Walküre kopjes

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14927
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Walküre kopjes

Berichtdoor fransg » di 02 mar 2021, 16:50

Mijn Walküre kopje (https://teapottery.nl/Walkure-Rossi) is binnen, mooi, helaas is schotel gehavend door de post gekomen maar de kop is perfect en een nieuwe schotel komt al aanvliegen.
Laatst gewijzigd door fransg op wo 03 mar 2021, 16:31, 2 keer totaal gewijzigd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14927
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Walküre kopjes

Berichtdoor fransg » di 02 mar 2021, 17:30

PS men stuurt onmiddellijk een steviger verpakte schotel na, dat is super service.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

De B. Cormorant
Berichten: 540
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Walküre kopjes

Berichtdoor De B. Cormorant » di 02 mar 2021, 18:20

Mooi zo, als je een betrouwbare webshop wil zijn is dat de enige aanpak

BucharestBlues
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 08 mei 2020, 16:57

Re: Walküre kopjes

Berichtdoor BucharestBlues » di 02 mar 2021, 18:50

Hier ook goede ervaring met teapottery klantenservice.

Nelus
Berichten: 673
Lid geworden op: za 09 dec 2017, 22:10
Locatie: NH

Re: Walküre kopjes

Berichtdoor Nelus » wo 03 mar 2021, 01:57

Mooi hoor , maar wat is er nu zo speciaal aan deze Walkure met dit design?

Stijlvol, absoluut maar vertel eens..
Faema Lambro - Mazzer Major E

De B. Cormorant
Berichten: 540
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Walküre kopjes

Berichtdoor De B. Cormorant » wo 03 mar 2021, 07:40

Bedoel je waarom die hogere prijs?
Ik bestel al een 15 jaar bedrukte koffiekoppen voor mijn bedrijf, klein extra taakje voor een paar keer per jaar, zeker niet belangrijk onderdeel van mijn job. Hier enkele redenen voor prijsverschillen.

-porselein of gewoon keramiek en de kwaliteit vh porselein. Eigenschappen porselein zie internet maar oa heel slechte warmtegeleiding, dus langer warm
-gemaakt in West Europa, Oostblok of China
-design en hoe moeilijk te maken en hoe moeilijk is de mal te maken. Hoeveel mailen moet je maken voor je productieproces vs de afnames
-origineel design of licht getweakt design (veel minder ontwikkelingskosten)
-aantallen
-stockagekosten voor de distributeur. De fabriek maakt afh vh cataloog en verkochte aantallen een model maar een aantal keer per jaar. Als je een klant hebt die bvb 5000 sets per jaar wil maar op verschillende momenten geleverd wil en betaald bij afroep. Jij als gewone distributeur kan niet bij de fabriek stock laten reserveren. Je moet bestellen en direct betalen volgens je betalingsvoorwaarden. En meestal heb je er zo een hele seriedus groter magazijn, hogere rekken,.... Gevolg hogere kosten voor jou als distributeur en bijgevolg een hogere eindprijs.
-uitval bij bedrukking, niet alleen door handling uitpakkrn , inpakken maar oil door verhitting van het glazuur en Dr paaltsing van de bedrukking. Is een sport transfer die men er op legt. Men poet opletten met de rondingen van kop en schotel, het is geen echt plat vlak. Als hier de transfer niet goed ligt en de cirkels niet in het midden is het pech en een ander. Contractueel is er een verschil mogelijk door uitval van x% dat de leverancier mag aanrekenen.

Naar mijn mening zijn er veel betere zakenmodellen waar je kan mee beginnen. Ik heb al een aantal keer moeten wisselen van leveranciers en zij van fabrieken omdat dat model niet meer gemaakt wordt. Was denk ik ook het geval voor Walkure op een bepaald moment, zaten die niet eerder in de problemen en zijn die niet overgenomen?

Het zullen maar stapelbare kopjes zijn en door het nieuwe model zijn die niet meer 100% stapelbaar, joepie (niet) volledige switch, hoger kosten. Je kan het ook niet maken dat als je in een redelijk deftig café zit en bvb 2 koffies zou krijgen in een deftig niet stapelbaar kopje maar 2 andere modellen. Soit, hier nu niet van toepassing.

Als uitsmijter: wat is duur? Wat is je iets waard? https://www.pietstockmans.com/nl/shop/d ... coffee-tea
Mijn moeder heeft een klein beetje gerief van hem. Heel dun, heeft duidelijk iets maar of je dat wil betalen is persoonlijk. Mocht je ooit nabij Genk zijn de moeite om eens te bezoeken.

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Walküre kopjes

Berichtdoor Keyser » wo 03 mar 2021, 07:41

Nou.... Je zal het niet geloven.... Maar wanneer je deze kopjes gebruikt, kan je weer lekkere koffie zetten met oude bonen uit de supermarkt. Heeft iets te maken met de vormgeving. Wanneer je lang genoeg naar die strepen kijkt veranderen je hersenen de werking van de smaakpapillen. Toen ik naar de foto van Frans keek en zag dat er een stukje van de schotel ontbrak, stopte deze betovering direct!🥸

Echte antwoord: sommigen vinden ze gewoon mooi.. Het is een gewoon kopje met schotel. Kon ook een willekeurig ander kopje zijn.

De B. Cormorant
Berichten: 540
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Walküre kopjes

Berichtdoor De B. Cormorant » wo 03 mar 2021, 08:39

Ik heb snel eens gekeken en de volumekorting bij mijn leverancier is 12% voor een bepaald tasje. . Tussen 1000 en 5000 sets. Die laatste is met deelafroep binnen het jaar

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 509
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Walküre kopjes

Berichtdoor Tekork » wo 03 mar 2021, 08:45

Ik heb er een aantal overgenomen van Bert619 en het porselein is serieus dikwandig en houdt goed de warmte vast. Ancap of Loveramics is er niks bij.

Afbeelding
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14927
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Walküre kopjes

Berichtdoor fransg » wo 03 mar 2021, 08:49

Bedoel je waarom die hogere prijs?
Ik bestel al een 15 jaar bedrukte koffiekoppen voor mijn bedrijf, klein extra taakje voor een paar keer per jaar, zeker niet belangrijk onderdeel van mijn job. Hier enkele redenen voor prijsverschillen.
[...]
Dank voor de uitgebreide uiteenzetting!

Mooi spul ook van Stockmans in Genk. Ik zie er geen espresso kopje bij anders zou ik in de verleiding komen...
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EwaldK en 8 gasten

cron