Ecm molen

tjeerdzwart
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 26 apr 2009, 19:32

Ecm molen

Berichtdoor tjeerdzwart » ma 04 mei 2009, 11:05

Hoe zijn de persoonlijke ervaringen over de de ecm casa speci
Laatst gewijzigd door tjeerdzwart op vr 07 nov 2014, 08:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Mazzer Mini electronic A

Berichtdoor Spironski » ma 04 mei 2009, 12:44

Er is al één en ander geschreven over de Mazzer Mini , zoek maar eens op dit forum. Mijn mening was toen dat je voor hetzelfde (of zelfs minder) geld een Super Jolly kon kopen, wat toch een betere molen is dan de Mini. Die is dan wel manueel en heeft een doser, maar over dat laatste zijn de meningen verdeeld of het nu een voor-, dan wel een nadeel is.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

marmhz
Berichten: 160
Lid geworden op: wo 18 jun 2008, 18:38

Re: Mazzer Mini electronic A

Berichtdoor marmhz » wo 06 mei 2009, 20:56

Ik heb een mini a. Voordeel t.o.v. de gewone mini zijn de grotere maalschijven 64 mm tegen 58mm en natuurlijk dat hij doserless is. Hij knoeit relatief weinig maar altijd wel wat en is consistent wat betreft het aantal grammen. Meerdere keren 18 gram achter elkaar is geen probleem. Verder voelt de molen als voor de eeuwigheid gebouwd. Het enige wat daar afbreuk aan doet is een sticker op de behuizing die zegt dat je na 20 sec gebruik 30 sec rust moet houden. Ik denk dat ie anders te warm wordt. De motor is lichter 250 tegen 350 watt bij de Super Jolly maar de maalschijven zijn even groot.
Expobar Brewtus III
Mazzer mini E type A
Iroast 2
Voorheen diverse Cimbali´s


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten

cron