Keuze uit hogere segment machines

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6401
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Keuze uit hogere segment machines

Berichtdoor cremalover » do 29 aug 2019, 13:53

Even met een kwastje wat basiskleuren aanbrengen en het is net alsof je een heuse Rietveld in huis haalt :lol:
5 ponds hamer lijkt me in dit geval ideaal.Beetje in model kloppen. :mrgreen:
jerom.jpeg
(5.18 KiB) Nog niet gedownload

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Keuze uit hogere segment machines

Berichtdoor HanR » do 29 aug 2019, 14:17

Meestal is rond beter, soms vierkant.....
Zoiets?

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk


Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Keuze uit hogere segment machines

Berichtdoor Marcje » do 29 aug 2019, 18:24

Pfoe, die gaat me ook wat te ver qua 'ontwerp'... :?
dus...

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Keuze uit hogere segment machines

Berichtdoor swimmer » do 29 aug 2019, 18:55

Hihihi - ik weet net wat jullie hebben ... mij jan dit design wel bekoren Maar goed ik noem ook een Dallacorte Mini mijn eigen
Hetgeen wat telt zit er sowieso binnen in en dat is toch zeer interessant!
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Keuze uit hogere segment machines

Berichtdoor HanR » do 29 aug 2019, 21:12

Ik heb geen aandelen, maar ik heb mij tijdens het ontwikkelen van de machine wat met de praktische kant van het ontwerp bemoeid. Soorten afdichting, ventiel verticaal of horizontaal, ergens wel/geen terugslagklep. Meer een klankbord functie.
Verder heb ik niets met de machine te maken

Toch vind ik het leuk om de machine hier een beetje te "pluggen".
En nee, bij mij in de keuken komt hij ook niet.
(Geschilderd massief houten keuken, hardstenen blad in een huis uit 1884).

Het concept spreekt mij echter aan. Vooral omdat dit een idee is, waarvan het mij tegenvalt dat geen van de "grote" jongens dit ooit hebben opgepakt.
Kom gerust een keer in Roosendaal koffie drinken en neem je GS/3 mee.


Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk


Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Keuze uit hogere segment machines

Berichtdoor Pti » do 29 aug 2019, 22:37

Jij bent een van de eerste personen waarvan ik blind wil aannemen dat dit een technisch hoogstandje is. Maar bij het bedenken en bouwen van deze machine zijn ze echt gigantisch voorbij geschoten aan een cruciaal punt.

Ik bedoel, wie is de doelgroep, deze machine wordt in gelimiteerde oplage machine handgemaakt in Nederland moet dus toch zeker enkele duizenden euro's gaan kosten. Je moet het vergelijken met een automerk als Spyker, of een luxe horloge als Patek Phillipe, over the top, onnodig flamboyant maar zeer begeerlijk binnen de doelgroep. Het grote verschil? Van die laatste twee is eerst het exterieur ontworpen en vervolgens stopte de knappe koppen alle mooie techniek onder 't jasje.
Kees kan de Speedster vast 2000 goedkoper maken in vierkante uitvoering maar ik denk niet dat er dan honderden van verkocht waren... Totaal niet begeerlijk. En ik denk ook niet dat de ontwerper er erg gelukkig van zou worden.

Jammer echt een gemiste kans, zit vast een hoop geld in. Ik hoop oprecht dat ze ze allemaal snel verkopen/pre-ordered en dat ze een V2 bouwen met enige vorm van design.

IvoCino
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 28 aug 2019, 06:57

Re: Keuze uit hogere segment machines

Berichtdoor IvoCino » wo 04 sep 2019, 13:58

Ik heb er verleden week koffie van gedronken en die was alvast lekker.

In het echt vind ik het niet eens echt lelijk. Zou passen in een strakke loft met industriële looks.

Bert 619
Berichten: 133
Lid geworden op: do 01 aug 2013, 16:50

Re: Keuze uit hogere segment machines

Berichtdoor Bert 619 » di 05 jan 2021, 16:38

Mee eens. De koffie eruit smaak goed en de espressomachine is als je er met je neus voor staat erg mooi.
Ook mooi is dat ze een volledig eigen groep (op het portafilter na dan) hebben ontwikkeld en ontworpen met de boiler er aan vast gemonteerd.
Ze konden er voor hun gemak ook een bestaand iets erop schroeven, dus gelukkig niet weer een E61 maar iets geheel nieuws, ik ben benieuwd naar wat het gaat worden en vooral hoe het geheel werkt.
Boiler met zetgroep ineen, en is die zetgroep ook tevens een thermoblock? Hoe noem je zo’n geheel.

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Keuze uit hogere segment machines

Berichtdoor HanR » di 05 jan 2021, 21:27

De grap is dat ondanks de grote massa, het systeem erg snel bijstuurt. Het massa van het zetwater dat je door de groep stuurt is natuurlijk te verwaarlozen in vergelijking met de massa van de groep. Het volledig vermogen van de verwarmingselementen in de groep is alleen van belang bij het opwarmen van de groep.
De zetwatertemperatuur blijft tijdens de extractie vrijwel constant.
Wat daar nog bij helpt is de afwezigheid van leidingen.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5626
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Keuze uit hogere segment machines

Berichtdoor gilleko B. » vr 17 sep 2021, 09:33

Zat ineens weer in dit draadje. Zo.nu en dan denk ik wel eens, goh, zou wel eens weer eens wat nieuws willen hebben. Maar los van een lever, dan steekt de vraag op, is een ander apparaat om en nabij dezelfde prijsklasse die ik nu heb (R58) nu significant anders en/of beter. Nee, zijn allen ook chroomkogels waar de een een beetje meer van dit heeft en de ander een beetje maar van dat.

Dan denk je, dan moet ik een stuk hoger gaan zitten. Slayer, Synesso of een KdW zijn onbereikbaar.

Dan de vormgeving, die.machine uit Breda vind ik weergaloos mooi. De Linea.Mini met die seventies uitstraling ook weergaloos mooi, waarbij nog komt dat ik toch bewust of onbewust door de berichten ben geconditioneerd omtrent de mythische uitstraling van het merk Lamarzocco.

Die Serious.Coffee Emilia kost € 3.295,-- en daarmee ietsje duurder als een ECM synchronika. De LMLM is te krijgen voor €4.250 bij Laat Koffie (ESW is €500,-- duurder las ik). Dus die prijs van die serious valt dan relatief mee. Akelig mooi ding om te zien. Misschien ga ik eens een keer kijken om te kijken.

Bij die serious past die ruw metalen Etzmax mooi.









Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron