Toekomstpraat Koffiepraat.nl

heb je tips, opmerkingen of suggesties? Plaats ze hier!
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Toekomstpraat Koffiepraat.nl

Berichtdoor bobbee » di 23 feb 2016, 12:43

Het is op TB een stuk drukker qua bezoekers en posters. Waarom? Ik heb geen enkel idee. Misschien scoren ze hoger in Google zoekresultaten?
Ik wil trouwens best mee modereren, ik denk dat als uitgangspunt een gezellig amicaal en leerzaam forum wordt gehanteerd dat niet zo moeilijk is. Ongegeneerde spam direct verwijderen en adverteren mag na een voorstel rondje of 5 posts zodat we weten met wie we te maken hebben. 2e hands apparatuur te koop op het forum moet een soort van vertrouwen creëren tov marktplaats vind ik. Of het nu een quickmill is of een speedster, wel het liefst vrouwelijke fotomodellen! Een nieuweling helpen is geweldig maar niet door hem eerst de grond in te stampen. Ook niet als die er niet mee om kan gaan als er iets wordt gezegd wat die niet wilt horen. Dan gewoon negeren en verder laten klooien tot die er klaar voor is en wel openstaat voor advies.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Toekomstpraat Koffiepraat.nl

Berichtdoor Martijn » di 23 feb 2016, 13:12

Top Bobbee, ik zal je zo moderator maken! Dankjewel alvast.

Is het een idee om het webwinkel en oproepjes forum te verwijderen en reclame en oproepjes daarmee vanaf nu niet meer toe te laten?
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Toekomstpraat Koffiepraat.nl

Berichtdoor bobbee » di 23 feb 2016, 13:30

Nou leuk! Nu hopen dat iedereen het leuk vind...
Er zit wel gezinsuitbreiding aan te komen eerdaags dus ik kan even andere dingen aan mijn hoofd hebben.

Martijn, waar houden jullie je tegenwoordig me bezig? Ben wel nieuwsgierig. Coldbrew?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Toekomstpraat Koffiepraat.nl

Berichtdoor Martijn » di 23 feb 2016, 13:35

Martijn, waar houden jullie je tegenwoordig me bezig? Ben wel nieuwsgierig. Coldbrew?
Jeroen heeft DutchCold opgezet maar dat staat op een laag pitje.

Ik hou me (zoals al die jaren eigenlijk al) vooral bezig met de webkant. Het beheer van de genoemde websites is een deel van mijn werkzaamheden, daarnaast bouw en onderhoud ik websites en webapplicaties voor mijn klanten. En dan heb ik ook nog drie kids en een vrouw met een tamelijk druk bedrijf.

Als ik dan nog tijd over heb, doe ik dingen met fietsen ;-) (zie http://www.urbanridez.com" onclick="window.open(this.href);return false;)
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic

Cookin' BV - www.cookin.nl

Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl

Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl

Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl

Gek van fietsen? www.rideit.nu

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Toekomstpraat Koffiepraat.nl

Berichtdoor fransg » di 23 feb 2016, 13:51

Top Bobbee, ik zal je zo moderator maken! Dankjewel alvast.
Erg fijn deze schwung en activiteit!
Is het een idee om het webwinkel en oproepjes forum te verwijderen en reclame en oproepjes daarmee vanaf nu niet meer toe te laten?
Die threads zetten weinig zoden aan de dijk, het scheelt inderdaad een hoop gezanik als ze er niet zijn.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Toekomstpraat Koffiepraat.nl

Berichtdoor R&B » di 23 feb 2016, 14:29

Het idee om het wat verstofte Thuisbarista te laten wegwaaien lijkt me ook prima. Het lukt me niet om er in een 'sweep' al mijn berichten te deleten, dat moet ik dan af en toe met de hand aanpakken.
Waarom zou je al je berichten van thuisbarista willen afhalen?

Ik ben zelf niet actief op dat forum, maar ahgi zijn dat (destijds) toch constructieve posts/bijdragen geweest? :?
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Toekomstpraat Koffiepraat.nl

Berichtdoor fransg » di 23 feb 2016, 14:32

Ik houd van opruimen ;-)

Het is veel werk om berichten weg te halen, heb er net weer een aantal teruggebracht tot "-" (helemaal deleten gaat niet) en het zou mooi zijn als er een programma'tje was dat het als routine honderden keren achterelkaar kon doen, een soort keyboard macro, zou ik op moeten puzzelen.

Ook, als er weinig staat, kan Google mensen daar niet heen leiden.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: Toekomstpraat Koffiepraat.nl

Berichtdoor SteefM » di 23 feb 2016, 14:39

Dat ging snel opeens. Welkom bij de mods, Bobbee :D Moge je groene naam snel wennen.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Toekomstpraat Koffiepraat.nl

Berichtdoor bobbee » di 23 feb 2016, 15:33

Haha, dank je!!! ja inderdaad ging dat even snel. Daarom schreef ik: hopelijk is iedereen het ermee eens. Laat wel meteen zien dat het hier beter geregeld is dan op TB met actieve moderatie. Nou alleen maar mooi, hopelijk wordt dit hét nl koffie forum waar je moet zijn.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Toekomstpraat Koffiepraat.nl

Berichtdoor pichichi » di 23 feb 2016, 15:34

Al schwungend op de piste - en momenteel wiebelend in een skilift - feliciteer ik hierbij bobbee met het vergroenen van je naam!
Zet 'm op mod!

En sterkte met de gezinsuitbreiding alvast. Je laat ons nog wel weten hoe en wat en wie en waar he ;)

Koffie met beschuit met muisjes! Sidamootje dan qua anijzigheid (imho).
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach


Terug naar “Forumnieuws / Over koffiepraat.nl”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron