Decent De1+ eerste kennismaking

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Decent De1+ eerste kennismaking

Berichtdoor fuel » wo 18 dec 2019, 18:45

Gaaf ding en de prijs valt nog mee vind ik voor het standaard model met 2796 euro all in.
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

De B. Cormorant
Berichten: 540
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Decent De1+ eerste kennismaking

Berichtdoor De B. Cormorant » di 28 jan 2020, 06:53

Ze hebben net de nieuwe versie gelanceerd, met manuele controle over de druk en de flow. Wel leuk dat ook de eigenaren vd eerste versie dat zelf kunnen inbouwen.

https://youtu.be/IwiwrcPWOaU


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Decent De1+ eerste kennismaking

Berichtdoor fransg » di 28 jan 2020, 09:15

Uitstekende presentatie. Knap dat hij dat bondig en duidelijk kan uitleggen. Hij zet er niet werkelijk koffie mee, dat bespaart 'm wel gespetter, maar evengoed, knap.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

De B. Cormorant
Berichten: 540
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Decent De1+ eerste kennismaking

Berichtdoor De B. Cormorant » di 28 jan 2020, 20:36

Net gelezen op een UK forum dat men nu ook een profiel heeft om te stomen en ook dit profiel kan.men aanpassen. Nu, aan de ene kant vind ik het super tof hoe men een deep dive doet qua technische mogelijkheden en niet gewoon op zijn lauweren rust. Ik vind het fantastisch dat zij die de machine in het begin gekocht hebben dit ook allemaal hebben via een software update. Maar aan de andere kant ben ik blij dat ik een eenvoudige lever heb want ik zou me er totaal in verliezen. Op jacht naar de goede grafieken zou ik waarschijnlijk volledig het plot verliezen. En zoveel cafeïne kan ik ook niet aan....

Hier de link https://coffeeforums.co.uk/topic/28377-decent-espresso/

Gebruikersavatar
martinierius
Berichten: 306
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 09:41

Re: Decent De1+ eerste kennismaking

Berichtdoor martinierius » zo 07 jun 2020, 17:25

Ok, wie uit Nederland heeft zich op de wachtlijst gezet voor een decent machine 1.4?

Sent from my Moto G (5S) Plus using Tapatalk

DE1+ 1.1 || KINU M47,M68 || Niche || Behmor 1600 PLUS

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Decent De1+ eerste kennismaking

Berichtdoor Pti » zo 07 jun 2020, 17:52

De machine trekt mij nogsteeds totaaaaaaal niet. Ik vind de ontwikkeling erg gaaf, maar zou er voor thuis niet afhankelijk van willen zijn voor mijn "fix".

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Decent De1+ eerste kennismaking

Berichtdoor bvds » zo 07 jun 2020, 22:06

Hou het hij old school lever(tje)s.
Beetje romantiek.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
martinierius
Berichten: 306
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 09:41

Re: Decent De1+ eerste kennismaking

Berichtdoor martinierius » zo 07 jun 2020, 22:51

De machine trekt mij nogsteeds totaaaaaaal niet. Ik vind de ontwikkeling erg gaaf, maar zou er voor thuis niet afhankelijk van willen zijn voor mijn "fix".
Ik zou het net niet meer willen missen: heb zoveel bijgeleerd. Ook een zekere rust doordat de machine telkens hetzelfde druk- of flowprofiel kan aanhouden en je tijdens het zetten al kan vergelijken of deze puck nu meer of minder weerstand biedt.
Als je dan toch wil experimenteren zijn er weer mogelijkheden zat: de laatste dagen met het bakje voor opgietkoffie superlekkere V60 gezet. Of dan is er het Rao allongé profiel, londinium, Olympia Cremina, ...

Je kan ook snel wisselen van profiel voor lichtgebrandde of donkergebrandde koffie.

Maar ik begrijp dat het niet voor iedereen is en als er 1 type machine is die vaak nog erbij wordt gehouden is het een lever.

Sent from my Moto G (5S) Plus using Tapatalk

DE1+ 1.1 || KINU M47,M68 || Niche || Behmor 1600 PLUS

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Decent De1+ eerste kennismaking

Berichtdoor Pti » ma 08 jun 2020, 09:17

Dat is inderdaad heel gaaf! Wat mij hoofdzakelijk tegenstaat is de complexe electronica waar ik maar weinig van begrijp. Het nadeel om zo'n machine niet zelf makkelijk te kunnen repareren als er eens iets mee is is voor mij de grote afknapper.

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Decent De1+ eerste kennismaking

Berichtdoor bvds » ma 08 jun 2020, 09:35

Ik vind het een indrukwekkende machine.

Persoonlijk spreekt mij de charme van het "hands on" gewoon meer aan. En het kunnen aanpassen van preinfusie en druk/flow "on the fly" vind ik juist zo aantrekkelijk.

Ieder zijn ding. Los daarvan zou ik best eens die machine aan de tand willen voelen.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten

cron