Op zoek naar zetgroep onderdelen

Roland1973
Berichten: 2
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 19:13

Op zoek naar zetgroep onderdelen

Berichtdoor Roland1973 » zo 09 dec 2018, 14:06

Goede dag mede forummers,

Even voorstellen. Ik ben Roland en ben in bezit van een Siemens TK53009/01. Sinds enige tijd wat problemen met deze automaat. Veel water in de lekbak en de bak waar de koffiekoekjes moeten zitten en nu krijg ik ook steeds vaker haagse bakjes.

Ik ben redelijk handig en ben op onderzoek uitgegaan. T drainage ventiel had ik enige tijd geleden al eens vervangen maar bracht geen verbetering. Toen heb ik de rubbers vervangen van de zetgroep, dit bleek in eerste instantie verbetering te brengen maar was helaas van korte duur.

Volgende stap was voor mij om de zetgroep uit elkaar te halen. Dit bleek een goede stap te zijn omdat ik waarschijnlijk t euvel heb gevonden. Nu blijken de veertjes achter de zuiger waar t crema ventiel inzit gebroken te zijn. Dit is voor mij een goede verklaring waarom ik geen mooie koffiekoekjes krijg en t water er langsaf zal lopen ipv erdoor. Nu de prangende vraag, weet iemand waar ik deze veertjes kan kopen, ik heb al vanalles geprobeerd ook internet afgestruind maar niet echt iets kunnenvinden. Zal toch niet zo zijn dat ik om een paar veertjes van een paar euro een nieuwe zetgroep moet kopen. Vind t zelf niet de moeite om hiervoor weer +/-80-90€ voor te betalen. Zo goed vindt ik deze machine nu ook weer niet ;)

Als iemand mij kan helpen, het gaat om perculatiemodule 00647861
Alvast bedankt, gr Roland

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Op zoek naar zetgroep onderdelen

Berichtdoor HanR » zo 09 dec 2018, 21:46


Roland1973
Berichten: 2
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 19:13

Re: Op zoek naar zetgroep onderdelen

Berichtdoor Roland1973 » zo 09 dec 2018, 23:00

Nee helaas, al deze onderdeeltjes heb ik al wel gevonden. Het is niet het veertje van t crema ventiel maar juist die achter de zuiger zitten. Toch alvast bedankt voor t meedenken


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron