probleem met delonghi magnifica

gebracht
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 26 aug 2011, 16:29

Probleem met DeLonghi magnifica 4200

Berichtdoor gebracht » vr 26 aug 2011, 16:32

Ik heb een probleem met mijn DeLonghi magnifica 4200. Ondanks het feit dat het koffiedik bakje leeg is, blijft het lampje branden dat aangeeft dat het bakje vol is.
Weet iemand hoe ik dat oplos

Gerard

Gebruikersavatar
siren
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 14 aug 2011, 00:22

Re: Probleem met DeLonghi magnifica 4200

Berichtdoor siren » zo 28 aug 2011, 11:24

Al verder gekomen hiermee Gerard?

Het lampje geeft aan dat je bakje vol is of dat het niet goed is teruggeplaatst. Over het algemeen "ziet" je apparaat zoiets met en microswitch of een ander simpel meetpunt.

Bij mijn benvenuto B30 meet 'ie alleen of er teveel lekwater in zit met twee metalen contactjes die in de lekbak hangen en koffiedrab wordt geteld (na x kopjes = "vol"). Mijn machine geeft een vgl. storing als ik die contactjes niet goed schoonmaak...

Ik zou het binnenwerk een keer goed schoonmaken met een zachte borstel en stofzuiger en dan even kijken waar dat schakelaartje zou zitten.

Voor de volledigheid, hier je manual als je dat niet meer zou hebben: http://bit.ly/qhOrRC
One cup at a time

Thuis: Benvenuto B30/Kyocera CM-50 Hario/Bodum Chambord/Aeropress
Werk: Mastrena/Clover/Ditting KR 1403

Gebruikersavatar
siren
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 14 aug 2011, 00:22

Re: Probleem met DeLonghi magnifica 4200

Berichtdoor siren » wo 31 aug 2011, 22:36

'k zal maar aannemen dat je het probleem inmiddels hebt opgelost Gerard?
One cup at a time



Thuis: Benvenuto B30/Kyocera CM-50 Hario/Bodum Chambord/Aeropress

Werk: Mastrena/Clover/Ditting KR 1403

gebracht
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 26 aug 2011, 16:29

probleem met delonghi magnifica

Berichtdoor gebracht » wo 05 okt 2011, 08:41

We hebben een delonghi Magnifica. Als het koffieprut bakje vol is gaat een waarschuwinglampje branden, maar na het legen van het bakje blijft het lampje branden. Daarom kan ik de machine ook niet uitzetten om te reinigen. Zelfs als de stekker eruit is kan ik het apparaat niet demonteren. Wie weet raad.

Gerard

Gebruikersavatar
paulkoffie
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 02 okt 2011, 16:13

Re: probleem met delonghi magnifica

Berichtdoor paulkoffie » wo 05 okt 2011, 10:07

De ouders van mijn vriendin hebben een SAECO ODEA. Is ook altijd een geklooi met het waarschuwingslampje. Soms gaat het aan en dan weet je niet waar het nou weer voor is. Dus dan maar alle dingen nalopen... eerst alle mogelijke klepjes open en dicht doen. Vaak helpt dat en dan gaat ie weer. Zo niet, dan water verversen, bonen bijvullen, koffieresten weggooien, waterafvoer legen etc. Net zo lang tot dat dat ding weer tevreden is en dat stomme lampje uitgaat. Misschien helpt zo'n procedure ook voor jouw machine?

Ron Walker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 16 jan 2021, 19:14

Re: probleem met delonghi magnifica

Berichtdoor Ron Walker » ma 18 jan 2021, 13:11

Het frustrerende probleem "ledig of plaats koffiedikbakje"
Bij mijn DeLonghi Ecam 23.420 machine was het de microswitch die registreert of het koffiedik bakje wel aanwezig is de boosdoener. Vaak krijgt een afgebroken lipje op het bakje de schuld maar dat geeft de melding "plaats koffiedikbakje". Ik heb gezocht naar de sensor die registreert of het bakje vol is, niet gevonden, logisch ook want die zit er niet in, de machine telt het aantal keren dat er koffie is gezet en als dat de waarde 14 heeft bereikt geeft hij aan dat het bakje vol zit. De microswitch heeft 2 standen 1 wanneer het bakje geplaatst is en 1 als die eruit wordt gehaald, bij deze stand wordt tevens de teller op nul gezet. Bij mijn machine was er vuil onder de switch en een vuil contact de boosdoener, met een beetje contactolie gereinigd, daarna werkte de machine direct weer zoals het hoort, nu alweer 1 maand zonder problemen. Om bij de switch te komen is wel enige technische kennis en het juiste gereedschap nodig. Deze bevindt zich achter de afdekklep van de linkerzijde als je voor de machine staat. Allereerst dien je de achterzijde te verwijderen door 5 beveiligde torx schroeven los te draaien, je hebt hier een speciaal torx bitje met in het midden een gaatje voor nodig. Als de achterzijde verwijderd is kan de linkerzijplaat naar achter geschoven worden en zie je de microswitch ongeveer midden onderin zitten. Check deze op vuil en kijk de aansluitingen even na. Hij kan natuurlijk ook gewoon stuk zijn. In dat geval google even op DeLonghi onderdelen, je komt er dan vanzelf wel een tegen bij een onderdelen verkoper. Als dit allemaal niet helpt tja dan toch maar DeLonghi servicedienst bellen.
Succes Ron


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron