Lever ervaringen en voorkeuren

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor Marcje » za 17 feb 2018, 09:47

Zag ik, maar die is in vergelijking met een nieuwe (prijstechnisch) niet zo interessant voor me. Ik kijk even of er de komende maanden iets anders voorbij komt.
dus...

Gebruikersavatar
Jochen_P
Berichten: 387
Lid geworden op: za 13 feb 2016, 12:43

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor Jochen_P » za 17 feb 2018, 19:22

Zag ik, maar die is in vergelijking met een nieuwe (prijstechnisch) niet zo interessant voor me. Ik kijk even of er de komende maanden iets anders voorbij komt.
Daar spreek ik me niet over uit. Maar het is een vraagprijs hè. Wie weet is er wat ruimte, en er zitten wat extra's bij die je sowieso zal moeten kopen. Ook mooi meegenomen!
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor ErikW » za 17 feb 2018, 22:14

En wat is tegen de 'onderzoekende mode'?
Vergelijk beide kandidaten op smaak!

Erik
Begin toch richting de Strega te gaan. Ik vind een Londinium wel echt mooier om te zien (= ook belangrijk), maar ik denk niet dat ik het verschil ga proeven en dan vind ik het prijsverschil wel erg groot. Misschien ooit...
Ga nu maar even in de afwachtende modus. Heb geen haast en moet m'n Mitica ook zien te verkopen. Nieuw is het verschil tussen die twee iets van 160 eur, dus m'n insteek is dat ik dat wil bijleggen. Nu even in de afwachtende modus om te kijken of ik een gebruikte tegen ga komen voor sub 1000 eur...

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor Marcje » za 17 feb 2018, 22:30

Dat zou het mooist zijn, maar wordt wel lastig, want dan moet je de boon en de maler wel gelijk houden. Dan zou ik haast een tournee met m'n boontjes en maler moeten maken... ;)
dus...

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor Erik82 » zo 18 feb 2018, 09:54

Het verschil tussen Strega en Londinium ga je zeker proeven. De Londinium is veel zachter en voller van smaak. Daarnaast is de afwerking van de Londinium van een compleet ander niveau dan die van de Strega. Strega is een leuke instapper in de grote hevels waar de Londinium er eentje is die je nooit meer hoeft te upgraden.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor cremalover » zo 18 feb 2018, 10:19

Het verschil tussen Strega en Londinium ga je zeker proeven. De Londinium is veel zachter en voller van smaak. Daarnaast is de afwerking van de Londinium van een compleet ander niveau dan die van de Strega. Strega is een leuke instapper in de grote hevels waar de Londinium er eentje is die je nooit meer hoeft te upgraden.
Ik vind de afwerking van de Strega top.Verder betwijfel ik zeer of je verschil proeft tussen professionele hevels.De Strega groep is natuurlijk gewoon een professionele hevel groep.De smaak is idd iets anders dan met een hevel die op vast water werkt.Komt door de pomp pre infusie.Maar Marc wil de machine aan vast water hangen en dan lijken al die grotere hevels op mekaar.Verder heb je met de Londinium natuurlijk nog steeds dat irritante pompgeluid.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor fransg » zo 18 feb 2018, 11:36

Het verschil tussen Strega en Londinium ga je zeker proeven. De Londinium is veel zachter en voller van smaak. Daarnaast is de afwerking van de Londinium van een compleet ander niveau dan die van de Strega. Strega is een leuke instapper in de grote hevels waar de Londinium er eentje is die je nooit meer hoeft te upgraden.
Mee eens. Gisteren verkocht ik nog 3kg bonen aan een man die z'n Strega heeft verkocht en nu een Londinium heeft staan. En Jan, die met Tije en mij o.a. aan de kleine brander werkt, heeft vorig jaar zijn La Marzocco GS/3 verkocht om de L-R neer te zetten. Zo zie je dat de Londinium fans van beide kanten trekt, het lagere segment in levers en het duurdere segment van de andere machines.
De Strega groep is natuurlijk gewoon een professionele hevel groep.
Vandaar dat je in een café regelmatig een Strega ziet staan --- oh nee, NOT ;-)

Toch vind ik dat wie twijfelt absoluut gewoon eerst de Strega moet kopen, dat hebben er meer gedaan en als je dan later overstapt heb je tenminste die ervaring gehad.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor cremalover » zo 18 feb 2018, 11:42

Het verschil tussen Strega en Londinium ga je zeker proeven. De Londinium is veel zachter en voller van smaak. Daarnaast is de afwerking van de Londinium van een compleet ander niveau dan die van de Strega. Strega is een leuke instapper in de grote hevels waar de Londinium er eentje is die je nooit meer hoeft te upgraden.
Mee eens. Gisteren verkocht ik nog 3kg bonen aan een man die z'n Strega heeft verkocht en nu een Londinium heeft staan. En Jan, die met Tije en mij o.a. aan de kleine brander werkt, heeft vorig jaar zijn La Marzocco GS/3 verkocht om de L-R neer te zetten. Zo zie je dat de Londinium fans van beide kanten trekt, het lagere segment in levers en het duurdere segment van de andere machines.
De Strega groep is natuurlijk gewoon een professionele hevel groep.
Vandaar dat je in een café regelmatig een Strega ziet staan --- oh nee, NOT ;-)

Toch vind ik dat wie twijfelt absoluut gewoon eerst de Strega moet kopen, dat hebben er meer gedaan en als je dan later overstapt heb je tenminste die ervaring gehad.
Ik had het over de groep die in de Strega verbouwd is.En die is gewoon pro.Een 1-groepsmachine is wat dat betreft sowieso nooit een horecamachine .
En als je 2 of drie duizend neertelt voor een nieuwe espressomachine......ik moet de eerste nog tegenkomen die dan zegt dat de machine die de helft kostte net zo goed was. :mrgreen:

Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 696
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor turboyeast » zo 18 feb 2018, 12:09

LS,
OK, preken voor eigen parochie was/is toegestaan nietwaar?
Waarom niet een mooie vintage lever? Voldoet zonder meer aan al je wensen/eisen.
In mijn ogen kunnen de vintage lever machines zich zonder problemen meten de "moderne" levers van vandaag. Sterker nog.....(ik maak de zin maar even niet af).
Bijkomend voordeel, waardevastheid, geweldige uitstraling, machine met "soul".
Een Faema Lambro is bijvoorbeeld een leuk voorbeeld.
Ook een leuke route om te exploreren. En een bezoekje aan Arnoud/Roland kan daarbij misschien helpen.
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor cremalover » zo 18 feb 2018, 12:14

LS,
OK, preken voor eigen parochie was/is toegestaan nietwaar?
Waarom niet een mooie vintage lever? Voldoet zonder meer aan al je wensen/eisen.
In mijn ogen kunnen de vintage lever machines zich zonder problemen meten de "moderne" levers van vandaag. Sterker nog.....(ik maak de zin maar even niet af).
Bijkomend voordeel, waardevastheid, geweldige uitstraling, machine met "soul".
Een Faema Lambro is bijvoorbeeld een leuk voorbeeld.
Ook een leuke route om te exploreren. En een bezoekje aan Arnoud/Roland kan daarbij misschien helpen.
Cheers, TY
Heb daar eens mee gebeld.Waanzinnige prijzen.


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten

cron