De nieuwe Lelit Mara X!

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15016
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: De nieuwe Lelit Mara X!

Berichtdoor fransg » vr 16 apr 2021, 19:24

Je zegt er niet bij *hoeveel* gram maalsel je in welk bakje hebt gedaan?

Heb je geprobeerd of het met heel weinig maalsel wel gaat, en met wat meer, en zo verder, tot je weet hoeveel gram er wel in kan?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Broe
Berichten: 16
Lid geworden op: za 01 feb 2020, 11:30

Re: De nieuwe Lelit Mara X!

Berichtdoor Broe » vr 16 apr 2021, 19:30

En welk bakje gebruik je? De kleine enkele (7g geloof ik) met hele schuine binnenkant (deze nooit gebruiken), de dubbele (van 14-18gr) of de grotere (diepere) triple (18-22gr)?

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1498
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: De nieuwe Lelit Mara X!

Berichtdoor Dirk Jan » za 17 apr 2021, 09:02

Had je net ervoor heet water laten doorstromen? Dan kan het zijn dat de ring waar de rand van het bakje tegenaan komt iets 'opgezwollen' is en er minder ruimte is.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: De nieuwe Lelit Mara X!

Berichtdoor we tigers » zo 18 apr 2021, 12:24

Ik heb de laatste tijd me wat in zitten lezen in de Lelit Marax en hoe meer ik heb gelezen en gekeken, hoe interessanter ik het apparaat vind. Ik voel een beetje verleiding om mijn geliefde Elektra MCAL plaats te laten maken voor een Marax. Ik maak veel cappuccino's en de espresso's tussendoor doe ik meestal met mijn Robot.
Praat het maar uit mijn hoofd. :)
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15016
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: De nieuwe Lelit Mara X!

Berichtdoor fransg » zo 18 apr 2021, 12:37

De Elektra gewoon erbij houden, dan heb je altijd iets om op terug te grijpen, of eens uit te lenen, of gewoon als industrieel design op te stellen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13225
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: De nieuwe Lelit Mara X!

Berichtdoor bobbee » zo 18 apr 2021, 12:50

Ik heb de laatste tijd me wat in zitten lezen in de Lelit Marax en hoe meer ik heb gelezen en gekeken, hoe interessanter ik het apparaat vind. Ik voel een beetje verleiding om mijn geliefde Elektra MCAL plaats te laten maken voor een Marax. Ik maak veel cappuccino's en de espresso's tussendoor doe ik meestal met mijn Robot.
Praat het maar uit mijn hoofd. :)
Je mcal blijft werken. De mara X is en blijft een E61 met electronica. Onderhoud en storingen zijn dichterbij dan de mcal je ooit zal laten voelen. Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15016
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: De nieuwe Lelit Mara X!

Berichtdoor fransg » zo 18 apr 2021, 13:26

Het is echter bekend dat een gezonde man nu eenmaal nieuwe apparaten met knopjes en opties nodig heeft om een vitale staat van 'welbevinden' te ervaren.

Dat was al zo in 1959, zie ik op de bovenste video op deze archiefpagina van de omroeporganisatie BBC:

https://www.bbc.co.uk/archive/hi-fi-fo-fum/zjt6kmn
Laatst gewijzigd door fransg op zo 18 apr 2021, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: De nieuwe Lelit Mara X!

Berichtdoor we tigers » zo 18 apr 2021, 13:32

Hahaha!
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13225
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: De nieuwe Lelit Mara X!

Berichtdoor bobbee » zo 18 apr 2021, 14:30

Het is echter bekend dat een gezonde man nu eenmaal nieuwe apparaten met knopjes en opties nodig heeft om een vitale staat van 'welbevinden' te ervaren.

Dat was al zo in 1959, zie ik op de bovenste video op deze archiefpagina van de omroeporganisatie BBC:

https://www.bbc.co.uk/archive/hi-fi-fo-fum/zjt6kmn
Ja...natuurlijk! Wij zijn het zoals altijd 100% eens.

Mijn bericht was een pleidooi om alle machines te kopen die de aandacht weten te trekken om te doen twijfelen om aan te schaffen en vooral niet denken om de mcal om wat voor rede dan ook te verpatsen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: De nieuwe Lelit Mara X!

Berichtdoor we tigers » zo 18 apr 2021, 14:53

En dat Bob, was precies waar ik om vroeg ;)
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten

cron