Raad bij aankoop eventuele volautomaat

PVG007
Berichten: 30
Lid geworden op: di 04 feb 2020, 19:43

Raad bij aankoop eventuele volautomaat

Berichtdoor PVG007 » ma 07 sep 2020, 18:59

Allen,

Reeds een paar maanden ben ik in het bezit van een ECM synchronika met atom75 molen (mede door jullie raad).
Ik ben nu eventueel van plan om ook een volautomaat aan te kopen (voor in de praktijk te plaatsen) omdat de vrouw niet kan werken met de halfautomaat en wat te omslachtig vind en de meesten enkel een gewone kop koffie vragen. Nu werkt ze met een nespresso machine maar het verschil dat ik nu proef is te groot met mijn halfautomaat.

Zelf vermoed ik ook dat de smaak van een halfautomaat (indien goed gemaakt is natuurlijk) niet te overtreffen valt maar is er iemand die ervaring heeft met een volautomaat waarbij de kwaliteit toch enigszins in de buurt komt.
Het is vooral voor de eenvoud en de keuzes (normale koffie, latte,... ipv enkel de espresso en cappucino's met het stomen).
Komt bvb de Jura Z8 kwalitatief wat in de buurt of zijn er andere en betere alternatieven?

Budget mag gaan tot +- 3000 euro.
Aantal kopjes per dag valt ook zeer goed mee en zal niet echt meer dan 10/dag zijn. Kan soms wel eens wat meer zijn maar dat is eerder sporadisch.

Gebruikersavatar
Jura_Impressa
Berichten: 627
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Raad bij aankoop eventuele volautomaat

Berichtdoor Jura_Impressa » di 08 sep 2020, 10:10

Ik zou gaan proeven. Kunnen hier van alles typen maar een proef op de tong biedt zekerheid. Zeker gezien het te besteden bedrag lijkt me dat verstandig. Van harte welkom als je in de buurt van Rotterdam woont/werkt/bent.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

PVG007
Berichten: 30
Lid geworden op: di 04 feb 2020, 19:43

Re: Raad bij aankoop eventuele volautomaat

Berichtdoor PVG007 » wo 09 sep 2020, 13:07

Ik zie het zeker zitten om eens te komen proeven! Zelf ben ik van Belgie maar is zeker een uitstapje waard naar Rotterdam :-)

Ik ben eens te rade gegaan bij iemand, die een Delonghi machine heeft (dacht Maestosa).
Ik vond de espresso en koffie hiervan al zeker niet slecht. Zeer goed zelfs.

Ik vermoed dat dit toestel in dezelfde lijn zit met de Jura Z8 en Siemens EQ9 S700.
Elk zullen ze hun eigen voor- en nadelen wel hebben nog. Maar ik vermoed dat je in deze prijsklase geen grote nadelen mag hebben (buien de prijs natuurlijk)!

Zelf ga ik nog wat verder uitspitten om een keuze uit één van de drie te nemen.
Ook heb ik besloten om de ECM met grinder te verkopen, maar daarvoor moet ik op een andere site zijn.

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: Raad bij aankoop eventuele volautomaat

Berichtdoor Marc O. » zo 17 jan 2021, 14:31

Ook heb ik besloten om de ECM met grinder te verkopen, maar daarvoor moet ik op een andere site zijn.
Weet niet of je dit bericht nog ziet, maar heb je de ECM plus maler reeds verkocht?
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

cron