Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor bobbee » zo 15 jul 2018, 10:19

Naast dat ik het een bijzonder fijne handmaler vind, vind ik het magneetsysteem eveneens enorm prettig werken (ook al heb ik weinig vergelijkingsmateriaal). Ze hadden de magneten wel wat beter kunnen bevestigen, maar dan vind ik allemaal niet zo'n ramp. Ik ben dan ook nog erg tevreden. Eerdere commentaren lijken mij terecht, maar zijn in mijn ogen kleinigheden.
Zo is het!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Jochen_P
Berichten: 387
Lid geworden op: za 13 feb 2016, 12:43

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor Jochen_P » zo 15 jul 2018, 11:31

De communicatie met het bedrijf lijkt me ook niet echt super te gaan?
Ik trek gewoon mijn conclusie uit de dingen die ik hier lees. Dat hij geweldig maalt wist ik gelukkig al. En gelukkig doet hij dat, zeker tegen die prijs ;)
Ja, dat is ook precies wat ik bedoel. Het zou zonde zijn als er te snel conclusies worden getrokken terwijl het een dijk van een maler is. Afbeelding
Én als je bijvoorbeeld op HB kijkt en je leest dat de fabrikant zonder moeite nieuwe bakjes verstuurd vanuit Duitsland naar de gebruikers wereldwijd dan verdient dat ook een pluim.
De communicatie met het bedrijf lijkt me ook niet echt super te gaan?
Ik trek gewoon mijn conclusie uit de dingen die ik hier lees. Dat hij geweldig maalt wist ik gelukkig al. En gelukkig doet hij dat, zeker tegen die prijs ;)
Én als je bijvoorbeeld op HB kijkt en je leest dat de fabrikant zonder moeite nieuwe bakjes verstuurd vanuit Duitsland naar de gebruikers wereldwijd dan verdient dat ook een pluim.
Ze kunnen natuurlijk ook moeilijk anders he...
En nu stop ik met mijn sceptisch gelul ;)
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor GuidovW » zo 15 jul 2018, 15:10

Naast dat ik het een bijzonder fijne handmaler vind, vind ik het magneetsysteem eveneens enorm prettig werken (ook al heb ik weinig vergelijkingsmateriaal). Ze hadden de magneten wel wat beter kunnen bevestigen, maar dan vind ik allemaal niet zo'n ramp. Ik ben dan ook nog erg tevreden. Eerdere commentaren lijken mij terecht, maar zijn in mijn ogen kleinigheden.

Helemaal mee eens! :D
Daarnaast maalt hij veel sneller dan mijn vorige maler en vooral heel consistent. 8-)
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor GuidovW » zo 15 jul 2018, 15:13

De communicatie met het bedrijf lijkt me ook niet echt super te gaan?
Ik trek gewoon mijn conclusie uit de dingen die ik hier lees. Dat hij geweldig maalt wist ik gelukkig al. En gelukkig doet hij dat, zeker tegen die prijs ;)

Ik heb een automatische ontvangstbevestiging gekregen.
Da's netjes.
En zal je op de hoogte houden van de overige communicatie.
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor GuidovW » ma 16 jul 2018, 16:24

Vandaag een berichtje terug gehad: ik ontvang een nieuw bakje.
Prima communicatie dus. :!:
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor GuidovW » wo 18 jul 2018, 19:11

:!: ......en hij is er al.... :idea:
Over snelheid niets te klagen dus!

Over communicatie ook niet.
Prima op de hoogte gehouden door Kinu en DHL.
Drie e-mails en vier SMS-en.
Eerder een overkill dan te weinig.

Nu uit proberen.
Het nieuwe bakje zit iets ruimer in de maler dan de oude, maar door de acht magneten voelt het prima aan.
Ook de binnenkant van het bakje is iets aangepast, met een grotere scuine kant, waardoor hopelijk ook minder maalsel daarin achter blijft.

Foto 18-07-18 17 41 16.jpg
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor bobbee » wo 18 jul 2018, 20:48

:!: ......en hij is er al.... :idea:
Over snelheid niets te klagen dus!

Over communicatie ook niet.
Prima op de hoogte gehouden door Kinu en DHL.
Drie e-mails en vier SMS-en.
Eerder een overkill dan te weinig.

Nu uit proberen.
Het nieuwe bakje zit iets ruimer in de maler dan de oude, maar door de acht magneten voelt het prima aan.
Ook de binnenkant van het bakje is iets aangepast, met een grotere scuine kant, waardoor hopelijk ook minder maalsel daarin achter blijft.

Foto 18-07-18 17 41 16.jpg
Gewoon top service! Afbeelding

Maar 8 magneten, weer veranderd dus. Ik heb er 11 inzitten :

Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor bvds » wo 18 jul 2018, 22:25

volgens mij is 8 magneten een tussenserie.

die gebruiken ze om defecte 4 magneet bakjes te vervangen. (omgebouwde 4 magneet bakjes?).

de nieuwste malers worden met 11 magneten uitgerust. bakje heeft ander ontwerp.

ik heb momenteel een bakje met elastiek, eentje met 4, eentje met 8 en met 11 magneten.

8 en 11 beiden top.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor bobbee » wo 18 jul 2018, 23:33

volgens mij is 8 magneten een tussenserie.

die gebruiken ze om defecte 4 magneet bakjes te vervangen. (omgebouwde 4 magneet bakjes?).

de nieuwste malers worden met 11 magneten uitgerust. bakje heeft ander ontwerp.

ik heb momenteel een bakje met elastiek, eentje met 4, eentje met 8 en met 11 magneten.

8 en 11 beiden top.
Ok duidelijk. Thx!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

Berichtdoor GuidovW » do 19 jul 2018, 07:17

Maar wel een beetje bijzonder.
Waarom zoveel verschillende uitvoeringen aanhouden, als de afmetingen, enz. van de maler zelf niet veranderen.... :?:
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

cron