H2O melding Acaia Lunar

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

H2O melding Acaia Lunar

Berichtdoor gilleko B. » di 30 jan 2024, 09:24

Ja, zonder dat ik water zag had ik last van H2O meldingen op mijn Lunar. Zag geen druppels op het schaaltje, had al de schaal vernieuwd met de kunststof onderkant waardoor druppels water moeilijk kunnen binnenkomen. Opengemaakt maar binnenzijde vanuit het oog bezien droog. Maar vaak na stoom vanuit de machine is er volgens mij in een wat koudere keuken condensatie opgetreden. Op de site van Acaia gekeken, interessant filmpje door een Aziatisch uitziende medeoprichter die alles duidelijke uitlegde. Maar de ruimte waarbinnen hij dat deed, en de meneer die erbij was kwam mij verrassend bekend voor. Volgens mij ergens in AmsterdamAfbeelding.

https://help.acaia.co/hc/en-us/articles ... t-can-I-do


Afbeelding




Laatst gewijzigd door gilleko B. op di 30 jan 2024, 09:24, 3 keer totaal gewijzigd.

manduca
Berichten: 902
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: H2O melding Acaia Lunar

Berichtdoor manduca » di 30 jan 2024, 09:43

Machine komt me ook bekend voor.... Geloof dat ik hem net nog in mijn keuken zag.... :D
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: H2O melding Acaia Lunar

Berichtdoor bobbee » di 30 jan 2024, 11:05

Ja, zonder dat ik water zag had ik last van H2O meldingen op mijn Lunar. Zag geen druppels op het schaaltje, had al de schaal vernieuwd met de kunststof onderkant waardoor druppels water moeilijk kunnen binnenkomen. Opengemaakt maar binnenzijde vanuit het oog bezien droog. Maar vaak na stoom vanuit de machine is er volgens mij in een wat koudere keuken condensatie opgetreden. Op de site van Acaia gekeken, interessant filmpje door een Aziatisch uitziende medeoprichter die alles duidelijke uitlegde. Maar de ruimte waarbinnen hij dat deed, en de meneer die erbij was kwam mij verrassend bekend voor. Volgens mij ergens in AmsterdamAfbeelding.

https://help.acaia.co/hc/en-us/articles ... t-can-I-do


Afbeelding
Die melding is nu wel weg? Dit kan namelijk ook komen door een defecte batterij. Een nieuwe erin zetten is een peulenschil,dus mocht dat nodig zijn.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: H2O melding Acaia Lunar

Berichtdoor gilleko B. » di 30 jan 2024, 13:07

Ja, zonder dat ik water zag had ik last van H2O meldingen op mijn Lunar. Zag geen druppels op het schaaltje, had al de schaal vernieuwd met de kunststof onderkant waardoor druppels water moeilijk kunnen binnenkomen. Opengemaakt maar binnenzijde vanuit het oog bezien droog. Maar vaak na stoom vanuit de machine is er volgens mij in een wat koudere keuken condensatie opgetreden. Op de site van Acaia gekeken, interessant filmpje door een Aziatisch uitziende medeoprichter die alles duidelijke uitlegde. Maar de ruimte waarbinnen hij dat deed, en de meneer die erbij was kwam mij verrassend bekend voor. Volgens mij ergens in AmsterdamAfbeelding.

https://help.acaia.co/hc/en-us/articles ... t-can-I-do


Afbeelding
Die melding is nu wel weg? Dit kan namelijk ook komen door een defecte batterij. Een nieuwe erin zetten is een peulenschil,dus mocht dat nodig zijn.
Ja de batterij vervangen is een peulenschil, na zoveel jaar misschien wel een verstandige zet. Heb vooralsnog geen last van H2O melding meer.

Afbeelding


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: H2O melding Acaia Lunar

Berichtdoor bobbee » di 30 jan 2024, 13:12

Nou ja, als het goed werkt zou ik hem niet vervangen...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: H2O melding Acaia Lunar

Berichtdoor gilleko B. » di 30 jan 2024, 17:51

Nou ja, als het goed werkt zou ik hem niet vervangen...
Okay natuurlijk, gekke is jaren lang in de keuken, en de laatste week ineens die melding, maar ik zie het nog eventjes aan.

Afbeelding


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

Berichtdoor bobbee » di 30 jan 2024, 17:53

Nou ja, als het goed werkt zou ik hem niet vervangen...
Okay natuurlijk, gekke is jaren lang in de keuken, en de laatste week ineens die melding, maar ik zie het nog eventjes aan.

Afbeelding
Ik heb dat ook gehad. Kwam steeds vaker. Maar ook ging de batterij steeds sneller leeg, heb toen de batterij vervangen en alles sindsdien verdwenen. Accu gekocht bij dutch barista a 12 of 13 euro. Soms zijn reparaties lekker goedkoop! Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

Berichtdoor gilleko B. » di 30 jan 2024, 18:08

Nou ja, als het goed werkt zou ik hem niet vervangen...
Okay natuurlijk, gekke is jaren lang in de keuken, en de laatste week ineens die melding, maar ik zie het nog eventjes aan.

Afbeelding
Ik heb dat ook gehad. Kwam steeds vaker. Maar ook ging de batterij steeds sneller leeg, heb toen de batterij vervangen en alles sindsdien verdwenen. Accu gekocht bij dutch barista a 12 of 13 euro. Soms zijn reparaties lekker goedkoop! Afbeelding
Fijn dat je dit post. Causaal verband dus tussen H20 en kwaliteit batterij. Ik zat zelf al te zelfdokterend te verklaren dat het wellicht condens was, maar ja, dat zou er voorheen ook al zijn geweest. Goed om te lezen, en ook voor andere koffiepraters die ooit tegen dit probleem aanlopen. DankAfbeelding

Afbeelding


Erik82
Berichten: 2896
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: H2O melding Acaia Lunar

Berichtdoor Erik82 » za 17 feb 2024, 18:06

Dat is de accu. Zelf ook gehad en de melding wordt alleen maar erger. Weegschaal valt ook uit als je de 15% low batt melding krijgt in plaats van dat deze nog even mee kan. Heel irritant midden in een V60.

Batterij vervangen en alles werkt weer perfect. Dat is 100% zeker je probleem. Je kan nog wachten maar als de batterij het zo echt gaat begeven ben je wellicht ruim €300 kwijt voor een nieuwe in plaats van een paar tientjes.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: H2O melding Acaia Lunar

Berichtdoor gilleko B. » za 17 feb 2024, 20:07

Dat is de accu. Zelf ook gehad en de melding wordt alleen maar erger. Weegschaal valt ook uit als je de 15% low batt melding krijgt in plaats van dat deze nog even mee kan. Heel irritant midden in een V60.

Batterij vervangen en alles werkt weer perfect. Dat is 100% zeker je probleem. Je kan nog wachten maar als de batterij het zo echt gaat begeven ben je wellicht ruim €300 kwijt voor een nieuwe in plaats van een paar tientjes.
Thx de batterij was inmiddels vervangen!

Afbeelding




Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron