Goed maar vooral zo stil mogelijk

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Goed maar vooral zo stil mogelijk

Berichtdoor bobbee » za 13 jan 2018, 10:57

https://www.vanpommeren.nl/eureka-olymp ... anium.html

990 euro, sorry. Maar je kunt hem hoogstwaarschijnlijk voor 950 krijgen als je het goed aanpakt. Ze geven er altijd koffie bij, geef aan dat je dat niet wilt en hem zo wilt kopen zonder special treatment.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Goed maar vooral zo stil mogelijk

Berichtdoor bobbee » za 13 jan 2018, 11:00

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

piponld
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 20:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: Goed maar vooral zo stil mogelijk

Berichtdoor piponld » za 13 jan 2018, 12:22

Bij van Pommeren had ik ook gezien vandaar mijn vraag voor die andere prijs.

Begreep van mijn adres waar ik Strega ook vandaan heb dat Compak E8 voor 2018 met een nieuwe uitvoering komt. Kan er zelf niets over vinden maar wellicht dat een van jullie meer weet?

Blijf toch bij mijn eerste liefde die Compak heeft mijn hart gestolen en is daarnaast bewezen goed :mrgreen:
Espresso gear: Londinium R || Mazzer mini electronic A met SJ schijven & Compak E8 OD on its way

Erik82
Berichten: 2859
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Goed maar vooral zo stil mogelijk

Berichtdoor Erik82 » za 13 jan 2018, 12:38

Eureka en NS hebben goede banden met elkaar en de Mythos staat in zo ongeveer elke speciality koffiezaak op aarde. Dat is pas bewezen goed.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

piponld
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 20:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: Goed maar vooral zo stil mogelijk

Berichtdoor piponld » za 13 jan 2018, 13:00

Geloof je direct en het was ook niet mijn bedoeling te impliceren dat Eureka niet bewezen goed zou zijn. Echter die Compak is gewoon liefde op het eerste gezicht... zo'n mooi ding :D
Espresso gear: Londinium R || Mazzer mini electronic A met SJ schijven & Compak E8 OD on its way

Erik82
Berichten: 2859
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Goed maar vooral zo stil mogelijk

Berichtdoor Erik82 » za 13 jan 2018, 14:43

Dat gevoel ken ik wel. Met de E8 zit je sowieso goed maar wellicht kan het nog beter. Hou je van lichte of donkere brandingen?

De HG One die ik had vond ik er geweldig uitzien maar uiteindelijk kwam er toch de Olympus omdat deze op smaak gewoon zoveel beter was met mijn voorkeur voor bonen. Uiterlijk is leuk maar uiteindelijk is smaak het belangrijkste. Dit soort bedragen ga je niet heel vaak uitgeven dus beter in één keer goed doen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

piponld
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 20:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: Goed maar vooral zo stil mogelijk

Berichtdoor piponld » za 13 jan 2018, 16:26

Voorkeur hier ligt op volle zachte smaak , warm en wat zoetig en wat minder op de zuur/fruit achtige. Beetje vettige chocolade zeg maar.

Heb nu (foutje bedankt) van Fascino 4 kg Emporio binnen en die is me even te stevig /bitter qua smaak.
Espresso gear: Londinium R || Mazzer mini electronic A met SJ schijven & Compak E8 OD on its way

Erik82
Berichten: 2859
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Goed maar vooral zo stil mogelijk

Berichtdoor Erik82 » za 13 jan 2018, 17:00

Met die voorkeur zal een E8 of Olympus weinig uitmaken qua smaak.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
Jochen_P
Berichten: 387
Lid geworden op: za 13 feb 2016, 12:43

Re: Goed maar vooral zo stil mogelijk

Berichtdoor Jochen_P » za 13 jan 2018, 18:04

Moet er niet aan denken dat ik terug aan heel die kraag moet draaien om de maalgraad te veranderen. Of dat ik de hele bovenste maalschijfdrager er helemaal uit zou moeten draaien om hem zuiver te maken. En vervolgens nog eens 100g koffie verspillen om de juiste maalgraad terug te vinden.
Doe mij maar de Eureka ;)
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Goed maar vooral zo stil mogelijk

Berichtdoor bvds » za 13 jan 2018, 18:07

Met die voorkeur zal een E8 of Olympus weinig uitmaken qua smaak.
dan zou een Compak E5 ook volstaan...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten

cron