Ervaringen met Saeco

Toon1
Berichten: 1
Lid geworden op: do 24 jan 2013, 20:04

Ervaringen met Saeco

Berichtdoor Toon1 » do 24 jan 2013, 20:34

Zijn er meer mensen met slechte ervaringen met een Saeco apparaat?
Wij hebben in september 2011 een duur Saeco volautomatisch apparaat gekocht. Het apparaat is in 14 maanden maar liefst 4 keer ter reparatie naar Servilux gestuurd met als probleem "vulling watercircuit".
De vierde keer heeft men blijkbaar geconstateerd dat het apparaat niet te repareren was en hebben wij een nieuw apparaat gekregen.
We zijn nu twee maanden verder en ook dit apparaat is met exact dezelfde melding stuk. Wij hebben gevraagd om de koop ongedaan te maken, het aankoopbedrag en de kosten die wij gemaakt hebben, te vergoeden. We praten nog niet eens over de ongeveer drie maanden dat we zonder apparaat hebben gezeten.
Ook dit apparaat is nu gerepareerd en wordt nu naar ons terug gestuurd. Dit zonder aan ons aan te geven waarom ze de koop niet ongedaan maken.
Blijkbaar is het leveren van een goed werkend apparaat en het op een normale en fatsoenlijke manier omgaan met klanten niet de specialiteit van Philips Saeco.
Wij gaan onze rechtsbijstandsverzekering inschakelen. Zijn er nog meer mensen met soortgelijke ervaringen die ons kunnen helpen om ons geld terug te krijgen?
Hopelijk staan we sterk als er meer mensen met de zelfde klachten samenwerken.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaringen met Saeco

Berichtdoor fransg » vr 25 jan 2013, 13:26

Ik zou het apparaat afschrijven. Nu het gerepareerd is voor een prikkie verkopen op Marktplaats en verder niet omkijken of mopperen. Miskoop, eigenlijk ook een betrekkelijk goedkoop ding voor de looks, je hebt er wel een aantal koppen koffie mee gezet, maar als je je echt had verdiept in de vraag "wat is een goeie espressomachine, wat moet die kosten, hoe kan echt lekkere koffie smaken?" dan was je nooit en te nimmer bij deze machine uitgekomen. Je hebt de slechte keuze ook aan jezelf te danken, alle waar naar zijn geld. Verlies nemen, onder leergeld noteren en vrolijk en positief gestemd kijken wat je nu eens gaan aanschaffen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: Ervaringen met Saeco

Berichtdoor SteefM » vr 25 jan 2013, 14:04

Ik zou het apparaat afschrijven. Nu het gerepareerd is voor een prikkie verkopen op Marktplaats en verder niet omkijken of mopperen. Miskoop, eigenlijk ook een betrekkelijk goedkoop ding voor de looks, je hebt er wel een aantal koppen koffie mee gezet, maar als je je echt had verdiept in de vraag "wat is een goeie espressomachine, wat moet die kosten, hoe kan echt lekkere koffie smaken?" dan was je nooit en te nimmer bij deze machine uitgekomen. Je hebt de slechte keuze ook aan jezelf te danken, alle waar naar zijn geld. Verlies nemen, onder leergeld noteren en vrolijk en positief gestemd kijken wat je nu eens gaan aanschaffen.
Hier ben ik het niet mee eens. Ongeacht of deze machine goede koffie zet of niet, heeft een verkoper de plicht een deugdelijk product te leveren. Een deugdelijk product houdt niet in dat je het in anderhalf jaar 5 of 6 keer moet laten repareren.

(verplaatst naar Volautomaten)

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Ervaringen met Saeco

Berichtdoor @3aan » vr 25 jan 2013, 14:15

Het hoeft niet maar je bent wel van een hoop gezeur af en als je nu verder gaat met dat traject te bewandelen weet je in elk geval dat de teleurstelling je blijft achtervolgen, ik zou zelfs een stapje verder gaan en het ding bij de recyclingwinkel brengen, beter nog op het containerpark van de gemeente.

Hier geld ook; wat gij niet wilt dat u gesc .....
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

jan kees
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 22:15

Re: Ervaringen met Saeco

Berichtdoor jan kees » vr 25 jan 2013, 20:29

sluit me aan bij Steef. Als je lid bent van de consumentenbond, zou je die kunnen inschakelen , als je er zelf niet uit komt, voordat je de rhv inzet. Ben je niet lid, zou je dat kunnen worden en meteen gebruik maken van hun service. Als zij bellen met jouw leverancier of philips is het vaak zo geregeld, je geld terug. Spit het even goed uit op internet, bv via consuwijzer.nl onder 'uw rechten bij een product dat niet goed/ondeugdelijk is' Je zou het ook nog rechtstreeks met Philips op kunnen nemen, je weet nooit wat ze kunnen aanbieden... Ik ben wel goede service gewend van philips.
Zou er alles aan doen om mijn geld terug te krijgen, apparaat terug naar de verkoper en jij je geld terug.
(mocht je daar recht op hebben, maar daar lijkt het wel op, dat ding heeft nooit goed naar behoren gewerkt en de 2e ook niet, dus geld terug)
Wil je een wijze raad..........koop een vol-automaat!

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Ervaringen met Saeco

Berichtdoor bobbee » vr 25 jan 2013, 21:27

Mijn schoonouders hebben zo een saeco apparaat staan. 2e hands voor 100 euro gekocht. Als er ook maar iets te weinig water in zit begint hij al te janken. Zelfde voor de zetgroep. Telkens melding dus je blijft opnieuw plaatsen anders doet hij moeilijk. Maar ja, al die volautomaten zijn niet zaligmakend....en dat verwacht je natuurlijk niet want je betaald er dik voor.
Misschien kun je eens philips bellen en voorleggen dat je actie online gaat opzetten als je je geld niet terug krijgt. Beetje dreigen... Echt vervelend hoor!

En plaats vooral de uitkomst hier op het forum zodat er meer mensen met zo'n probleem apparaat kunnen lezen wat ze moeten doen of beter nog niet moeten kopen als ze op zoek zijn.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Sanderman
Berichten: 34
Lid geworden op: za 19 jan 2013, 19:59
Locatie: 4641

Re: Ervaringen met Saeco

Berichtdoor Sanderman » zo 27 jan 2013, 08:29

Ben al zeker 6 jaar in het bezit van een Saeco Talea Giro. Nog nooit iets mee gehad.
Apparaat heeft ook nog nooit service (nodig) gehad.
6 jaar lang dag in dag uit trouwe dienst, zou het aan iedereen aanbevelen die betere koffie dan Senseo wil en niet de prijs van Jura of Nespresso wil/kan betalen.

Mijn ervaring met de Philips service is ook wel goed (betrof een tandenborstel) maar of ze zo ver gaan dat je je geld terugkrijgt.. dat denk ik niet. Zal je echt wel met heel goede argumenten moeten komen.
Het is niet zo dat ze steken hebben laten vallen in de service tot nu toe.

Informeer eens bij Radar oid, mogelijk hebben die al meerdere klachten over het type apparaat.
Rocket Cellini Evoluzione V2 met Fiorenzato T80
La Pavoni Europiccola 1977 en AMA Milano MCE-4 1989 om naar te kijken

jan kees
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 22:15

Re: Ervaringen met Saeco

Berichtdoor jan kees » zo 27 jan 2013, 13:14

kom je er hélemáál niet uit.................de belbus...vara kassa?? je hebt nooit een goed product gehad.
Wil je een wijze raad..........koop een vol-automaat!

the coffeeboy
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 00:23

Re: Ervaringen met Saeco

Berichtdoor the coffeeboy » zo 03 feb 2013, 14:24

Ik zou het apparaat afschrijven. Nu het gerepareerd is voor een prikkie verkopen op Marktplaats en verder niet omkijken of mopperen. Miskoop, eigenlijk ook een betrekkelijk goedkoop ding voor de looks, je hebt er wel een aantal koppen koffie mee gezet, maar als je je echt had verdiept in de vraag "wat is een goeie espressomachine, wat moet die kosten, hoe kan echt lekkere koffie smaken?" dan was je nooit en te nimmer bij deze machine uitgekomen. Je hebt de slechte keuze ook aan jezelf te danken, alle waar naar zijn geld. Verlies nemen, onder leergeld noteren en vrolijk en positief gestemd kijken wat je nu eens gaan aanschaffen.

hier ik zeker niet mee akkoord, "wat is een goeie espressomachine, wat moet die kosten, hoe kan echt lekkere koffie smaken?" dan was je nooit en te nimmer bij deze machine uitgekomen??? wat voor een *knip* mening?! Een toestel dat op de markt komt moet goed zijn!! moest je bij alle producten er zo over denken we zouden nog een beetje in een maatschappij leven.

SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: Ervaringen met Saeco

Berichtdoor SteefM » zo 03 feb 2013, 15:32

Ik begrijp je frustratie als je dit probleem of soortgelijk probleem hebt of hebt gehad, maar maak het niet persoonlijk.


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten