo stil mogelijk

Berichtdoor bobbee » za 13 jan 2018, 20:23

Het verschil moet bij de branderij toch wel zijn opgevallen. Het profiel moet beduidend ander zijn geweest en de kleurmeting moet zeer afwijkend zijn uitgevallen. Toch heeft iemand besloten die kilo's in te pakken en te factureren bij de klant. Niet goed.
Niet om Fascino te verdedigen, maar het zou beleid kunnen zijn.
Pas ook een kilo Sidamo van ze gehad. Ook zodanig gebrand dat bijna al het fruit/frisheid er uit was.
Dit is toch precies wat bekend is van fascino de koffiebrander?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Goed maar vooral zo stil mogelijk

Berichtdoor fransg » za 13 jan 2018, 20:24

Op smaak wel maar op consistentie zal de E8 veel beter zijn. Wat dat betreft is groter beter en geeft gewoon veel meer gemak.
dat moet Frans weten. die heeft ze immer naast elkaar gebruikt. hij wil vast wel zijn mening geven ;)
Ik ben blij dat ik 'm heb maar kan een ander niet naar eer en geweten op het hart drukken dat het *nodig* is. De E5 doet het fantastisch, lijkt wel luider te zijn maar als je het meet scheelt het maar iets van 10dB, de E6 klinkt volgens de dB meter even hard als de E8 maar lijkt voor mijn oor stiller/droger in geluid.

Als je uitstekende boontjes hebt dan maak je met de E5 ook fantastisch maalsel, is mijn ervaring. De trend dat men meende reusachtig grote malers te *moeten* hebben lijkt me wel voorbij. De E5 is met de krachtige motor ook vrijwel even snel als zijn grote broers E6 / E8.

Dus als iemand de E8 leuker / mooier vindt en hij/zij kan zich die ook net zo gemakkelijk veroorloven, dan zeg ik doen, maar niet omdat het "verre superieur" is of "omdat het anders niks wordt met de smaak."

http://kostverlorenvaart.blogspot.nl/20 ... ltons.html
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Goed maar vooral zo stil mogelijk

Berichtdoor @3aan » zo 14 jan 2018, 19:09


Het verschil moet bij de branderij toch wel zijn opgevallen. Het profiel moet beduidend ander zijn geweest en de kleurmeting moet zeer afwijkend zijn uitgevallen. Toch heeft iemand besloten die kilo's in te pakken en te factureren bij de klant. Niet goed.
Niet om Fascino te verdedigen, maar het zou beleid kunnen zijn.
Pas ook een kilo Sidamo van ze gehad. Ook zodanig gebrand dat bijna al het fruit/frisheid er uit was.
Dit is toch precies wat bekend is van fascino de koffie(ver)brander?
Afbeelding


Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Goed maar vooral zo stil mogelijk

Berichtdoor cremalover » ma 15 jan 2018, 11:33

Het verschil moet bij de branderij toch wel zijn opgevallen. Het profiel moet beduidend ander zijn geweest en de kleurmeting moet zeer afwijkend zijn uitgevallen. Toch heeft iemand besloten die kilo's in te pakken en te factureren bij de klant. Niet goed.
Niet om Fascino te verdedigen, maar het zou beleid kunnen zijn.
Pas ook een kilo Sidamo van ze gehad. Ook zodanig gebrand dat bijna al het fruit/frisheid er uit was.
Dit is toch precies wat bekend is van fascino de koffiebrander?
Is dat zo?
De laatste keer dat ik er de koffie kocht die bekend staat om zijn choco/caramel smaak (Grande Alta) was die zo zuur dat die niet te drinken was.
Bvds heeft er ook nog van mogen genieten. :(

Maar dat kan incdenteel zijn geweest.Ik kan me nog herinneren dat er hier met de naam Facino gezweept werd.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Goed maar vooral zo stil mogelijk

Berichtdoor bobbee » ma 15 jan 2018, 11:56


Is dat zo?
De laatste keer dat ik er de koffie kocht die bekend staat om zijn choco/caramel smaak (Grande Alta) was die zo zuur dat die niet te drinken was.
Bvds heeft er ook nog van mogen genieten. :(

Maar dat kan incdenteel zijn geweest.Ik kan me nog herinneren dat er hier met de naam Facino gezweept werd.
Ja hahaha, maar hoe zwart 🖤 jij je koffiebonen wilt hebben, drinkt niemand hem. AfbeeldingAfbeelding

Fascino brand prima en is goedkoop (maar niet meer naar mijn smaak). Prima bonen om mee te beginnen, daarom raad ik ze nog steeds vaak aan. Ik vergelijk ze met supermarkt koffiebonen waar een startende barista anders naartoe loopt om koffie te kopen, dan is fascino 100x beter. De prijs van fascino koffie houdt de drempel laag en daarbij ook nog de lage verzendkosten. Daarna kan een ieder voor zichzelf bepalen hoever die wilt gaan.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron