Aanschaf Jura

Woodie 2014
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 07 jun 2020, 16:01

Aanschaf Jura

Berichtdoor Woodie 2014 » ma 08 jun 2020, 12:26

Na een 10 jaar onze Siemens S75 te hebben gebruikt proefde ik onlangs dezelfde koffieboon vanuit een Jura machine. Velen malen beter hierbij de aroma geproefd. Klinkt dit bekend?
De S75 heeft vorig jaar nog een "grote" beurt gehad.
We zijn nu van plan een Jura aan te gaan schaffen wel of niet gebruikt.
Zijn er nog adressen waar men een goede gebruikte machine kunt kopen of is het verstandig deze nieuw aan te schaffen?

Hoor graag,

Gebruikersavatar
Jura_Impressa
Berichten: 627
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Aanschaf Jura

Berichtdoor Jura_Impressa » ma 08 jun 2020, 12:28

Woodie,

Niet zo vreemd gezien de toegepaste technieken in een nieuwe JURA sinds 2015. Dus als je voor gebruikte machines gaat, niet ouder da. 3-4 jaar...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

Gebruikersavatar
Driek
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 25 aug 2008, 15:57
Locatie: Lochem

Re: Aanschaf Jura

Berichtdoor Driek » di 09 jun 2020, 10:59

Ik denk niet dat je dat kunt vergelijken. De meeste koffies uit een nieuwe machine zullen beter smaken dan uit een oude. De temperatuur net iets hoger, de maling net iets homogener, de druk net iets hoger, enz, enz. En de ontwikkelingen bij volautomaten staat ook niet stil.

Jou oude Siemens is nog gemaakt bij de firma Eugster Frismag in Zwitserland. Drie keer raden waar jou (eventuele nieuwe) Jura vandaan komt.
Ik vond de volgende espresso toch lekkerder.

Gebruikersavatar
Jura_Impressa
Berichten: 627
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Aanschaf Jura

Berichtdoor Jura_Impressa » di 09 jun 2020, 21:39

Dat kan ook in 1 x geraden worden. Maar andere merken hebben geen Pulse Extraction, vacuum clean, Aroma G3 molen etc etc. Er rollen bij Eugster zelfs DE automaten van de band, dus dat daar eenzelfde eindproduct uitkomt is verrassend genoeg niet waar. Wel met je eens dat een nieuwe machine een andere smaak afgeeft dan een machine die ouder is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron