Weber unibasket

tohenk2
Berichten: 244
Lid geworden op: do 30 jul 2015, 21:10

Weber unibasket

Berichtdoor tohenk2 » ma 19 dec 2022, 20:57

Na de Wafo nu een Weber Workshop unifilter filterbakje. Buigt niet door, 1,2mm dik. Dat zou minder breuk en channeling tot gevolg hebben. Tja.

Als ik me dat filmpje van Frans voor de geest haal zet de puck trouwens pas uit nadat de druk er af gaat?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15185
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Weber unibasket

Berichtdoor fransg » ma 19 dec 2022, 21:39

Ik heb geen last van breuk en kanalisering

Terwijl ik geeneens een van de nieuwste vindingen heb 😊
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5653
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Weber unibasket

Berichtdoor gilleko B. » do 12 jan 2023, 13:51

Is dat zo, door vocht zet de puck uit, met druk wordt het water erdoorheen geperst, wordt tijdens dat proces de uitzetting van de puck geheel tegen gegaan?




Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5653
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Weber unibasket

Berichtdoor gilleko B. » do 12 jan 2023, 14:02

We hebben het hier vaak over marginale verbeteringen of soms ook niet. Die weber portafilter of WAFO mandjes, dat is erg veel geld voor weinig verbetering tov een IMS of VST mandje. Maar leuk hebbedingetje als je je geld toch uit moet geven en je weet niet waaraan en je nog kan je nog herinneren dat je een duur espressomachine hebt staan.





Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15185
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Weber unibasket

Berichtdoor fransg » do 12 jan 2023, 14:03

Is dat zo, door vocht zet de puck uit, met druk wordt het water erdoorheen geperst, wordt tijdens dat proces de uitzetting van de puck geheel tegen gegaan?
https://www.youtube.com/@palefire/searc ... ransparent
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3281
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Weber unibasket

Berichtdoor Pti » do 12 jan 2023, 18:50

Acht jaar geleden alweer!

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13297
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Weber unibasket

Berichtdoor bobbee » do 12 jan 2023, 21:04

Is dat zo, door vocht zet de puck uit, met druk wordt het water erdoorheen geperst, wordt tijdens dat proces de uitzetting van de puck geheel tegen gegaan?
https://www.youtube.com/@palefire/searc ... ransparent
De link gaat naar jouw YouTube kanaal. Klopt dat of moest hij naar een filmpje gaan?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15185
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Weber unibasket

Berichtdoor fransg » do 12 jan 2023, 21:18

Is dat zo, door vocht zet de puck uit, met druk wordt het water erdoorheen geperst, wordt tijdens dat proces de uitzetting van de puck geheel tegen gegaan?
https://www.youtube.com/@palefire/searc ... ransparent
De link gaat naar jouw YouTube kanaal. Klopt dat of moest hij naar een filmpje gaan?
de link leidt naar een aantal van mijn clips met 'transparent' erin, dat omvat de video's met transparant portafiltervw aarin je kunt zie hoe de puck zich gedraagt onder druk.

krijg je die lijst niet te zien?

als die lijst is uitgeput staan daaronder weer andere clips maar die vallen buiten de 'transparent' opzoek
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13297
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Weber unibasket

Berichtdoor bobbee » do 12 jan 2023, 22:23

Nee, ik krijg alleen zweefvliegen filmpjes te zien. Maar het is nu duidelijk dus prima. De filmpjes die je bedoelt ken ik natuurlijk
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5653
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Weber unibasket

Berichtdoor gilleko B. » do 12 jan 2023, 22:40

Ik had het filmpje al eens in verleden angeschaut, en nu weer, die uitvinding van meneer Tije wiens idee later is gejat volgens mij. Eigenlijk ben ik via kostverlorenvaart en youtube/video op koffiepraat terecht gekomen. Ik zie de puck niet uitzetten tijdens de extractie, maar het zijn vele extracties na elkaar. Het uitzetten van de puck daarna zie ik denk ik een beetje.

Bij de LMLM staat de schroef er duidelijk in!!






Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten