Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

damo
Berichten: 21
Lid geworden op: di 22 jan 2013, 13:22

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor damo » zo 27 jan 2013, 19:56

Hallo,
Op onze Miele CVA620 verschijnt zeer vaak de melding "verw. groep gebl". Ergens las ik dat je dit als volgt kunt oplossen :
Als de machine uitstaat tegelijkertijd warm water en esspressoknop ingedrukt houden en dan apparaat aanzetten (met verlichting),. Op display verschijnen getallen. Met knop voor grote koffie eerst (iets aan de binnenkant) helemaal naar boven zetten, vervolgens met middelste knop helemaal naar beneden en ten slotte op weer iets omhoog. Het geluid dat je dan hoort zal je herkennen, dat hoor je altijd nadat de koffie klaar is.
Bij ons helpt dit echter slechts tijdelijk (één of twee koffie's), soms helpt het om de groep eruit te halen en het zwarte schuivertje aan de trechter naar boven te zetten.

Ook zien we dat er koffiegruis onder en naast de zetgroep ligt.

Wie kan ons helpen ?
Hierbij foto van het koffiegruis onder en naast de zetgroep :

Wat me ook opvalt is dat het schrapertje (dat de pulp in het afvalbakje moet duwen) niet mooi aansluit met het schuine vlak onder de zeef (zie foto).

Andere vaststelling : als ik minimum hoeveelheid koffie en grof gemalen selecteer werkt alles (voorlopig ) perfect : geen storing en ook geen gemorst koffiegruis.

Iemand ideeën ?

Damo

Frans_CVA620
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 12 jan 2011, 20:27

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor Frans_CVA620 » zo 27 jan 2013, 21:07

Motor eind switches en tandwielen controleren, als hij het zwaar krijgt wil ie wel eens gaan knarsen. Zetroep smeren kan hem wat lichter laten lopen.

SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor SteefM » ma 28 jan 2013, 09:05

Hierbij foto van het koffiegruis onder en naast de zetgroep :
Zou je de foto's even willen aanpassen naar de toegestane groottes? Gebruik eventueel http://www.shrinkpictures.com/ (zie ook viewtopic.php?f=50&t=4190 )

Arie19
Berichten: 158
Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 00:51

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor Arie19 » do 31 jan 2013, 23:06

Die foto's zijn zo groot, dat gruis lijkt wel hele koffiebonen.
Maar het lijkt me het beste om je zetgroep te reviseren, of te vervangen.
Het lijkt mij dat je dan een heel eind de goeie kant op gaat.

Arie.

Thefrits
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 20:46

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor Thefrits » wo 27 feb 2013, 20:48

Beste.
Ik heb al een tijdje hetzelfde probleem.
Begin al afkick verschijnselen te krijgen.... 8-)
Wat is de zetgroep? :roll:

Thx

Gebruikersavatar
Thomaserati
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 17 okt 2011, 20:18

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor Thomaserati » wo 27 feb 2013, 21:17

Als je niet weet, en dat is niet lulllig bedoelt, wat de zetgroep is zou ik hem even wegbrengen naar iemand die dat wel weet.
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton

Thefrits
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 20:46

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor Thefrits » do 28 feb 2013, 12:09

Gaat mij meer om de info. Ben aan het zoeken op internet omdat Miele nu al 2x hier is geweest voor dit probleem. Ze komen over dikke week weer terug... :roll:
Wordt er een beetje moe van. Ik heb een cva 645 met dit probleem.
Ze hebben me de eerste keer een heel nieuwe verwarmingsunit gegeven en de 2e keer een middel om alles
nog eens grondig te ontkalken. Probleem is dat hij het niet altijd doet. In de morgen bij 1e keer aanzetten gaat alles goed, maar na een paar kopjes en tijd begint het probleem. Het lijkt alsof op een gegeven moment er stoom geblazen wordt door het systeem. Daarna verschijnt de melding op het display....

rayice
Berichten: 2
Lid geworden op: za 02 mar 2013, 18:32

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor rayice » za 02 mar 2013, 18:44

Goeden avond,

ben nieuw op dit forum, ik heb een miele cva 620, die helemaal niets meer doet, zekeringen nagekeken die zijn oke, heeft iemand dit al eerder gehad?
Waar kan ik het beste eerst naar kijken? of zijn er zwakte bij deze machine die bekend zijn?
groetjes Raymond.

otzie
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 04 mar 2013, 17:42

miele cva620 en bedrading..

Berichtdoor otzie » ma 04 mar 2013, 18:05

Hoi beste mensen,

enkele weken geleden van een vriendin even haar koffiemachine gekregen om deze na te kijken.
en jawel een miele volautomaat, dit model had ik dus nog nooit mee mogen spelen dus ik aan de slag.

van binnen was het een regelrechte bende, alles zat onder de drap, lekkages , uitgedroogde o-ringen etc etc.

dus ik de complete binnenunit/maalunit eruitgehaald, als je dit doet trek je nogal wat stekkertjes los, veel van deze stekkertjes zijn logisch verklaarbaar ;) want passen maar op 1 manier en 1 plek.

ik heel mooi met mijn telefoon overal foto's van gemaakt, welke stekkertje waarop moest..
nu raden jullie het natuurlijk al.. ik heb de foto's niet meer... (en de telefoon ook niet meer.. helaas.. is deze ontvreemd)

nu mijn hele grote vraag of er iemand wat inside-photos heeft zodat ik de kabeltjes kan nalopen, of het allemaal wel goed aangesloten zit voordat ik een rookwolk boven het apparaat zie hangen :lol:

alvast bedankt!

otzie
Faema E61 jubilé 1groep & Macap M4D + Casadio Enea

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor @3aan » ma 04 mar 2013, 18:43

Heb je al je eigen nummer gebeld?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron