Nivona

koenie79
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 19 feb 2020, 19:47

Nivona

Berichtdoor koenie79 » do 20 feb 2020, 14:31

Goedendag,

Na een jaar of 4 gebruik te hebben gemaakt van een Philips volautomaat is deze zo goed als afgeschreven.
Ik ben aan het rondkijken geweest voor een automaat rond de €500,-
Na mij te hebben laten voorlichten bij een van de grote elektronica winkels ben ik tot de conclusie gekomen dat het meer verkooppraat is dan goede voorlichting.
Vrienden van ons hebben een Nivona CafeRomatica 859 welke ver boven mijn budget ligt.
Op het internet zie ik de Nivona CafeRomatica 520 530 en 670 staan. kan iemand mij iets duidelijk maken wat ik extra krijg voor de meerprijs van de goedkoopste machine?
Er zal ongeveer 8 keer per dag gebruik worden gemaakt van het apparaat en dan allen espresso en gewone koffie.
Cappuccino of iets dergelijks met melk er in wordt bij ons niet gedronken.

Alvast bedankt.
Koen

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Nivona

Berichtdoor cremalover » do 20 feb 2020, 18:11

Goedendag,

Na een jaar of 4 gebruik te hebben gemaakt van een Philips volautomaat is deze zo goed als afgeschreven.
Ik ben aan het rondkijken geweest voor een automaat rond de €500,-
Na mij te hebben laten voorlichten bij een van de grote elektronica winkels ben ik tot de conclusie gekomen dat het meer verkooppraat is dan goede voorlichting.
Vrienden van ons hebben een Nivona CafeRomatica 859 welke ver boven mijn budget ligt.
Op het internet zie ik de Nivona CafeRomatica 520 530 en 670 staan. kan iemand mij iets duidelijk maken wat ik extra krijg voor de meerprijs van de goedkoopste machine?
Er zal ongeveer 8 keer per dag gebruik worden gemaakt van het apparaat en dan allen espresso en gewone koffie.
Cappuccino of iets dergelijks met melk er in wordt bij ons niet gedronken.

Alvast bedankt.
Koen
Een ander kleurtje misschien?
Het merk zegt mij helemaal niets.

Kaan
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 07 jun 2019, 07:41

Re: Nivona

Berichtdoor Kaan » di 25 feb 2020, 00:27

Ik heb de 759 meen ik gehad.

Grootste reden dat wij deze hadden genomen is dat het melk bij maken van cappuccino ook in het midden eruit komt.
Bij de modellen die jij aangeeft hebben ze een aparte uitgang aan de rechterzijde voor melk. Hierdoor dien je bij het voorbereiden van cappuccino je beker van plek te verplaatsen.. Super onhandig, maar voor jou geen punt je drink geen melk producten geef je aan.

Voor de rest verschillen ze echt niet veel.. De kopjes verwarmer aan de bovenzijde moet je trouwens niets van verwachten :lol:

Solide apparaat , weinig onderhoud nodig en makkelijk schoon te maken.
Check wel even of de unit makkelijk eruit te halen is om alles af te spoelen. Was een grote pluspunt van de meeste Nivonas.

Ik heb de mijne toen hier besteld
https://www.jlensen.nl/

Kan je ook meestal wat extras erbij lullen :) In mijn geval een moccamaster/espresso maker. En ze hebben enorm veel ervaring met Nivonas. Ik was gewoon spontaan langs gegaan, maar ze werken liefst op afspraak.

Gebruikersavatar
Driek
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 25 aug 2008, 15:57
Locatie: Lochem

Re: Nivona

Berichtdoor Driek » do 27 feb 2020, 18:09

JLensen is de importeur van Nivona in Nederland. Daarvoor waren ze importeur van Jura, totdat Jura het in alle landen van Europa zelf wilde gaan doen met dochter ondernemingen.

Zijn goede machines. Technisch zijn ze van binnen hetzelfde. 6 serie heeft een display, 5 serie werkt met symbolen. 6 serie heeft een spoelsysteem voor de melkschuimer incl. slang. 5 serie niet.
Ik vond de volgende espresso toch lekkerder.


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron