Snelle slow ;-) technivorm of iets anders

lekkerbakkiekoffie
Berichten: 93
Lid geworden op: do 24 nov 2011, 09:38

Snelle slow ;-) technivorm of iets anders

Berichtdoor lekkerbakkiekoffie » di 17 okt 2017, 14:50

lang heb ik er niet aan toe willen geven, maar bij feestjes en partijen begint het me nu teveel gedoe op te leveren om met de ECM espresso's of andere drankjes te zetten. Zelfs de Chemex vind ik te bewerkelijk en heb ik een warmhoud probleem bij het zetten van grotere hoeveelheden.

Daarnaast wil ook makkelijker naar slow kunnen grijpen zo door de week of in het weekend wat er nu niet echt van komt.

De DE technivorm is nu bij een lokale shop in de aanbieding voor 143 euro. Op het forum is volgens mij iedereen er wel lyrisch over. Is deze dan inderdaad werkelijk zoveel beter als de machientjes van 30-100 euro? Is het inderdaad de watertemperatuur van zetten die lekker hoog is (en hoog blijft) en het warm houden op zich zelf wat bij deze moccamasters beter geregeld is?

een ander probleem is de maler.. heb er nu een met platte schijven die minder geschikt zou zijn... dat wordt dan een flinke uitbreiding van de opstelling ;-)

Toch maar gewoon alvast eens die technivorm halen, of misschien iemand die in de buurt van Venlo/Venray nog een exemplaar heeft staan voor de verkoop?

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Snelle slow ;-) technivorm of iets anders

Berichtdoor Pti » di 17 okt 2017, 16:23

De technivorm doet hier al jaren heel behoorlijk dienst voor grote groepen en oppassende opa's/oma's. Voor een groot gezelschap heb ik ooit voor 3 tientjes een bravilor Novo van marktplaats gescoord. Met 2400W en 2liter goed in staat om pot na pot te zetten en eigenlijke minstens net zo goed als de technivorm. Enige nadeel is dat je de filters per 10 000 moet kopen en er daarom dus een hele doos van die dingen op zolder staat.

Dus als je rekening met een budget moet houden, bekijk de bravilor dan absoluut als alternatief. En PB mij voor 5000filters als je die beslissing maakt ;).

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Snelle slow ;-) technivorm of iets anders

Berichtdoor @3aan » di 17 okt 2017, 17:41

Ik heb nog zoiets staan, is in uitstekende staat en kost je 57 euro incl. Aangetekend verzenden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

kloosje
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 07 apr 2010, 11:45

Re: Snelle slow ;-) technivorm of iets anders

Berichtdoor kloosje » di 17 okt 2017, 19:36

De technivorm heeft mij nog nooit teleurgesteld.
Het is inmiddels ook de enige vorm van koffiezetten die ik nog hanteer.

Ik kocht die van mij in gebruikte staat 2e hands.
Een deksel en de aan/uit schakelaar waren kapot door gebruik vorige eigenaar.
Beide onderdelen waren makkelijk te vervangen.

Inmiddels 8 jaar dagelijks gebruik verder werkt hij nog altijd uitstekend. Het enige onderhoud dat ik doe is een maal per jaar ontkalken.

De technivorm leent zich ook prima om wat te spelen met slow coffee technieken in je automaat. Bijvoorbeeld bloomen (element warmt snel op maar stopt ook snel bij uitschakelen), wel of niet doorroeren (filter is goed bereikbaar tijdens gebruik).

Afgelopen jaar heb ik het oude waterpijpje met 1 gat vervangen voor de 9 gaats versie. Het praktische nut daarvan vind ik wel wat tegenvallen. Het idee zou zijn betere verspreiding over het koffiebed, in de praktijk toch vaak 1 straal in het midden.
Wanneer je gebruik maakt van bloomen is dat geen probleem doordat vers water bovenop het oude water valt en zich naar alle kanten bovenop verspreidt.

Zou er niet te lang over twijfelen. Die 40 euro verschil verdien je de komende x jaar iedere dag met veel plezier terug.

lekkerbakkiekoffie
Berichten: 93
Lid geworden op: do 24 nov 2011, 09:38

Re: Snelle slow ;-) technivorm of iets anders

Berichtdoor lekkerbakkiekoffie » di 17 okt 2017, 22:09

Bedankt voor alle reacties.

Adriaan heeft pb. De bravilor kan ik geen permanente plek op het aanrecht geven en valt daarom af. Begint inmiddels wat vol te geraken met allerlei koffiespullen. Ik snap het argument voor de bravilor wel!

Nu blijft er nog budget (maar eigenlijk geen ruimte op het aanrecht ;)) over voor een maler.. tips?

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Snelle slow ;-) technivorm of iets anders

Berichtdoor Pti » di 17 okt 2017, 22:41

Minimaal een baratza presico (of andere entry-level) non-espresso maler.
Of gewoon een rete goeie handmaler voor eenzelfde prijs.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Snelle slow ;-) technivorm of iets anders

Berichtdoor @3aan » di 17 okt 2017, 23:29

Gereserveerd!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

lekkerbakkiekoffie
Berichten: 93
Lid geworden op: do 24 nov 2011, 09:38

Re: RE: Re: Snelle slow ;-) technivorm of iets anders

Berichtdoor lekkerbakkiekoffie » ma 23 okt 2017, 20:25

Gereserveerd!
En netjes verzonden en ontvangen.

kloosje
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 07 apr 2010, 11:45

Re: Snelle slow ;-) technivorm of iets anders

Berichtdoor kloosje » ma 27 nov 2017, 19:32

Uit nieuwgierigheid, hoe bevalt je de technivorm?

lekkerbakkiekoffie
Berichten: 93
Lid geworden op: do 24 nov 2011, 09:38

Re: Snelle slow ;-) technivorm of iets anders

Berichtdoor lekkerbakkiekoffie » ma 27 nov 2017, 19:48

Ik durf het bijna niet te zeggen ;) ik gebruik bijna enkel nog maar de technivorm en de ECM Technika wordt nagenoeg niet meer gebruikt. Zowel de ochtenden als de weekenden is het voornamelijk de slow die we nu dus gebruiken.

Bevat dus super.


Terug naar “Filter, French press, Mokkapot etc.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron