Aankoop ecm giotto echter zoek ik een gepaste molen

Ben je al tijden op zoek naar tweedehands espresso apparaat, een gebruikte koffiemolen of een niet meer te krijgen onderdeel of accessoire? Plaats het hier.
Gido1986

Aankoop ecm giotto echter zoek ik een gepaste molen

Berichtdoor Gido1986 » wo 14 feb 2018, 22:00

Beste kenners en liefhebbers🙌🏻

Ik ben nu trotse eigenaar van een ecm giotto inclusief nieuwe service van Mp,deze zal ik dan ook volgende week woensdag gaan ophalen :D Nu zit ik met het volgende:Molen gekocht van Solis De Caffissima voor 230 €.Echter hoorde dat ik hier niet al te veel aan ga hebben met mijn Ecm apparaat ivm de maalwijze?

Kan iemand mij advies geven wat wel te kopen voor een zo laag mogelijk bedrag(Blijf Nederlander en kom net kijken :lol: )

Alvast dank
Bijlagen
71E11239-4434-4541-AB2F-DBBECEDFC227.png

bvds

Re: Aankoop ecm giotto echter zoek ik een gepaste molen

Berichtdoor bvds » wo 14 feb 2018, 22:35

gewoon met die Solis aan de bak. is inderdaad geen top maler maar met die kleine conische malertjes krijg je wel makkelijk een goede flow en smaak is niet dramatisch hoor.

ondertussen wat gaan sparen en dan straks gewoon meteen iets goeds kopen. rustig bedenken wat je wensen zijn...nieuw/2e hands...conisch/vlak...doser/on demand...groot/klein...wel/geen timers etc.

als je toch nu perse iets beters wilt zonder te veel uit te geven dan kan ik je de Bezzera BB005 aanraden. een eenvoudig blikken doosje dat toevallig wel een puik maalsel geeft!
Espresso: Strietman CT1 + PP Kit / Elektra MCAL / Eureka Specialita 55 / Kinu M47
Filter: Kalita wave / V60 / Chemex 3 cups / Aeropress / MK Vario steel burrs / Comandante MK3 Nitroblade

Gido1986

Berichtdoor Gido1986 » wo 14 feb 2018, 23:25

Oké nou bedankt..
Goed en duidelijk verhaal ;)

Zal eerst zelf kijken idd hoe de smaak zal zijn :D
kreeg het aanbod van de verkoper tevens om zijn oude molen namelijk een Demoka m203 van eerste eigenaar van 8 jaar oud over te nemen voor 65 €.Zou dit dat de beginners set voor mij zijn?Of niet heel veel verschil met de solis?

Alvast weer mijn dank ;)

bvds

Berichtdoor bvds » do 15 feb 2018, 07:24

tsja een Demoka is zo'n beetje de meest basic maler die er is. maalt langzaam. sproeit. maakt herrie...

maar gaat nooit kapot. heeft een degelijke motor. en traploze maalgraadafstelling. (Solis getrapt)

op smaak geen topper maar ook niet slecht. is wel meer echte espresso maler dan de Solis. nadeel Solis is de slechte bouwkwaliteit en getrapte afstelling. de Solis geeft wel weer een mooi luchtig maalsel en zal denk ik iets stabieler zijn.

voor 65 e lekker kopen. is voor dat geld ook wel weer door te verkopen.
Espresso: Strietman CT1 + PP Kit / Elektra MCAL / Eureka Specialita 55 / Kinu M47
Filter: Kalita wave / V60 / Chemex 3 cups / Aeropress / MK Vario steel burrs / Comandante MK3 Nitroblade

Erik82

Berichtdoor Erik82 » do 15 feb 2018, 08:10

Als een handmaler wat voor je is heb je hier voor 350 euro een maler die presteert als elektrische malers van 1500 euro https://www.duismanncoffee.com/product/ ... e-grinder/.
Strietman CT1, LWW EG-1.
Teveel spullen voor slowkoffie

bvds

Berichtdoor bvds » do 15 feb 2018, 08:24

goede tip!

de 2.0 is heel zinvol verbeterd t.o.v. de 1.0.

ding maalt snel en waanzinning goed. meer value for money is er niet.

maalt wel redelijk zwaar.

bvds

Berichtdoor bvds » do 15 feb 2018, 08:28

overigens koop je voor dat geld ook een Kinu M47. iets kleiner schijven maar wel makkelijker te hanteren. en i.t.t. de Pharos ook goed voor slow coffee. en voor espresso stukken beter dan de Solis of Demoka.

Terug naar “Te koop gevraagd”