Profitec Pro600 of Rocket Mozzafiato Evoluzione R?

Gebruikersavatar
Powerreserve
Berichten: 171
Lid geworden op: za 08 jun 2019, 12:55

Profitec Pro600 of Rocket Mozzafiato Evoluzione R?

Berichtdoor Powerreserve » ma 10 jun 2019, 01:05

Beste forumleden,

Na heel wat machines op een rijtje te hebben gezet kom ik op deze 2 merken/modellen uit. De Profitec Pro 600 (DB) lijkt me qua bouwkwaliteit superieur maar heeft een vibratiepomp en de Rocket Mozzafiato Evoluzione R is voorzien van een rotatiepomp. Beide zijn voorzien van een reservoir zodat ik ze niet rechtstreeks op de waterkraan hoef aan te sluiten.

Als alternatief kijk ik naar de Expobar B4.

Welke zouden jullie kiezen als je een budget hebt van de 1e twee machines en waarom?

Ik zal meestal espresso maken en voor visite meer met melk werken. Vandaar de dubbele boilers. De maler wordt waarschijnlijk een Quamar M80e.

Alvast bedankt voor jullie feedback.




Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Life is too short for mediocre coffee

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Profitec Pro600 of Rocket Mozzafiato Evoluzione R?

Berichtdoor cremalover » ma 10 jun 2019, 11:06

Echt slechte merken zijn er niet volgens mij.
Verschillen in e61 zijn warmtewisselaar vs dubbele boiler.Daar is heel veel over te lezen hier.
Vibratie vs rotatie.Behalve dat de vibratie wat meer geluid maakt werkt dat allebei goed.Een Ulka vibratiepompje kun je mooi dempen.Staat ook veel over te lezen hier.
Verder heeft alles zijn prijs.

Wat beter is zul je zelf moeten beslissen.
Veel lezen is mijn tip.

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Profitec Pro600 of Rocket Mozzafiato Evoluzione R?

Berichtdoor Pti » ma 10 jun 2019, 11:25

Bij dat soort A-merken gaat het vooral om wat je zelf mooi vindt. Een bibberpomp heeft meer herrie maar wel een zachtere pre-infusie/drukopbouw.

Gebruikersavatar
Powerreserve
Berichten: 171
Lid geworden op: za 08 jun 2019, 12:55

Re: Profitec Pro600 of Rocket Mozzafiato Evoluzione R?

Berichtdoor Powerreserve » di 11 jun 2019, 23:31

Bedankt voor de reakties Cremalover en Pti
Life is too short for mediocre coffee

Gebruikersavatar
Powerreserve
Berichten: 171
Lid geworden op: za 08 jun 2019, 12:55

Re: Profitec Pro600 of Rocket Mozzafiato Evoluzione R?

Berichtdoor Powerreserve » za 15 jun 2019, 22:06

Inmiddels weet ik dat ik in ieder geval voor een dubbele boiler ga met rotatiepomp. Nu nog een keuze maken tussen waarschijnlijk de pro 600 of pro 700 van Profitec. Als iemand van jullie hier nog ervaringen/tips over heeft dan graag.

De maler is inmiddels besteld: een Eureka Atom Specialty 75e met Red Speed schijven. Komt komende week in huis.

Nu nog een keuze maken qua machine...


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Life is too short for mediocre coffee

Gebruikersavatar
trabuca
Berichten: 43
Lid geworden op: za 25 mei 2013, 19:40

Re: Profitec Pro600 of Rocket Mozzafiato Evoluzione R?

Berichtdoor trabuca » ma 17 jun 2019, 17:37

Hier een tevreden Pro700 gebruiker. De 600 heeft een vibratiepomp, de 700 een rotatie pomp.

De rotatie pomp is heerlijk stil. De kleine koffieboiler gaat als eerste aan naar ingestelde temperatuur en dat gaat heel snel. Daarna gaat de stoomboiler aan, slim bedacht. Stoomboiler kan je ook apart uitschakelen.

Qua degelijkheid kan je bewezen ECM kwaliteit verwachten. Ik vind het uiterlijk persoonlijk mooier dan ECM.
Profitec Pro 700 | Eureka Mignon XL

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Profitec Pro600 of Rocket Mozzafiato Evoluzione R?

Berichtdoor bvds » ma 17 jun 2019, 19:36

Ik zou in die prijsklasse de Lelit Bianca verkiezen boven de Profitec en Rocket.

Je hebt dan niet alleen een dual boiler met PID, rotatiepomp en E61 groep, maar ook de mogelijkheid van pressure profiling tot je beschikking.

De afwerking is dan misschien net niet op het niveau van de Profitec, maar de machine is prima gebouwd met kwaliteitsonderdelen. De Lelit heeft verder nog de nodige slimmigheidjes.

Er is genoeg te lezen over de Bianca op dit forum en zeker ook op home-barista.

Staat mij bij dat Pti er hier laatst nog eentje te koop had. Geen idee of die al weg is...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
Powerreserve
Berichten: 171
Lid geworden op: za 08 jun 2019, 12:55

Re: Profitec Pro600 of Rocket Mozzafiato Evoluzione R?

Berichtdoor Powerreserve » ma 17 jun 2019, 20:30

Hier een tevreden Pro700 gebruiker. De 600 heeft een vibratiepomp, de 700 een rotatie pomp.

De rotatie pomp is heerlijk stil. De kleine koffieboiler gaat als eerste aan naar ingestelde temperatuur en dat gaat heel snel. Daarna gaat de stoomboiler aan, slim bedacht. Stoomboiler kan je ook apart uitschakelen.

Qua degelijkheid kan je bewezen ECM kwaliteit verwachten. Ik vind het uiterlijk persoonlijk mooier dan ECM.
Dankjewel voor het delen van je ervaring Afbeelding


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Life is too short for mediocre coffee

Gebruikersavatar
Powerreserve
Berichten: 171
Lid geworden op: za 08 jun 2019, 12:55

Re: Profitec Pro600 of Rocket Mozzafiato Evoluzione R?

Berichtdoor Powerreserve » ma 17 jun 2019, 20:33

Ik zou in die prijsklasse de Lelit Bianca verkiezen boven de Profitec en Rocket.

Je hebt dan niet alleen een dual boiler met PID, rotatiepomp en E61 groep, maar ook de mogelijkheid van pressure profiling tot je beschikking.

De afwerking is dan misschien net niet op het niveau van de Profitec, maar de machine is prima gebouwd met kwaliteitsonderdelen. De Lelit heeft verder nog de nodige slimmigheidjes.

Er is genoeg te lezen over de Bianca op dit forum en zeker ook op home-barista.

Staat mij bij dat Pti er hier laatst nog eentje te koop had. Geen idee of die al weg is...
Daar heb ik idd ook naar gekeken: heel mooi apparaat al moet je wel van dat hout houden. Ik schrok alleen een beetje vd ‘archtectuur’ aan de binnenkant: Profitec ziet er wat dat betreft strakker, beter georganiseerd en betrouwbaarder uit.

Wel is de mogelijkheid tot profiling erg mooi op de Lelit.

Bedankt iig voor je feedback. Zeer gewaardeerd.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Life is too short for mediocre coffee

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Profitec Pro600 of Rocket Mozzafiato Evoluzione R?

Berichtdoor bvds » ma 17 jun 2019, 20:57

Profitec ziet er wat dat betreft strakker, beter georganiseerd en betrouwbaarder uit.
Eens dat Profitec en Rocket er wat beter georganiseerd en strakker uitzien qua binnenwerk. Alleen zegt dit niet zo veel over de degelijkheid en betrouwbaarheid. Slijtage gevoelige onderdelen moet je op elke machine van tijd tot tijd vervangen. En dat zijn allemaal standaard onderdelen.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten