Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Prikbord
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 23 dec 2015, 17:20

Wel heet water geen stoom

Berichtdoor Prikbord » wo 23 dec 2015, 17:35

Hoi,
Wat fijn een koffieforum.
Ik heb een vraag: mijn miele cva620 geeft wel heetwater maar geen stoom. (Opzetstukken heb ik er niet bij maar dat lijkt me niet het probleem.
Weet iemand wat er dan loos is?
Hoor het graag
Groet,
Prikbord

Gebruikersavatar
Bluecold
Berichten: 1153
Lid geworden op: di 23 dec 2008, 00:00

Re: Wel heet water geen stoom

Berichtdoor Bluecold » wo 23 dec 2015, 20:34

Cva 620. Ze blijven komen :lol:
Verder, je zit in het verkeerde subforum en je bent de gelukkige eigenaar van het enige apparaat zo dramatisch dat er een apart problementopic voor is aangemaakt
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Wel heet water geen stoom

Berichtdoor Erik82 » wo 23 dec 2015, 21:06

Met de karige informatie die je geeft is het enige wat ik kan zeggen dat er iets kapot is. Je vraag is van het niveau "als ik de sleutel van mijn auto draai hoor ik een geluid maar start de motor niet, wie weet wat er mis is?". Met een dergelijke vraagstelling kunnen we niet heel veel.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor SteefM » do 24 dec 2015, 15:42

En ook deze verplaatst.

Prikbord
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 23 dec 2015, 17:20

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor Prikbord » za 26 dec 2015, 00:47

Dag erik82,
(dit had ook gekund)Wat leuk dat je ook op het forum zit. Ik wil je graag helpen met je probleem alleen heb ik wat meer info nodig zoals......


Dank voor je fijne reactie @erik82. Ik zal je zo goed mogelijk antwoord proberen te geven op je vragen:
Als ik de stoomknop omdraai hoor ik een soort ritmische laag getik/ geklop en komt er hooguit 1 druppel aan het pijpje te hangen. Ik weet niet welke info ik nog meer moet geven om een compleet beeld te geven maar hoor het dan graag als ik iets kan toevoegen lijdend naar een oplossing.
Oja, ik heb je ontkalkingsprocedure ook doorlopen. Volgens boekje moet het water uit het stoompijpje lopen tijdens het ontkalken maar dat kwam uit het heetwaterpijpje. Wellicht zegt dit ook iets????

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor @3aan » za 26 dec 2015, 02:36

Goh dat is zoiets als de pot en de ketel, je komt binnen zonder even handjes te schudden en als je dan op zo'n zelfde soort manier te woord wordt gestaan, kom je met een verwijt?

Ik kan hier even met de pet niet bij.
Dat scherpe randje van het sarcasme had je best achterwege mogen laten, je verwacht immers toch een instant antwoord, ik ben benieuwd. ;-)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Prikbord
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 23 dec 2015, 17:20

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor Prikbord » za 26 dec 2015, 14:43

niet mijn bedoeling sarcastisch te zijn, wel mijn verbazing uit te spreken over manier van communiceren maar daar ga ik dus zelf ook mis blijkbaar.
Handje schudden is voor mij nieuw mbt fora. Wellicht bedoel je dit en voldoe ik met plezier aan de behoefte:
Jonge man met t shirt van de riagg heeft sinds kort de smaak van lekkere koffie te pakken en heb van mijn buurman zijn kapotte miele cva620 gekregen. Deze heb ik gemaakt door er een ander molentje in te zetten ( 20 euro ipv 600 door miele). Mijn vrouw (33)vindt de koffie ook heerlijk, mijn kinderen(6 en 3) zijn nog te jong ( ja dan schud ik ook maar gelijk stevig de hand).
Graag wil ik ook melk kunnen opkloppen middels stoom, maar daar is dus een probleem mee zoals hier boven beschreven. Als iemand weet wat het zou kunnen zijn......
Met groeten en een ferme handdruk aan wie hem maar wil ontvangen;-)
Prikbord

SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor SteefM » za 26 dec 2015, 14:49

Niet om je de moed in de schoenen te willen doen zakken, maar zoals je misschien gemerkt hebt (b.v. aan het bestaan van dit topic): de CVA620 is een bijzonder storingsgevoelig apparaat. Het is letterlijk het enige apparaat op dit forum waar we een apart topic voor hebben. Het kan zijn dat niemand weet wat er precies aan de hand is met jouw apparaat, of dat reparatie meer kost dan het apparaat waard is..

Hiette
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 11:28

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor Hiette » wo 30 dec 2015, 19:45

Dag Prikbord,
De stoom wordt opgewekt door een tweede smalle verwarmingsunit aan de achterwand van de machine. De 1e boiler verwarmt het water voor tot 80-100 graden en daarna wordt het door de 2e boiler gevoerd tot 130-140 graden. Een magneetventiel doseert de stoom/heet water. Als de schakelaar wordt rondgedraaid dan is er een tikkend geluid hoorbaar. Probleem is denk ik de 2e boiler...
Groet,
Hiette

Prikbord
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 23 dec 2015, 17:20

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor Prikbord » wo 30 dec 2015, 21:02

Dank je hiette! Ik ga hem eens loshalen en vervangen(proberen kan altijd:-)


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron