Eureka atom

Gebruikersavatar
2linker
Berichten: 49
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 19:09
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Eureka atom

Berichtdoor 2linker » wo 03 okt 2018, 14:02

Het is een gedrocht om te zien.
In het wit oogt hij veel mooier. Alleen biedt Van Pommeren hem niet in het wit aan.
(misschien moet ik het toch maar eens vragen. Als ik dat vriendelijk doe, bestelt hij er misschien eentje voor mij)
Filter: Lido E/Aeropress
Espresso: Niche Zero (was Macap MXA)/La Pavoni Stradivari
Functioneel: DeLonghi Magnifico S

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Eureka atom

Berichtdoor bvds » wo 03 okt 2018, 14:41

Ja Atom ziet er in het wit fris uit. Zwart erg somber. Chroom mij te bling bling.

Hij is er ook in het grijs. Heel rustig en tijdloos. En er is een soort metalic mocca kleur. Verder het gifgroen en Ferrari rood.

Als je geduld heb weet ik zeker dat Sebastiaan best een andere kleur mee wil bestellen. En anders via elektros.it. Maar wat prijs betreft heeft Van Pommeren een aantrekkelijke aanbieding. En toch fijn als je ergens kan aankloppen als er iets is.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Eureka atom

Berichtdoor Pti » wo 03 okt 2018, 15:06

Ik kan ze in elke kleur bestellen. Maar van Pommeren heeft ze voor €50 meer gelijk met TiN & kleine hoppert.... En voor thuis is dat wel fijn.

Vind zelf zwart ook erg mooi, ik denk ook dat als je hem ooit gaat willen verkopen dat zwart een goede keuze is.

Hoogte is zelfs net iets minder dan 44 cm.
Laatst gewijzigd door Pti op wo 03 okt 2018, 15:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Eureka atom

Berichtdoor cremalover » wo 03 okt 2018, 15:17

Ik kan ze in elke kleur bestellen. Maar van Pommeren heeft ze voor €50 meer gelijk met TiN & kleine hoppert.... En voor thuis is dat wel fijn.

Vind zelf zwart ook erg mooi, ik denk ook dat als je hem ooit gaat willen verkopen dat zwart een goede keuze is.

Hoogte is zelfs net iets minder dan 44 cm.
Dan ben ik verkocht.

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Eureka atom

Berichtdoor Pti » wo 03 okt 2018, 15:19

Mooi! Je bent zeker niet de eerste ;)

Kleur is subjectief maar qua design is het niet de aller mooiste. Maar dat is snel met dingen die zijn ontworpen met functie als prioriteit.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Eureka atom

Berichtdoor cremalover » wo 10 okt 2018, 22:05

Mooi! Je bent zeker niet de eerste ;)

Kleur is subjectief maar qua design is het niet de aller mooiste. Maar dat is snel met dingen die zijn ontworpen met functie als prioriteit.
Het is het geluid dat me aantrekt.Qua maaleigenschappen zal ik er niet op vooruit gaan.Qua afwerking,looks en degelijkheid zeker ook niet.

RikC
Berichten: 148
Lid geworden op: zo 15 jan 2017, 21:57

Re: Eureka atom

Berichtdoor RikC » wo 10 okt 2018, 22:43

Voor degenen die zich afvroegen hoeveel maalsel er achterblijft in de reguliere Atom 60...

Ben wel benieuwd na een fototje van de 75 na malen?

Krijg morgen de Blow Up hopper binnen. Eens kijken wat dar uitmaakt.

20181010_221924.jpg
Espressomachine: Linea Mini, Malers: etzMAX, Comandante

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Eureka atom

Berichtdoor bvds » wo 10 okt 2018, 22:51

Dat is VEEL minder door de kleine goot. Zag onlangs nog foto van Bobbee van zijn ex Olympus. Zat vrijwel niks in. Zelfde maalkamer en schijven.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Eureka atom

Berichtdoor bobbee » wo 10 okt 2018, 23:05

Dat is VEEL minder door de kleine goot. Zag onlangs nog foto van Bobbee van zijn ex Olympus. Zat vrijwel niks in. Zelfde maalkamer en schijven.
Dit zijn de foto's en is hoe de maalkamer van de olympus 75e eruitziet na weken malen zonder schoonmaken maar wél met gebruik van mijn homemade moded blaasbalgje:

AfbeeldingAfbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Eureka atom

Berichtdoor Capulus » wo 10 okt 2018, 23:11

Dat is VEEL minder door de kleine goot. Zag onlangs nog foto van Bobbee van zijn ex Olympus. Zat vrijwel niks in. Zelfde maalkamer en schijven.
Klopt. Zojuist retentie getest met een (nagenoeg) schone maalkamer van de Olympus. 18 gram erin, 15,9 gram er direct uit. Dan nog met zijn blaasbolletje nog 1,8 gram (dus 17,7). Dan uitloop nog even op en neer en paar keer blazen en motor laten draaien maakt totaal (17,8 a 17,9). Soms blijft er een boon op de schijf liggen die overigens niet wordt aangetast. Met een paar kleine handelingen dus behoorlijk tevreden.



Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten

cron