Eureka atom

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Eureka atom

Berichtdoor bvds » do 11 okt 2018, 11:33

Tsja de Atom is voor thuis en light horeca bedoeld en absoluut geen fragiel malertje. Het is alleen geen tank.

De Mazzer is meer een Toyata Landcruiser. Onverwoestbaar, maar niet zo verfijnd en wat Spartaans. De Atom is meer een "vul zelf maar in"...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Eureka atom

Berichtdoor bobbee » do 11 okt 2018, 11:41

Even terug naar af....

Je wilt een stille maler en weinig retentie. Je gebruikt hem thuis. Je hebt dus geen maler nodig die je kunt gebruiken als as steun voor je auto als je eronder moet werken.

Die atom gaat prima voldoen als je het geluid het belangrijkste vindt wat volgens mij zo is voor jou. Behoed jezelf om te gaan letten op de bouwkwaliteit en te vergelijken met de mazzer. Vergeet de mazzer en doe of dit je eerste maler is die lekker still is en prachtig maalsel levert. Portafilter eronder, klik aan, malen, inklinken, tampen en go! Geef jezelf minimaal 3 maanden om te wennen en je wilt niks anders meer.

Zo denk ik erover. Haha...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Eureka atom

Berichtdoor cremalover » do 11 okt 2018, 11:44

Even terug naar af....

Je wilt een stille maler en weinig retentie. Je gebruikt hem thuis. Je hebt dus geen maler nodig die je kunt gebruiken als as steun voor je auto als je eronder moet werken.

Die atom gaat prima voldoen als je het geluid het belangrijkste vindt wat volgens mij zo is voor jou. Behoed jezelf om te gaan letten op de bouwkwaliteit en te vergelijken met de mazzer. Vergeet de mazzer en doe of dit je eerste maler is die lekker still is en prachtig maalsel levert. Portafilter eronder, klik aan, malen, inklinken, tampen en go! Geef jezelf minimaal 3 maanden om te wennen en je wilt niks anders meer.

Zo denk ik erover. Haha...
Je bent een rationalist.Dat zijn de slimsten.Jammer genoeg zit ik niet zo in mekaar.Maar voor je standpunten is veel te zeggen.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Eureka atom

Berichtdoor bobbee » do 11 okt 2018, 12:21

Kun je de atom ergens testen? Als je hoort hoe stil dat ding wel niet is ben je echt om. Hij is nog stiller dan je dacht en dat is voor jou belangrijk.

Zal eens zoeken of ik een vergelijkend filmpje kan vinden.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Eureka atom

Berichtdoor Pti » do 11 okt 2018, 13:07

De mijne staat volgende week vrijdag naast Bianca. Maar das wel een eindje rijden...

RikC
Berichten: 148
Lid geworden op: zo 15 jan 2017, 21:57

Re: Eureka atom

Berichtdoor RikC » do 11 okt 2018, 20:49

Tsja... ik had een Sette voor m'n Atom die ik kocht ter vervanging. Nadat de Sette er qua qua elektronica de brui aan had gegeven...

Qua prijs ontliepen ze (een Sette 270W en Atom) elkaar niet zoveel en een brok degelijkheid daarmee vergeleken een Atom :lol:

Nu rustig aan op termijn naar het kijken naar een EtzMax want het concept in een degelijker jasje staat me erg aan.

Nog bedankt voor de fototjes!
Espressomachine: Linea Mini, Malers: etzMAX, Comandante

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Eureka atom

Berichtdoor cremalover » wo 17 okt 2018, 08:45

Heeft iemand ervaring met Atom en Malabar?Sproeit de koffie niet alle kanten op?

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Eureka atom

Berichtdoor @3aan » wo 17 okt 2018, 11:13

Kun je de atom ergens testen? Als je hoort hoe stil dat ding wel niet is ben je echt om. Hij is nog stiller dan je dacht en dat is voor jou belangrijk.

Zal eens zoeken of ik een vergelijkend filmpje kan vinden.
Is die het nu wel of niet . . .
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Eureka atom

Berichtdoor bobbee » wo 17 okt 2018, 11:25

Kun je de atom ergens testen? Als je hoort hoe stil dat ding wel niet is ben je echt om. Hij is nog stiller dan je dacht en dat is voor jou belangrijk.

Zal eens zoeken of ik een vergelijkend filmpje kan vinden.
Is die het nu wel of niet . . .
Wat?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
2linker
Berichten: 49
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 19:09
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Eureka atom

Berichtdoor 2linker » wo 17 okt 2018, 11:45

Adriaan geniet van die prachtige Nederlandse taal, bobbee. 'hoe stil die wel niet is'.
Volgens mij reageert Adriaan ook met 'Moet ik nu ja of nee zeggen' wanneer iemand hem vraagt 'Wil je geen koffie?'.
:ugeek:
Filter: Lido E/Aeropress
Espresso: Niche Zero (was Macap MXA)/La Pavoni Stradivari
Functioneel: DeLonghi Magnifico S


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten