Siemens TC55002 zetgroep wil er niet meer in, wat te doen?

koffiecorner
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 10:26

Siemens TC55002 zetgroep wil er niet meer in, wat te doen?

Berichtdoor koffiecorner » wo 21 dec 2011, 10:41

Goedemorgen!
Als nieuw forum lid gelijk maar een vraag:

Ik heb al een jaar of 8 een Siemens TC55002, en die heeft altijd prima gewerkt.
Helaas zat van de week de zetgroep vast, en na het uit het apparaat peuteren krijg ik hem er niet meer in, hij klikt niet meer vast. Dat ging voorheen altijd prima, ik heb de zetgroep ook regelmatig verwijderd om schoon te maken. Het lijkt er op dat het stangetje dat in het tandwiel grijpt niet meer goed aansluit maar het is niet goed te zien, want dat zit natuurlijk aan de binnenkant van de machine.

Ik wil hem best wegbrengen voor service, maar ik schrik van de prijzen: bij siemens vragen ze ca 240 eur om er naar te kijken, en dan moet er natuurlijk nog wat vervangen worden als het tegen zit. Ik heb nog niet gekeken hoeveel kopjes zo'n apparaat heeft gezet, maar hij heeft enkele kopjes per dag gezet, gewoon thuisgebruik.
Mijn vraag is wat jullie zouden aanraden, naar een reparateur voor service/reparatie (omgeving rotterdam/den haag) of is de kans groot dat hij aan het eind van zijn leven is, en dat ik dan beter een nieuwe voor kerst kan gaan halen?
Voordeel is dat ik het grote aubergine kleurige gevaarte dan kwijt ben, en een kleinere kan kopen, maar als ik voor een bescheiden bedrag weer een paar jaar vooruit kan ben ik natuurlijk een stuk blijer. Kortom, erg in dubio wat ik met het apparaat aanmoet.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Arie19
Berichten: 158
Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 00:51

Re: Siemens TC55002 zetgroep wil er niet meer in, wat te doe

Berichtdoor Arie19 » wo 21 dec 2011, 11:22

Probeer het eens door, aanzetten en dan de stekker eruit te trekken en na enige tijd er weer in te doen.
Dit komt overeen met een soort reset en wil weleens helpen.
(waarschijnlijk komt de aandrijving niet in de juiste stand terug)

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Siemens TC55002 zetgroep wil er niet meer in, wat te doe

Berichtdoor Spironski » wo 21 dec 2011, 14:46

Maar is een apparaat dat zo'n 10.000 kopjes heeft gezet niet meestal aan een grondige revisie, dan wel vervanging toe? Meestal is de maler dan toch wel versleten. Volgens mij is 8 jaar voor een superauto helemaal niet verkeerd?

Of je dan een paar honderd euro aan reparatie wil uitgeven, of er liever wat bijlegt voor een nieuwe is een keuze die je zelf moet maken.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

koffiecorner
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 10:26

Re: Siemens TC55002 zetgroep wil er niet meer in, wat te doe

Berichtdoor koffiecorner » wo 21 dec 2011, 21:37

Bedank voor de reacties!
Aan/uitzetten gaf helaas geen resultaat meer.
Ik denk dat ik niet mag klagen, ik heb al lang met dit apparaat gedaan. Ik ga een nieuwe halen!

funck
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 09:15

Re: Siemens TC55002 zetgroep wil er niet meer in, wat te doe

Berichtdoor funck » zo 23 dec 2012, 09:25

;) Zonde ! Onze TC55002 heeft er inmiddels meer dan 40.000 kopjes op zitten en volgens mij blijft het lonend om het apparaat te repareren. Ik heb tot nu toe de ervaring dat Siemens een zeer goede onderdelenvoorziening heeft (via de website bestellen en binnen 2 dagen heb je het spul in huis).

Ik moet overigens wel toegeven dat ik de afgelopen 10 jaar wel het een en ander vervangen heb:

- 2x doorstroomelement
- 1x pomp
- tandwielen aandrijving zetgroep (t.g.v. foutieve montage zetgroep)
- microswitch zetgroep
- diverse afdichtringen en hd slangetjes

Afbeelding
Laatst gewijzigd door funck op zo 23 dec 2012, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
TC55002 fanaat

Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 416
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: Siemens TC55002 zetgroep wil er niet meer in, wat te doe

Berichtdoor Barista74 » zo 23 dec 2012, 11:31

Om de motor weer op de juiste plek te krijgen, moet je de machine vertellen dat de zetgroep aanwezig is door met je schroevendraaier een palletje in te drukken. Daarna aanzetten en dan reset hij zichzelf.
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron