Startende hobby barista opzoek naar een espressomachine!

Welke fabrikant zal u aanraden?

Expobar
1
13%
Vibiemme
3
38%
Bezzera
2
25%
Rocket
1
13%
ECM
1
13%
 
Totaal aantal stemmen: 8
Robinschotanus
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 12 mei 2019, 17:27

Startende hobby barista opzoek naar een espressomachine!

Berichtdoor Robinschotanus » zo 12 mei 2019, 18:00

Beste mede-koffiefanaten,

Ik ben een 17-jarige student met de barista hobby die vele hier ook zullen hebben. Een periode terug ben ik begonnen met het maken van cappuccino's doormiddel van Senseo te combineren met magnetronopgewarmde, opgeschuimde melk. (Ik weet het. Vloeken in de kerk wat ik hier doe, maargoed ;) ). Al een langere tijd ben ik mij steeds meer aan het inlezen in de wereld van dergelijke koffiesoorten. Espresso's, cappuccino's, Lungo's, americano's, etc. Ik zal graag mijn hobby willen ontwikkelen en vind dat het nu wel eens tijd wordt voor een "echte" degelijke espressomachine.

Ik begon afgelopen week met mijn 'mini-onderzoek' en kwam de Solis machines tegen. Al snel merkte ik dat de thuisbarista's online niet zo weg waren van deze apparaten. Pas paar dagen later was ik meer op de hoogte van de 'echte' degelijke machines. Ik kwam merken als: Expobar, Vibiemme, Bezzera en Rocket tegen. Even tussendoor, wat een prachtmachines!

Op dit moment ben ik druk bezig met mijn onderzoekje voort te zetten en de machines tegen elkaar af te strepen. Lastig! Vandaar deze thread. Welke fabrikant raden jullie aan en waarom? Mijn budget ligt rond de 1200/1400 euro. De machine die mij op dit moment het meest aanspreekt is de Expobar Brewtus 4.

Gebruikersavatar
seels
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 24 aug 2011, 20:20
Locatie: Turnhout

Re: Startende hobby barista opzoek naar een espressomachine!

Berichtdoor seels » zo 12 mei 2019, 18:46