Gez: Stalen schijven MK Vario

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Gez: Stalen schijven MK Vario

Berichtdoor Fisherman » do 02 aug 2018, 10:32

Goedemorgen allen,

Wie kan mij op weg helpen in mijn zoektocht naar de stalen maalschijven voor de Mahlkönig Vario? Ik sta op het punt een Vario aan te schaffen, maar zonder stalen schijven is het een zinloze investering.

Ik zie dat de Amerikanen ze voor hun Baratza kunnen aanschaffen voor een luttele $60, maar ik zie niet dat Mahlkönig iets vergelijkbaars aanbiedt in Europa. Er zijn wel third parties, maar die vragen al gauw €125 voor een setje.

Is er een leverancier in NL/EU die ze een beetje schappelijk kan leveren?

Many thanks!



Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Stalen (Ditting) schijven MK Vario

Berichtdoor bvds » do 02 aug 2018, 10:36

ik heb ze er net opgezet!

helaas geen NL of Duitse leverancier kunnen vinden. onder de streep was coffeehit of rechtstreeks bij baratza ongeveer even duur. ik heb voor coffeehit gekozen omdat je de schijven dan binnen een week in huis hebt.

ik heb ook de burr removal en calibration tool meteen mee besteld. niet perse nodig maar maakt de klus een stuk makkelijker...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door bvds op do 02 aug 2018, 10:47, 4 keer totaal gewijzigd.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Gez: Stalen schijven MK Vario

Berichtdoor Fisherman » do 02 aug 2018, 10:41

Ha bvds,

Ik had de stille hoop dat er her-en-der een aantal setjes bij Nederlandse handelaren onder de toonbank lagen.

Gefeliciteerd met de aankoop in ieder geval. Tools zouden wel handig zijn, maakt het werken aan de machine wat netter.

Ben zeer benieuwd hoe het je bevalt. Het inbreken van de schijven kan nog wel wat tijd overheen gaan, had ik begrepen. Ga je dat ook versnellen met de rijstmethode?

Proost!

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Gez: Stalen schijven MK Vario

Berichtdoor bvds » do 02 aug 2018, 10:52

je zou nog IT&M in Eindhoven kunnen proberen. ze zijn importeur van Baratza en leveren de Forte BG steel burrs...

die tool is prettig omdat de krachten daarmee gelijk verdeel worden. met een tang is het een beetje tricky. de hele constructie van de Vario is wat fragiel. laatste wat je wil is dat je de as of ophanging uit zijn lood trekt.

nee ik ga zeker geen rijst gebruiken voor het in malen. beetje geduld hebben. maar die eerste 2 kilo zijn er zo door heen...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Gez: Stalen schijven MK Vario

Berichtdoor swimmer » do 02 aug 2018, 16:20

Ik heb mijne vorig jaar bij Avola in Wuppertal gekocht:

https://www.avola-coffeesystems.de/kera ... ks/8079353

Zij zijn wel aanzienlijk duurder geworden :shock: ... ik heb er toendertijd € 105,40 betaald inclusieve verzendkosten. De schijven zelf kostten maar € 96,50
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Gez: Stalen schijven MK Vario

Berichtdoor Erik82 » vr 03 aug 2018, 07:45

Dat zijn de keramische en niet de stalen. Juist de stalen schijven zijn beter voor filter en die zoekt de TS dan ook.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Gez: Stalen schijven MK Vario

Berichtdoor swimmer » vr 03 aug 2018, 09:31

Dat zijn de keramische en niet de stalen. Juist de stalen schijven zijn beter voor filter en die zoekt de TS dan ook.
Nou zeg wat stom van mij! Ik heb enkel de link van mijn bestelling gecopieërd zonder echt op de site zelf goed te kijken Afbeelding
Mijn oprecht excuus hiervoor! Beschouw mijn bericht als niet verzonden.
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Gez: Stalen schijven MK Vario

Berichtdoor Fisherman » vr 03 aug 2018, 09:48

Dat zijn de keramische en niet de stalen. Juist de stalen schijven zijn beter voor filter en die zoekt de TS dan ook.
Nou zeg wat stom van mij! Ik heb enkel de link van mijn bestelling gecopieërd zonder echt op de site zelf goed te kijken Afbeelding
Mijn oprecht excuus hiervoor! Beschouw mijn bericht als niet verzonden.
No harm done, bedankt voor de moeite. Ze zijn gewoon lastig te vinden!

Heb nog wel een mailtje naar IT&M te Eindhoven gedaan, maar koester weinig hoop.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Gez: Stalen schijven MK Vario

Berichtdoor Erik82 » vr 03 aug 2018, 10:27

Gewoon bij Coffeehit bestellen. Is een hele bekende zaak met een goede reputatie. Daar kun je je geen buil aan vallen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Gez: Stalen schijven MK Vario

Berichtdoor Pti » vr 03 aug 2018, 11:43

Dat zijn de keramische en niet de stalen. Juist de stalen schijven zijn beter voor filter en die zoekt de TS dan ook.
Nou zeg wat stom van mij! Ik heb enkel de link van mijn bestelling gecopieërd zonder echt op de site zelf goed te kijken Afbeelding
Mijn oprecht excuus hiervoor! Beschouw mijn bericht als niet verzonden.
No harm done, bedankt voor de moeite. Ze zijn gewoon lastig te vinden!

Heb nog wel een mailtje naar IT&M te Eindhoven gedaan, maar koester weinig hoop.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Die leveren waarschijnlijk alleen maar b2b en niet aan consumenten. Maar daar kan ik je wel bij helpen ;)


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten

cron