Siemens eq 6 drap in afval bakje

Vanzanten
Berichten: 4
Lid geworden op: za 16 feb 2019, 10:02

Siemens eq 6 drap in afval bakje

Berichtdoor Vanzanten » za 16 feb 2019, 10:07

Hallo mede forum leden.

Ik wil me eens gaan verdiepen in de koffie machines. En na wat zoeken op internet kwam ik vaak uit op dit forum,staar mooie informatie op. Dus maar even een account aangemaakt.

Nu ben ik al een paar jaar in het bezig van een eq6 300 serie. Nu vindt ik dat de laaste tijd geen mooie schijfjes meer in de opvangbak terrecht komen maar meer drap. En dat crema laag afneemt.

Hebben jullie enig idee wat ik hier aan kan doen.

Heb al nieuwe rubber en dergelijke in de zetgroep vervangen.

Alvast bedankt.

Groeten henk van zanten

Vanzanten
Berichten: 4
Lid geworden op: za 16 feb 2019, 10:02

Re: Siemens eq 6 drap in afval bakje

Berichtdoor Vanzanten » za 16 feb 2019, 10:11

[
Bijlagen
IMG_20190216_100946.jpg

Wijmaar
Berichten: 365
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 08:06

Re: Siemens eq 6 drap in afval bakje

Berichtdoor Wijmaar » za 16 feb 2019, 13:52

Goedemorgen Henk,

Ik vind de maling zo op het oog aan de grove kant. Ben geen expert op het gebied van volautomaten, maar kan mij niet voorstellen dat je dit tot een nette puck kan persen. Heb je iets aan de maling veranderd?

Vanzanten
Berichten: 4
Lid geworden op: za 16 feb 2019, 10:02

Re: Siemens eq 6 drap in afval bakje

Berichtdoor Vanzanten » za 16 feb 2019, 18:32

Bedankt voor uw reactie.

Ik heb het 1 en ander geprobeerd. Onder het mallen de knop te verzetten ook al draait de knop wel er gebeurt na mijn idee weinig.
Heb hem. Nu ingesteld of de fijne maling en er komt hetzelfde uit.

Wijmaar
Berichten: 365
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 08:06

Re: Siemens eq 6 drap in afval bakje

Berichtdoor Wijmaar » zo 17 feb 2019, 09:53

Bedankt voor uw reactie.

Ik heb het 1 en ander geprobeerd. Onder het mallen de knop te verzetten ook al draait de knop wel er gebeurt na mijn idee weinig.
Heb hem. Nu ingesteld of de fijne maling en er komt hetzelfde uit.
Hoeveel kopjes heb je gezet na het aanpassen van de maling? Ik kan mij van mijn volautomaat herinneren dat het wel 2-3 kopjes kon duren voordat ik verschil merkte.

Misschien is het nog mogelijk om het maakwerk te reinigen? Zit er nog garantie op de machine?

Verder gaat mijn kennis van volautomaten eigenlijk ook niet echt. Er zijn hier wel een paar leden die er meer over kunnen zeggen, misschien dat die nog tips hebben!

Vanzanten
Berichten: 4
Lid geworden op: za 16 feb 2019, 10:02

Re: Siemens eq 6 drap in afval bakje

Berichtdoor Vanzanten » ma 18 feb 2019, 18:43

Bedankt voor je reactie.

Ik heb meerdere malen koffie meezet. En valt ook regelmatig in de melding bonen bijvullen.

Ik heb een nieuwe maalwerk besteld kom morgen binnen

Laat nog even weten hoe het afloopt

Gebruikersavatar
HCB
Berichten: 44
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 01:07

Re: Siemens eq 6 drap in afval bakje

Berichtdoor HCB » ma 18 feb 2019, 22:47

Daar doe je denk ik het beste aan. Met Siemens/Bosch automaten werk ik niet veel, maar het maalwerk heb ik nog wel eens onder handen genomen. Een probleem was stenen tussen de bonen, de molen kon er ernstig door beschadigen. Zit er een nieuwe molen in gebruik dan geen supermarkt koffiebonen. Die bonen zijn een drama: elke week 'ontsteen' ik momenteel 3 tot 5 machines. De aangeboden machines hebben gelukkig molens met slipkoppeling, deze overleven bijna altijd 'n steen (of takje, bout, munt, koperdraad, glas, plastic dop, botjes van dieren). Bij molenproblemen vragen we altijd of de klant het pak bonen wil meebrengen. Niet voor niets blijkt vaak: een 2e steen is regelmatig nog wel te vinden. Het record staat nu op 4 stenen in een halve zak bonen.

Vooral een munt geeft een speciaal effect: een klap, geratel en de munt springt weer omhoog. Snel daarna valt de munt weer tussen de maalstenen, weer een klap en geratel. Dat herhaald zich soms tientallen keren voor de klant bij ons komt. De munt is dan onherkenbaar 'weggehapt' .


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron