Rancilio Silvia warmt niet meer op

FJP84
Berichten: 144
Lid geworden op: ma 28 sep 2015, 22:29

Rancilio Silvia warmt niet meer op

Berichtdoor FJP84 » di 31 jul 2018, 22:43

Hoi allemaal,

Sinds vandaag lijkt het erop dat mijn Rancilio Silvia v3 deels de geest heeft gegeven. De boiler lijkt niet meer aan te slaan.

Op dit moment zit er nog een Mecoffee PID in maar de heeft steeds meer kuren. Laatst schoot de temperatuur bij stomen opeens door naar +170c.

Ik ga er nu van uit dat mijn huidige problemen ook in de PID zit. Hij meet steeds 23c (kamer temperatuur) maar de boiler slaat dus niet aan.

De eerste stap die ik ga uitvoeren is het verwijderen van de PID (krijg ook geen reactie meer van support) en het terugbrengen van de originele staat van de Silvia. Hopen dat het dan weer werkt.

Iemand nog tips voor analyse/oplossing?

Alvast bedankt!

Grt,
Frans

Sent from my Redmi 5 Plus using Tapatalk


FJP84
Berichten: 144
Lid geworden op: ma 28 sep 2015, 22:29

Re: Rancilio Silvia warmt niet meer op

Berichtdoor FJP84 » do 02 aug 2018, 22:32

Het lijkt erop dat de maximaal thermostaat het begeven heeft. Het top kapje met de rode knop viel er haast direct vanaf.

meCoffee is verwijderd, de originele brew thermostaat zit weer op zijn plek en morgen vervang ik de maximaal thermostaat.

Fingers crossed!

Sent from my Redmi 5 Plus using Tapatalk


FJP84
Berichten: 144
Lid geworden op: ma 28 sep 2015, 22:29

Re: Rancilio Silvia warmt niet meer op

Berichtdoor FJP84 » wo 08 aug 2018, 14:03

Met een nieuwe max thermostaat is alles weer operationeel. Nu kijken naar een nieuwe pidkit.

Sent from my Redmi 5 Plus using Tapatalk


dingman
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 10 aug 2018, 23:10

Re: Rancilio Silvia warmt niet meer op

Berichtdoor dingman » vr 10 aug 2018, 23:13

meCoffee is verwijderd, de originele brew thermostaat zit weer op zijn plek en morgen vervang ik de maximaal thermostaat.
Denk je dat de meCoffee echt kapot is of dat het een samenloop van omstandigheden was? Ik ben op zoek naar zo'n ding maar omdat de persoon achter mecoffee.nl niet echt responsief is zou ik het liefst eerst even pootjebaden met een oud exemplaar ipv meteen 130 euro stuk te slaan met onzekere levertijd.

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Rancilio Silvia warmt niet meer op

Berichtdoor Marcje » za 11 aug 2018, 08:19


Denk je dat de meCoffee echt kapot is of dat het een samenloop van omstandigheden was? Ik ben op zoek naar zo'n ding maar omdat de persoon achter mecoffee.nl niet echt responsief is zou ik het liefst eerst even pootjebaden met een oud exemplaar ipv meteen 130 euro stuk te slaan met onzekere levertijd.
Ik had een vergelijkbare ervaring. Ik had wat vragen gesteld via de site en kreeg geen enkel antwoord. Toen toch maar de stoute schoenen aangetrokken en er eentje besteld en die lag toen meteen in de bus (!). Allemaal niet zo handig van ze, maar ben wel erg tevreden over het apparaatje zelf.

Ik weet niet waar je woont, maar als dat in de buurt van Eindhoven is mag je wel even spelen met m'n Rancilio (met mecoffee). Die is voor op vakantie en staat nu toch niks te doen.
dus...

FJP84
Berichten: 144
Lid geworden op: ma 28 sep 2015, 22:29

Re: Rancilio Silvia warmt niet meer op

Berichtdoor FJP84 » zo 12 aug 2018, 23:16



Denk je dat de meCoffee echt kapot is of dat het een samenloop van omstandigheden was? Ik ben op zoek naar zo'n ding maar omdat de persoon achter mecoffee.nl niet echt responsief is zou ik het liefst eerst even pootjebaden met een oud exemplaar ipv meteen 130 euro stuk te slaan met onzekere levertijd.
Ik denk dat de meCoffee zelf nog wel werkt en dat het een termostaat issue is. Alleen is het nu dus lastig om een andere thermostaat te krijgen. Het zou mijn derde exemplaar zijn.. Ik had het probleem ook alleen bij het stomen.

Ik wil de mecoffee voorlopig nog achter de hand houden. Ik ben nu aan het kijken of ik een DIY external PID mod aandurf. Ergens lijkt me een PID zonder smartphone wel handig.

Aangezien ik het temperatuur surfen maar niks vind ga ik de meCoffee een dezer dagen terugplaatsen zonder de functies stoomtemperatuur en drukregeling. Eens kijken hoe dat gaat.

Sent from my Redmi 5 Plus using Tapatalk


FJP84
Berichten: 144
Lid geworden op: ma 28 sep 2015, 22:29

Re: Rancilio Silvia warmt niet meer op

Berichtdoor FJP84 » zo 12 aug 2018, 23:23


Ik had een vergelijkbare ervaring. Ik had wat vragen gesteld via de site en kreeg geen enkel antwoord. Toen toch maar de stoute schoenen aangetrokken en er eentje besteld en die lag toen meteen in de bus (!).
Wanneer heb je de bestelling geplaatst als ik vragen mag? Misschien dat ik voor 10 EUR, gewoon een nieuw Kabelsets bestel. Daar zit ook nieuwe sensor bij. Probleem is dat ik de eerste generatie Mecoffee heb en niet weet of de sensor compatibel is.



Sent from my Redmi 5 Plus using Tapatalk



HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Rancilio Silvia warmt niet meer op

Berichtdoor HanR » ma 13 aug 2018, 06:49

Gezien de prijs is het 100% zeker een K-type thermokoppel.
Gaat zeker goedkomen.

FJP84
Berichten: 144
Lid geworden op: ma 28 sep 2015, 22:29

Re: Rancilio Silvia warmt niet meer op

Berichtdoor FJP84 » di 21 aug 2018, 11:11


Ik ben op zoek naar zo'n ding maar omdat de persoon achter mecoffee.nl niet echt responsief is zou ik het liefst eerst even pootjebaden met een oud exemplaar ipv meteen 130 euro stuk te slaan met onzekere levertijd.
Ik ben van gedachten veranderd en heb je een PB gestuurd.



Sent from my Redmi 5 Plus using Tapatalk



Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

cron