Overzichts tabel filter afmetingen

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Overzichts tabel filter afmetingen

Berichtdoor Marcje » vr 18 jan 2019, 23:41

Ik heb nu volgens mij ook een EPHQ14 voor de Strega (betrokken via Peter de Goede toen hij de hulpveer verwijderde) en en doseer iets van 18gram.
Heb ook een 17gr VST (Strada) bakje liggen en laatst een smaaktestje gedaan. Was geen wereld van verschil, maar vond het VST bakje iets 'scherper'.

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen die 2?
Is de VST meer geschikt voor lichtere brandingen? (die ik overigens niet drink).
dus...

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Overzichts tabel filter afmetingen

Berichtdoor Pti » za 19 jan 2019, 10:48

Peter is erg gecharmeerd van de standaard De Vecchi Giuseppe bakjes voor bij de strega.
Ik heb aan Wijmaar van ons forum een EPHQ 14 uitgeleend en een DVG14 meegegeven, ben benieuwd welke hem het beste bevalt op de standaard strega.

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Overzichts tabel filter afmetingen

Berichtdoor HanR » za 19 jan 2019, 12:26

Toeval bestaat niet!
Ik neem aan dat je de de 14 gram "microholes" bakjes bedoelt. Bijkomend voordeel is dat ze geen €20,- /stuk kosten.

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Overzichts tabel filter afmetingen

Berichtdoor Pti » za 19 jan 2019, 14:18

Precies, dat zijn prachtige filterbakjes voor heel weinig geld!

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Overzichts tabel filter afmetingen

Berichtdoor Erik82 » za 19 jan 2019, 14:24

Voor de Strega moet je inderdaad bakjes hebben met kleinere gaatjes en meer tegendruk om het goed te laten werken. Jim Schulman had het toen over een microhole basket maar die had ik destijds besteld en had geen microholes meer en werkte averechts. Het Reneka Microsieve filterbakje werkt ook heel goed met de Strega maar is vrij prijzig.

Als Hanr nu echt bakjes met microholes heeft dan is dat we leen uitkomst voor Strega gebruikers.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Wijmaar
Berichten: 365
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 08:06

Re: Overzichts tabel filter afmetingen

Berichtdoor Wijmaar » zo 20 jan 2019, 20:33

Peter is erg gecharmeerd van de standaard De Vecchi Giuseppe bakjes voor bij de strega.
Ik heb aan Wijmaar van ons forum een EPHQ 14 uitgeleend en een DVG14 meegegeven, ben benieuwd welke hem het beste bevalt op de standaard strega.
Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik tot nu toe geen vergelijkend warenonderzoek gedaan heb, en tot nu toe alleen de EPHQ heb gebruikt Afbeelding. Ik zal de komende dagen de andere eens gaan proberen!


Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron