Bonen van zak naar doseercup.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15190
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Bonen van zak naar doseercup.

Berichtdoor fransg » di 19 apr 2022, 19:50

Ja best een groot ding! Zou je een kabouter in huis hebben dan kan die er staand in plassen.

Misschien kun je er espresso in zetten en er dan een cappuccino van maken, het zo met de tuit in de mond gieten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5653
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Bonen van zak naar doseercup.

Berichtdoor gilleko B. » di 19 apr 2022, 20:24

Ik had er ook nog geen foto bij gedaan, nu maar wel dus.
Btw, de kat is een Maine Coon kater van 11kg, dus het bakje is niet klein, de katten kop is erg groot Afbeelding
Main coons prachtkatten, megagroot kunnen ze worden en soms zie je foto's van Main Coons met bijna menselijk gezichten. Ik heb zelf 2 rexjes, in Utrecht overigens zit een mooie dame die fokt beide rassen.

Afbeelding


Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5653
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Bonen van zak naar doseercup.

Berichtdoor gilleko B. » di 19 apr 2022, 20:28

Ja best een groot ding! Zou je een kabouter in huis hebben dan kan die er staand in plassen.

Misschien kun je er espresso in zetten en er dan een cappuccino van maken, het zo met de tuit in de mond gieten.
Ja! De manier van drinken van de oude Romeinen, en erna natuurlijk je handen afvegen aan het haar van daartoe bestemde slavinnen. Bobbee hoeft niet op Aliexpress te kijken of je die laatste daar kan vinden, maar ik twijfel er niet aan dat hij ze zal vinden.



Afbeelding



Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13297
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Bonen van zak naar doseercup.

Berichtdoor bobbee » wo 20 apr 2022, 00:04



‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Bonen van zak naar doseercup.

Berichtdoor RoosW » wo 20 apr 2022, 08:36

Vanochtend mijn wekelijkse 'vul de potjes' routine, blijkt dat als ik hem vol stort, er 5 potjes van 18gr uit de Loveramics schuit gaan, praktisch! Ik heb mijn bonen in 4 rijen van 5 potjes staan (genummerd) om 4 bonen 'on pull' te hebben staan. dit vult echt als een speer zo, helemaal tevreden.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13297
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Bonen van zak naar doseercup.

Berichtdoor bobbee » wo 20 apr 2022, 10:30

De ene boon weegt alleen niet hetzelfde als de ander. Maar fijn dat het nu zo uitkomt.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Bonen van zak naar doseercup.

Berichtdoor RoosW » wo 20 apr 2022, 11:29

De ene boon weegt alleen niet hetzelfde als de ander. Maar fijn dat het nu zo uitkomt.
Ik weet het, de ene keer is 18gr het potje tot aan de rand toe vol (1x met Giraffe bonen) de meeste keren iets onder de rand, en heel af en toe een heel stuk lager, dus qua volume (en dus ook gewicht schat ik) is er dus een behoorlijk verschil per boon/regio/brander.
Ik neem aan, hoe donkerder gebrand hoe lichter qua gewicht en ik vermoed ook minder volume?


Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten