Advies gevraagd

Micheal
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 09 jul 2018, 12:20

Advies gevraagd

Berichtdoor Micheal » do 03 sep 2020, 14:19

Mede forum leden,

Graag jullie advies, mijn vrouw haar Senseo is eindelijk kapot :lol:

Ze kan en wil niet overweg kunnen met de Ranchilio Silvia die ik heb staan. Wat kunnen jullie adviseren aan koffie machine die makkelijk te bedienen is (1 knop) en goede koffie zet. Hij hoeft geen cappuccino te maken, want die maak ik met de Silvia wel. Gewoon een zwarte koffie is genoeg. Budget ongeveer €150

Gr. Michael
Rancilio Silvia v5
Quamar M80e

Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 696
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Re: Advies gevraagd

Berichtdoor turboyeast » do 03 sep 2020, 15:04

Mede forum leden,
Graag jullie advies, mijn vrouw haar Senseo is eindelijk kapot :lol:
Ze kan en wil niet overweg kunnen met de Ranchilio Silvia die ik heb staan. Wat kunnen jullie adviseren aan koffie machine die makkelijk te bedienen is (1 knop) en goede koffie zet. Hij hoeft geen cappuccino te maken, want die maak ik met de Silvia wel. Gewoon een zwarte koffie is genoeg. Budget ongeveer €150
Gr. Michael
Hallo Michael,
Dit is een no-brainer. Een Nespresso natuurlijk, levert prima zwarte koffie en past precies in het budget.
Hoewel er soms neerbuigend wordt gedaan over de Nespresso, vind ik dat een hartstikke leuk concept (en voor een brede doelgroep prima geschikt).
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

Gebruikersavatar
Madencio
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 14:00
Locatie: Alkmaar

Re: Advies gevraagd

Berichtdoor Madencio » do 03 sep 2020, 15:52

Mede forum leden,

Graag jullie advies, ...

Gr. Michael
Hoi Michael,

Als het om alleen zwarte koffie, is een Chemex of French Press wellicht iets voor u? (in de veronderstelling dat u wel een koffiemaler hebt natuurlijk). Het nadeel (voor uw vrouw) is dat het wel meer werk is dan 1 knop, het voordeel is wel dat je fantastische koffie krijgt. French Press is in vergelijking met een Chemex nóg minder werk, maar met een budget van €150 zou u dit kunnen overwegen.
Succes!
Lelit Bianca / Eureka Mignon XL

Micheal
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 09 jul 2018, 12:20

Re: Advies gevraagd

Berichtdoor Micheal » do 03 sep 2020, 17:29

Mede forum leden,

Graag jullie advies, ...

Gr. Michael
Hoi Michael,

Als het om alleen zwarte koffie, is een Chemex of French Press wellicht iets voor u? (in de veronderstelling dat u wel een koffiemaler hebt natuurlijk). Het nadeel (voor uw vrouw) is dat het wel meer werk is dan 1 knop, het voordeel is wel dat je fantastische koffie krijgt. French Press is in vergelijking met een Chemex nóg minder werk, maar met een budget van €150 zou u dit kunnen overwegen.
Succes!
Dank voor deze suggestie en hoewel ik dat zeer zeker zou ondersteunen is mijn vrouw meer van het gemak en de snelheid (het liefst koopt ze weer een Senseo). Ik ga mijn licht eens opsteken bij de Nespresso machines. Geen idee waar ik moet opletten.
Rancilio Silvia v5

Quamar M80e

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Advies gevraagd

Berichtdoor HanR » do 03 sep 2020, 19:37

ESE servings in de Silvia
Goede investering daarbij is een instelbare filterdrager (kun je de flow mee regelen).
Kosten €70,-.
En ja, ik vind het product uit ESE servings best acceptabel.


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten