Potentiële zoektocht naar nieuwe machine

Gebruikersavatar
seels
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 24 aug 2011, 20:20
Locatie: Turnhout

Re: Potentiële zoektocht naar nieuwe machine

Berichtdoor seels » wo 17 jul 2019, 11:19

de potentiele zoektocht evolueert snel ;) ben serieus met pti aan het mailen en denk er sterk overna om de bianca te kopen.. moet mss nog een deel van mezelf overtuigen waarom ik geen pro 300 zou kopen als die waarschijnlijk voldoende functies voor mij zou hebben. (buiten dat de bianca er een stuk beter uitziet)

tips zijn nog steeds meer dan welkom!

als ik een rocket e61 moest nemen, is dan zo een erics thermometer bijna een must?

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Potentiële zoektocht naar nieuwe machine

Berichtdoor HanR » wo 17 jul 2019, 11:42

Niet dat ik Arnoud en Roland de handel niet gun, maar bij Fixpresso in Gent staat de Lelit ook.
Anders een keer bij Casabarista in Roosendaal kijken.


Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk


Gebruikersavatar
seels
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 24 aug 2011, 20:20
Locatie: Turnhout

Re: Potentiële zoektocht naar nieuwe machine

Berichtdoor seels » wo 17 jul 2019, 12:45

Niet dat ik Arnoud en Roland de handel niet gun, maar bij Fixpresso in Gent staat de Lelit ook.
Anders een keer bij Casabarista in Roosendaal kijken.


Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
Weet dat hij in Gent ook staat. Van bij mij naar Gent moet ik over de Antwerpse ring. Kans dat ik langer onderweg ben dan naar PTI is groot. Bij casa barista hebben ze hem volgens mij niet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Potentiële zoektocht naar nieuwe machine

Berichtdoor HanR » wo 17 jul 2019, 13:17

Alleen bij Casabarista Roosendaal, maar dan kun je beter even doorrijden naar Amstelveen.

Ik had Fixpresso genoemd, omdat ik mij meende te herinneren dat u in Brugge of Gent woont.
Bovendien heeft hij veel Profitec.


Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15091
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Potentiële zoektocht naar nieuwe machine

Berichtdoor fransg » wo 17 jul 2019, 14:05

als ik een rocket e61 moest nemen, is dan zo een erics thermometer bijna een must?
nee in het geheel niet
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6419
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Potentiële zoektocht naar nieuwe machine

Berichtdoor cremalover » wo 17 jul 2019, 14:19

Hevel? Je bedoeld Piston?
Knap dat jij dat weet, maar dat weten we nu wel.
Mee eens, al kan ik me er nog steeds over opwinden dat @3aan in mei 2011 "trial and error" verkeerd schreef. Maar goed, daar begin ik niet meer over, dat zou flauw zijn evenals dat gehamer op 'hevel' en 'pistoolgroep'.
At, ik vind het schitterend, laat ze maar lullen over de kosten, ontwikkeling kost geld, daar kan je natuurlijk niet omheen "trail and error"
Ik noem het hendel.Want er zit een hendel aan.Logisch.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6419
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Potentiële zoektocht naar nieuwe machine

Berichtdoor cremalover » wo 17 jul 2019, 14:21

Hoi.

Het begint weer te kriebelen om toch nog eens een nieuwe machine aan te schaffen.

Heb nu een Pavoni die meer dan goed werk levert maar wil toch weer iets anders.

Een paar die in aanmerking komen

Profitec pro 500. Maar hier lees ik veel temperatuur problemen over. Iemand ervaring?

De lelit Bianca. Eigenlijk buiten het budget en ik denk voor mij te veel opties...

Een vergelijkbare rocket machine?

Hevel is natuurlijk de holy grail maar op deze moment heb ik geen plaats daarvoor ;)

Iemand ervaring met de bovenste machines of tips?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Beter dan je oude 800 zal het niet meer worden.Geen spijt dat je hem verkocht hebt?

Gebruikersavatar
seels
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 24 aug 2011, 20:20
Locatie: Turnhout

Re: Potentiële zoektocht naar nieuwe machine

Berichtdoor seels » wo 17 jul 2019, 15:18

Hoi.

Het begint weer te kriebelen om toch nog eens een nieuwe machine aan te schaffen.

Heb nu een Pavoni die meer dan goed werk levert maar wil toch weer iets anders.

Een paar die in aanmerking komen

Profitec pro 500. Maar hier lees ik veel temperatuur problemen over. Iemand ervaring?

De lelit Bianca. Eigenlijk buiten het budget en ik denk voor mij te veel opties...

Een vergelijkbare rocket machine?

Hevel is natuurlijk de holy grail maar op deze moment heb ik geen plaats daarvoor ;)

Iemand ervaring met de bovenste machines of tips?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Beter dan je oude 800 zal het niet meer worden.Geen spijt dat je hem verkocht hebt?
Ergens wel wat spijt dat hij weg is. Mede omdat ik in de niche een fantastische maler heb gevonden die mss wel mooi paste bij de profitec. Spijtig dat ik ze nooit samen heb getest. Maarja het zij zo. De keuken is nu zodanig gerenoveerd dat ik geen hendel machine meer kan zetten door de bovenkastjes.

Anderzijds vind ik het net leuk om weer eens wat anders te proberen ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
seels
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 24 aug 2011, 20:20
Locatie: Turnhout

Re: Potentiële zoektocht naar nieuwe machine

Berichtdoor seels » wo 17 jul 2019, 15:19

Alleen bij Casabarista Roosendaal, maar dan kun je beter even doorrijden naar Amstelveen.

Ik had Fixpresso genoemd, omdat ik mij meende te herinneren dat u in Brugge of Gent woont.
Bovendien heeft hij veel Profitec.


Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
Aah vandaar. Nene ik woon in Turnhout vlakbij (20min) Eindhoven


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Potentiële zoektocht naar nieuwe machine

Berichtdoor bvds » wo 17 jul 2019, 20:48

Laat dat idee van een Rocket lekker zitten. Een HX is altijd geklooi met je temperatuur. Ook met een groepthermometer. Je blijft dan flushen en wachten op de rebound. Op zich is het HX systeem van een Rocket thermodynamisch best goed uitgebalanceerd, maar een dual boiler met PID is echt veel comfortabeler. Als je toch een Rocket HX neemt, dan zou ik het zonder thermometer doen. Gewoon een paar seconden flushen tot flow rustig is en go. Als je de temperatuur echt nauwkeurig wilt regelen is een HX gewoon niet de beste keuze.

Voordeel van zowel de Bianca als de Profitec 300 zijn los van de goede temperatuurcontrole middels PID ook de kortere opwarmtijd. De Bianca heeft daar een power trucje voor; bij de Profitec gaat het sowieso snel door de ringboiler.

Als je serieus met pressure profiling aan de slag wil is de Bianca voor dat geld "the best you can get". Zijn geld zeker waard! Check wel even de maat. Hij is niet zo hoog als een lever maar kent wel behoorlijke maten qua behuizing.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron