Philips EP3551/00

MarioB
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 03 apr 2019, 15:33

Philips EP3551/00

Berichtdoor MarioB » wo 03 apr 2019, 15:41

Hebben jullie ervaring met de Philips vloautomaten. Ik overweeg om de Philips EP3551/00 aan te schaffen, ik lees redelijk positieve reviews erover, maar hoor graag van de echte koffiekenners of zij met de Philips automaten ervaring hebben en wat deze zijn.

Gebruikersavatar
Jura_Impressa
Berichten: 627
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Philips EP3551/00

Berichtdoor Jura_Impressa » za 06 apr 2019, 07:39

Het feit dat het hier angstig stil blijft zegt wellicht iets over de (ontbrekende) ervaringen met toestellen zoals die van Philips door mensen die zich op verschillende niveaus bezig houden met koffie en machines. Peertjes en beeldbuizen, dan kies je Philips. Maar dat is slechts mijn mening.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: Philips EP3551/00

Berichtdoor Barista74 » za 06 apr 2019, 15:47

Mijn ervaring met deze machines is dat als je er een tijdje lekkere koffie mee kan zetten, maar dat ze daarna gaan dichtslibben. Als je netjes en tijdig schoonmaakt is het te doen. Daarnaast is de molen een standaard instelling waarbij de machine op basis van de gemeten druk meer of minder maalt. De molen vult zich op de duur met koffiemaalsel wat je er niet zelf zomaar uit krijgt.

Als je dit echt wilt én lekkere koffie wilt drinken, moet je hem ieder jaar laten servicen.

De machines die hier op het forum worden gekozen zijn losse espressomachines en losse malers die je apart en dagelijks kan instellen en grondig kan schoonmaken. Dit soort volautomaten worden dan ook niet aangeraden voor de perfecte bak.
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

Robvha
Berichten: 29
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 20:23

Re: Philips EP3551/00

Berichtdoor Robvha » ma 29 apr 2019, 16:09

Barista heeft gelijk. De machines van Philips Saeco kennen geen reinigingsprogramma waardoor ze langzaam dicht slippen. Het is niet voldoende om bij een volautomaat heet water door te spoelen bij het in-en-uitschakelen.

Ik heb daar wel de oplossing voor:
- De volledige zetgroep demonteren en ultrasoon reinigen met soda.
- De afsluitringen vervangen.
- De koffie uitloop demonteren en reinigen.

Bovenstaand onderhoud iedere 2~3 jaar herhalen. De machines die ik op bovenstaande manier onderhoud geef gaan wel lang mee. Ieder jaar zoals Barista aan geeft is wat overdreven.

toinyr
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 10:10

Re: Philips EP3551/00

Berichtdoor toinyr » vr 03 mei 2019, 13:54

Dit klinkt allemaal logisch en duidelijk. Maar hoe kan ik de koffieuitloop bij een Philips Saeco demonteren? Ik zie twee schroefjes in de metalen beugel op de uitloop, en als ik die verwijderd heb zie ik geen enkel schroefje meer.
TGoinyr

Robvha
Berichten: 29
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 20:23

Re: Philips EP3551/00

Berichtdoor Robvha » vr 03 mei 2019, 20:57

Dat klopt. Dan ben je er nog niet. De behuizing moet je ook demonteren. Bij het verwijderen van de bovenste kap kom je nog (ik dacht) twee "verborgen" schroeven tegen.


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron