Espresso en cappuccino kopjes

RdW62
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 13 mei 2020, 10:30

Re: Espresso en cappuccino kopjes

Berichtdoor RdW62 » di 09 jun 2020, 19:59

Bijlagen
A7582F9B-7E77-467B-81C0-6D9B75C2DFAE.jpeg
Sanremo YOU, Bentwood V63

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: Espresso en cappuccino kopjes

Berichtdoor Frup » di 09 jun 2020, 23:12

Hier ook d’Ancap cappucino koppen. Deze liggen lekker in de hand en drinken erg prettig. Ze houden de warmte na het voorverwarmen goed vast. Prettig formaat ook.
Voor espresso heb ik al jaren Maastricht kopjes (bij Hanos gehaald). Die zijn mij iets te klein voor een dubbele (of cortado).
Erg inspirerend om te zien wat anderen gebruiken.... Soms wil je wel eens iets anders toch?
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6463
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Espresso en cappuccino kopjes

Berichtdoor cremalover » wo 10 jun 2020, 08:48

Ik haal zealtijd bij de kringloop.D'ancap,Walkuere,Illy ,you name it.
Meestal voor 40 cent in nieuwstaat.Na een jaar breng ik een kartonnen doos terug en koop weer nieuwe.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13339
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Espresso en cappuccino kopjes

Berichtdoor bobbee » wo 10 jun 2020, 09:13

Ik haal zealtijd bij de kringloop.D'ancap,Walkuere,Illy ,you name it.
Meestal voor 40 cent in nieuwstaat.Na een jaar breng ik een kartonnen doos terug en koop weer nieuwe.
Misschien volgende keer aanbieden op het forum Afbeelding tegen verzendkosten, zakje goede koffie etc..! AfbeeldingAfbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

prosier
Berichten: 10
Lid geworden op: do 23 jan 2020, 06:55

Re: Espresso en cappuccino kopjes

Berichtdoor prosier » wo 10 jun 2020, 16:13

Lekker, 40 cent.
Dat Loveramics kost 12-14 euro per setje... Magoed, ik heb 2 of 4 setjes totaal nodig, voor x jaren, dus valt me te doen.

Ik heb ze vandaag binnen, maar de night sky kleur valt me tegen, zit wat groenige kleur in. Is allemaal handmade dus vandaar. Volgende 2 sets de Denim denk ik.

Egg 200ml serie.

Gebruikersavatar
RexManning
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 05 jul 2020, 15:24
Locatie: Haren

Espresso en cappuccino kopjes

Berichtdoor RexManning » wo 29 jul 2020, 14:05

Vergelijkend warenonderzoek van mij, Loveramics vs Acme:

Ik heb whale (donkerblauw) van ACME Cappuccino 190cc en de Loveramics Egg Latte Teal 250ml koppen en schotels.

Voor mij de winnaar: ACME. Beide supermooie koppen hoor, maar de Loveramics hebben mij een te hoekige rand. De ACME koppen hebben hele fijne bolle glooiende randen, wat voor mij prettiger aanvoelt. Ook voelen ze iets zwaarder aan en lijkt de kleuring wat dieper. Nadeeltje van de ACME: geen idee waarom, maar ze wiebelen op mijn koppenwarmer, dus zijn niet helemaal recht. Wellicht is dat een bijkomstigheid van de fijne ronde randen?

Update 13/8:
Voor mij is het duidelijk, Acme wint bij mij, de afgeronde rand voelt fijner aan.

Hieronder wat foto’s van Cappu (Acme) vs Latte (Loveramics) koppen, uiteraard staan ze normaal niet met schotel op de machine ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door RexManning op wo 29 jul 2020, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
| ECM Synchronika | Kwast | Water | Rennie | Harkje | Niche Zero|

paplippelinneke
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 24 jul 2020, 14:27

Re: Espresso en cappuccino kopjes

Berichtdoor paplippelinneke » do 30 jul 2020, 08:46

Ik drink momenteel uit deze kopjes, als je bent opgegroeid in de jaren tachtig negentig dan ken je deze nog wel welke je kon sparen bij de appiehappie. Dat schuine randje sipt/sleurpt lekker weg en het is jeugdsentiment. Het is trouwens goed porselein van de firma Eschenbach, vaatwasser en magnetronproof.

Afbeelding
Fiorenzato F5 (2010), LaCafetiere & Dulonghi Cafe Tosca wegwerp espressomachine

Gebruikersavatar
Vincenzio
Berichten: 10
Lid geworden op: za 27 feb 2021, 19:57
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Re: Espresso en cappuccino kopjes

Berichtdoor Vincenzio » vr 14 mei 2021, 15:10

Vergelijkend warenonderzoek van mij, Loveramics vs Acme:

Ik heb whale (donkerblauw) van ACME Cappuccino 190cc en de Loveramics Egg Latte Teal 250ml koppen en schotels.

Voor mij de winnaar: ACME. Beide supermooie koppen hoor, maar de Loveramics hebben mij een te hoekige rand. De ACME koppen hebben hele fijne bolle glooiende randen, wat voor mij prettiger aanvoelt. Ook voelen ze iets zwaarder aan en lijkt de kleuring wat dieper. Nadeeltje van de ACME: geen idee waarom, maar ze wiebelen op mijn koppenwarmer, dus zijn niet helemaal recht. Wellicht is dat een bijkomstigheid van de fijne ronde randen?

Update 13/8:
Voor mij is het duidelijk, Acme wint bij mij, de afgeronde rand voelt fijner aan.

Hieronder wat foto’s van Cappu (Acme) vs Latte (Loveramics) koppen, uiteraard staan ze normaal niet met schotel op de machine ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Goede foto’s. Prachtige kopjes! Waar heb je deze gekocht. Ik wil ook een van deze twee aanschaffen maar vind alleen een groothandel en een wat vage barista servies website. Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Vincenzio
Berichten: 10
Lid geworden op: za 27 feb 2021, 19:57
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Re: Espresso en cappuccino kopjes

Berichtdoor Vincenzio » za 15 mei 2021, 08:23

De Loveramics heb ik gevonden bij Van Pommeren. Acme kan ik nergens vinden.

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 887
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Espresso en cappuccino kopjes

Berichtdoor Ypuh » di 18 mei 2021, 21:04

Ik heb van de week een set Acme espresso en cappuccino kopjes mogen ontvangen van https://www.baristaservies.nl/

Heerlijk zware kopjes die lekker drinken. Je kunt de kopjes en schoteltjes hier apart en relatief voordelig aanschaffen, maar wel alleen per 6.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.


Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten