Miele CVA620 storing

edwin08
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 12:37

Miele CVA620 storing

Berichtdoor edwin08 » ma 11 jul 2011, 13:30

Beste leden,

Ik weet dat er veel vooroordelen zijn over Miele en vooral over de extreem hoge servicekosten en dat laatste is natuurlijk ook absurd. Ik gebruik echter al sinds 2001 mijn Miele koffieapparaat, ik heb inmiddels meer dan 18.000 kopjes getapt en heb in de 10 jaar tot aan vandaag slechts 1 keer een storing gehad waar ik toen een monteur bij heb gehaald. Nu wil ik de storing eerst op dit forum delen voordat ik een dure monteur laat komen.

Mijn koffieapparaat is het de laatste maanden steeds slechter gaan doen ondanks het standaard reinigen en onderhoud aan de machine. Het begon met af en toe een melding dat het waterreservoir leeg zou zijn terwijl er nog voldoende water in zat. Daarna leek het wel of de machine, nadat koffie al gemalen was, steeds meer lawaai ging maken. Vervolgens werden de kopjes slechts gedeeltelijk met koffie gevuld. De koffie komt ook ongelijkmatig uit de schenktuitjes. Als ik daarna even heetwater tapte en/of stoom gebruikte deed het apparaat het meestal wel weer even goed.

De laatste dagen verergerde zich deze situatie. Het lijkt wel of het apparaat nu ook valse lucht aanzuigt. Als ik stoom gebruikte dan stopte het apparaat na enige tellen en kreeg ik de melding ontluchten. Inmiddels blijft het apparaat staan in de stand ontluchten. Als ik de heetwatertoets indruk maakt het apparaat wel veel lawaai maar geeft geen water meer.

Graag jullie hulp en/of advies.

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Miele CVA620 storing

Berichtdoor Spironski » ma 11 jul 2011, 17:35

En daar hebben we hem weer.... (het apparaat). Ik kan je d'r helaas niet mee helpen, maar wie weet iemand anders, heb even geduld.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Miele CVA620 storing

Berichtdoor @3aan » ma 11 jul 2011, 22:22

Heb je de ZOEKFUNCTIE al gebruikt ??

Ik wel ;)

Er voldeden 68 resultaten aan de zoekterm: miele cva620
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

edwin08
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 12:37

Re: Miele CVA620 storing

Berichtdoor edwin08 » ma 11 jul 2011, 22:30

Heb je de ZOEKFUNCTIE al gebruikt ??

Ik wel ;)

Er voldeden 68 resultaten aan de zoekterm: miele cva620
Bedankt voor het meedenken !!!. Ja die heb ik gebruikt. Geen van de items voldoet helaas aan mijn probleemstelling.

wilco
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 01 jul 2011, 15:56

Re: Miele CVA620 storing

Berichtdoor wilco » di 12 jul 2011, 18:46

om te beginnen, kan ik zeggen dat ik niet weet hoe Miele deze apparaten bouwt, al zal het principe niet veel afwijken van anderen. Alleen de oplossingen zullen verschillen.
Met die kijkrichting zou ik denken dat je of heel simpelweg 1 of meerder slangetjes lekt hebt of dat je een pompje of membraan lek hebt.
Veel meer dan dat kan het haast niet zijn, zo moeilijk zitten de meeste apparaten niet in elkaar wat onderdelen betreft.

edwin08
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 12:37

Re: Miele CVA620 storing

Berichtdoor edwin08 » wo 13 jul 2011, 10:01

Hallo Wilco,

Bedankt voor je reactie. Ik heb de machine wel open gehad maar kan niet direct een lekkage in de slangetjes vinden. Dat wil zeggen er ligt niet een plas water in de machine, of hoeft dan niet ?

edwin08
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 12:37

Re: Miele CVA620 storing

Berichtdoor edwin08 » vr 15 jul 2011, 10:04

Het aantal reacties valt helaas een beetje tegen tot nu toe. Ik hoop dat er toch nog iemand is die mij kan helpen of een serieuze tip kan geven anders moet ik na het weekend toch een monteur van Miele langs laten komen

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Miele CVA620 storing

Berichtdoor Spironski » vr 15 jul 2011, 11:08

Dat zou wel eens duur kunnen worden... Je hebt allicht de pech dat het vakantie is, het gaat allemaal wat langzamer dan normaal nu. Laten we hopen dat het allemaal meevalt.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

wilco
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 01 jul 2011, 15:56

Re: Miele CVA620 storing

Berichtdoor wilco » vr 22 jul 2011, 18:04

Bij een Jura, heeft het ontluchten meestal te maken met een lekkage bij filter in watervoorraadbak of bij de aansluiting van die bak op het apparaat.
Misschien kun je daar eens naar kijken.

Heb je gekeken of de pompjes / membranen goed werken?

edwin08
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 12:37

Re: Miele CVA620 storing

Berichtdoor edwin08 » vr 12 aug 2011, 15:44

Aansluiting waterbak en filter heb ik nagekeken en schoongemaakt. Helaas heeft dit het probleem nog niet opgelost. Er is ook geen lekkage te vinden. Vervolgens verder aan het zoeken gegaan.

Als ik de koffiezetapparaat wil ontluchten dan maakt die nog steeds veel lawaai. Dit lawaai komt van een rood gekleurd onderdeel wat links onder het witte pompje (boven in de machine rechts naast de bonenbak) zit (zie foto). Het water gaat vanuit de waterbak naar dit witte pompje en daarna naar dat rode ding. Op de foto zie net iets roods zitten links onder het witte pompje.

Wat is dit voor een ding en wat kan het zijn dat dit ding zoveel lawaai maakt en ook behoorlijk trilt.


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron